در روزگار GTI های پنج در، فقط خودکار، با هیجان انگیزترین گلف که نسخه بلک ادیشن R بود، باور اینکه کلاب اسپورت S به تازگی مانند نسل قبلی رخ داده است، سخت است. نوعی از skunkworks خاص فولکسواگن بهندرت پیش از این و هرگز از آن زمان تاکنون انجام نشده است، همیشه جایگاه ویژهای در قلب علاقهمندان به هاتهچ خواهد داشت. رکورد گلف با توجه به زمان عرضه و زمانی که فولکسواگن با جریمههای دیزلگیت مواجه شد، تقریباً نزدیک بود که اصلاً اتفاق نیفتد. گلف های 400 واحدی که برای حرکت سریع در مسیرهای مسابقه طراحی شده اند – دارای سخت افزار سفارشی است که در هیچ مدل دیگری یافت نمی شود – صرفاً در زمینه های صرفه جویی در هزینه بسیار آسان از بین می رفت. یکی از دلایل زیادی که چرا Clubsport S بسیار مورد احترام است.
البته، منظره هات هاچ در سال 2016 بسیار متفاوت به نظر می رسید. SEAT به شما یک لئون کوپرا با چهار بلندگوی استریو به جای هشت بلندگو، ترمزهای بزرگ برمبو، مجموعه ای از Cup 2s و حالت وحشی که 7:58 را در اطراف می رساند به شما می فروشد. نوردشلایف; رنو اسپورت مصمم به احیای روزهای شکوه ماشینهای رالی آسفالت فرانسوی با مگان تروفی R است که خود قادر به 7:54 دقیقه است. و هوندا یک سیویک را مستقیماً از باشگاه Midnight ارائه کرد که به صورت نمونه اولیه، ساعت 7:50 را انجام داده بود. فولکس واگن تصمیم گرفت با وجود اینکه SEAT قبلاً در ترکیب قرار داشت، بخشی از این عمل را میخواهد، و Clubsport S نتیجه آن بود. ظاهراً این خودرویی بود که برای جشن چهلمین سالگرد GTI ساخته شد، دور اصلی آن 7:49.2 چند ماه بعد با سرعت قابل توجه 7:47.2 به برتری رسید، فقط برای اینکه نشان دهد فولکس واگن چقدر مصمم است که در این حرکت تلاش کند. و، اوه، تولدش را علامت بزنید. آن اسپوراتو با یک ماشین پرس به 7:56.9 دست یافت، آنچه را که به دست آورده بود نشان داد. خودروی پیست گلف GTI در یک بافت مدرن تقریباً عجیب به نظر میرسید، با این حال این یک معامله واقعی بود.
در واقع، در حالی که Clubsport S به طور غیرقابل انکاری در رانندگی فوقالعاده بود، بازگشت به این ایده سخت است که بخشی از وضعیت افسانهای این خودرو به بعید بودن وجود آن مرتبط است. هوندا و رنو نام خود را با هاتکور هاتکور ساخته بودند و با مسابقه تسلیحاتی FWD ادامه دادند. این کار آنها بود، اساسا. فولکسواگن ساخته شده (و میکند) هاتهای خوب و مستحکم را برای خانوادهها ایجاد کرده است، نه ردیابی مشکلات. عدم تطابق ظاهری روی کاغذ به اندازه کافی جذاب بود و در واقعیت حتی بیشتر فریبنده بود – اکنون بسیار بعید به نظر می رسد که خودرویی تا این حد افراطی دوباره با نشان VW در جلو ظاهر شود.
احساس میکردم همان نگرشی که Phaeton و XL1 را از تخته طراحی خارج کرد باعث شد گلف اتفاق بیفتد. وقتی فولکسواگن میخواست کاری را در آن زمان انجام دهد، همه چیز را به سمت آن انداخت. استفان گیس، رئیس توسعه شاسیهای فولکسواگن در آن زمان، در سال 16 گفت: «من میخواهم بتوانم به مشتریانی که میخواهند در مسیر حرکت کنند، فولکس واگن بدهم، نه اوپل OPC یا رنو اسپرت مگان یا هر چیز دیگری. پیست نوربرگ رینگ به نوعی پیست خانگی من است و وقتی به روزهای گردشگری نگاه می کنم ماشین های رقبای زیادی را می بینم. ما دوست داریم ماشین های بیشتری را ببینیم.» بنابراین، تیم Clubsport S ماهها در Nordschleife اردو زده بودند، کارستن Schebstadt گورو شاسیبلند و Benny Leuchter راننده مسابقهای رام در حال دستکاری و زیباسازی پروژه حیوان خانگی خود به همراه یک تیم گستردهتر (اما نه عظیم) بودند.
تغییرات بارز تغییرات کاهش وزن بود: این یک گلف GTI بدون صندلیهای عقب و با حذف تکهای از خاموشکننده صدا. با این حال، موارد واقعاً مؤثر آنهایی بودند که دیده نمیشدند، از جمله یک زیرفراب آلومینیومی جدید برای تقویت لمبر منفی در محور فرمان، حاملهای توپی آلومینیومی که جرم، هندسه و تغییرات الاستوکینماتیکی را کاهش میداد، بهعلاوه بازسازی دمپرهای DCC. برای شامل حالت معروف نوربرگ رینگ. بهینهسازیهای EA888 2.0 لیتری توربوی ارجمند کمتر بود، بر روی نقشهبرداری و اگزوز شیطون تمرکز داشت، اگرچه هنوز 310 اسببخار قدرت داشت – Clubsport S را به قویترین گلف جلو در آن زمان و اکنون تبدیل کرد. همه اینها برای 400 خودرو انجام شد که 150 تای آنها به بریتانیا آمدند و بدون حق بیمه هنگفتی: 33995 پوند تقریباً قیمت R در سال 2016 بود، برای نماد دیفرانسیل جلو. امروز این 45 هزار پوند است. یا هنوز در مورد قیمت گلف R.
فقط قرار گرفتن در محدوده، GTI دیگری بودن برای اکثر مردم و نه چیز دیوانه وار 50 هزار پوندی با چرخ های منیزیمی، احتمالاً یک نعمت و یک نفرین بود. حتی طبقه بندی های PH فکر می کنند که این یک باشگاه ورزشی 265 اسب بخاری است. CSS در هر جایی، از Pistenklause گرفته تا Pantechnicon گرفته تا شاهزاده ولز محلی شما، جا میافتد، زیرا یک گلف بود، بدون اینکه به غیر از علاقهمندان به فولکسواگن متمایز باشد (در حالی که هرگز یک Trophy R را از دست نمیدهید). این خودرویی نبود که برای افراد ناآشنا منطقی باشد، زیرا یک هات هاچ برجسته روزمره بود که به صورت دو نفره و با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی کوچک ساخته می شد. اما اگر میدانستید، خوب میدانستید، حتی اگر برای اطمینان لازم بود که S اضافی یا توری نرم در پشت را ببینید. یک ماشین پیست گلف هنوز یک گلف بود، باحال و درجه یک تا آخر. مسلماً به این معنی بود که شاید آنقدر که شایسته آن بود به رسمیت شناخته نشد – شاید یک قهرمان زیر رادار.
در صورت لزوم قطعاً همچنان می تواند یک GTI باشد. سر و صدای بیشتری، هم جاده و هم اگزوز، از پشت به گوش می رسد، اما بیشتر از آن قابل زندگی است. CarPlay بی عیب و نقص است. صندلیهای همیشه خیلی کمی بسیار بالا و سیستم انتقال قدرت به راحتی – دستی سبک و موتور تورکی – مانند Mk7 دیگر عالی است. دنیایی به دور از مجبور شدن خود به مگانی که واقعاً در دمای محیط کمتر از 15 درجه کار نمی کند، فاصله دارد. چهارصد مایل بزرگراه در روز هیچ سختی نیست، زیرا یک گلف است، و اگر تا به حال یک مسابقهدهنده جادهای وجود داشته باشد که آن را دور نزند، این است – سفری وجود ندارد که مناسب نباشد. یا به طور قابل توجهی بهبود یابد.
به طور مناسب، GTI در طول مدت خود سفر بزرگی را برای رانندگی با 488 Pista و 911 GT3 Manthey که اخیراً بررسی کردیم، داشت. درست مانند آن خودروها، فولکسواگن احساس میکند با مدل استاندارد (بسیار خوب) مرتبط است، البته با هر عنصری که بهطور ملموس بهتر شده است. دقیقاً نوعی تعمیر اساسی که هر درایو را به یاد ماندنی می کند. تغییرات در اکسل جلو به این معنی است که یک Clubsport S به اندازه کافی تمیز و شفاف هدایت میشود تا GTI استاندارد در مقایسه، مبهم و بیصدا به نظر برسد. با وجود پوشیدن پیرلی P Zeros به جای تهاجمیتر میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2، دقت و سرسختی در اینجا وجود دارد که گلف اوبر را مشخص میکند. به آن فرمان هم نگاه کن – عالی است.
و سریع است. واقعاً هیجان انگیز است، که اغلب در مورد هات هاچ با EA888 در همه جا گفته نمی شود. این اوج گشتاور بیشتر از گلف فعلی است، و شما قسم میخورید که اوج قدرت بالاتر است، بهطوریکه این سرعت تا 7000 دور در دقیقه میرسد. از همه اینها خواسته می شود که فقط 1360 کیلوگرم را با شما در آن جابه جا کنید (یا شاید شما از سال 2016)، به آن امتیاز 100 و یک کیلویی نسبت به یک R می دهد. هنگامی که از نسبت های کوتاه خوشایند استفاده کرد، Clubsport S بیداد می کند – در واقع در دور رکورد اولیه خود سرعت 157 مایل در ساعت را بوسید، که ممکن است بر تصمیم برای کنار گذاشتن محدود کننده و اجازه دادن به آن تا 164 مایل در ساعت تأثیر بگذارد. در واقع هرگز این احساس کمتر از خیلی خیلی سریع نیست.
اما این میرایی است که واقعاً Clubsport S را مشخص میکند، همانطور که اغلب در مورد اتومبیلهای جادهای پیستهوششده اتفاق میافتد. تنظیمات نوربرگ رینگ، که از طریق حالت پیشفرض برای حالت رانندگی فردی قابل دسترسی است، یک ضربه اصلی، جاذب و در عین حال کاملاً کنترلشده است – مانا از بهشت برای یک دریچه داغ در جاده B. این را می توان در ویدیوی سواری از دور 7:49 از Nordschleife نیز مشاهده کرد، که بنی در هر فرصتی از مسیرهای فوق العاده ای استفاده می کند، اما گلف کاملاً بی قرار است. به راحتی می توان متوجه شد که این GTI چقدر نوک تیزتر است، در حالی که پایداری خود را حفظ می کند – و این در جاده ها نیز مشهود است. بدون اینکه به اندازه مگان هشدار دهنده (و ترسناک مرزی) باشد، تنظیمات ظریفی برای ترمز و دریچه گاز وجود دارد که در گلف استاندارد به همان اندازه ثبت نمی شود. این یک تجربه رانندگی واضح تر در هر پیچ است، بدون به خطر انداختن قابلیت دسترسی یا قابلیت استفاده – به عبارت دیگر یک سازش بسیار هوشمندانه.
احتمالاً این باید Brembos بزرگ را داشته باشد تا واقعاً از عملکرد حداکثر استفاده را ببرد، و مالکان به برخی از مشکلات کلاچ بعدی نیز اشاره کرده اند. با توجه به کیفیت ستاره، تصور اینکه چیزی افراطیتر دوباره چقدر میتوانست ستارهای باشد، دشوار نیست، اما این خطر قطعاً گلف بودن ذاتی را به خطر میاندازد. این یک Mk7 GTI است که با صفحههای زیبا و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی کاملاً منطقی است، تا زمانی که لازم نباشد – بهترین نوع شخصیت دوگانه. با توجه به پوشش خودرو از زمان عرضه آن در سال 2016، سوار شدن در کنار بنی در حالی که او نوردشلایف را با دو چرخ بر روی تقریباً تک تک حاشیهها میچرخاند، خوشحالی است که همه آن هیجان اولیه دوباره سرازیر میشود. چه ارائه ویدیویی در باران در جوانی 25 ساله، چه قرار دادن آن در برابر سیویک و مگان یا بردن آن به قله، همیشه به نظر یک ماشین واقعا عالی است. زمان هیچ کاری برای کسل کننده کردن این تصور انجام نداده است. حتی ممکن است آن را بهبود بخشیده باشد، در واقع، چون هات هاچ ها کم اهمیت تر می شوند و پروژه های در مقیاس کوچک و متمرکز بر راننده مانند این برای تولید کنندگان سخت تر می شود.
یک قهرمان PH نه فقط از بالاترین درجه، بلکه بعید است که با جایگزینی کاهش یابد. جای تعجب نیست که آنها در آن زمان بسیار ارزشمند هستند، با خودروهایی که چند هزار مایل برای فروش با قیمتی بیشتر از RRP اصلی دارند و نمونه هایی با مسافت پیموده شده سه رقمی در حدود 45 هزار پوند. در آن نقطه ممکن است پرت کردن آن در هر نقطه ممکن سخت شود، اما این لذت کلاب اسپورت S بود – برای اینکه احساس استثنایی داشته باشد، نیازی به مسیر مسابقه نداشت. فقط کمک کرد. این کافی است که بگوییم که مقادیر به نظر می رسد که با کاهش بخش هات هچ قوی بمانند. اگر یکی در مجموعه وجود دارد، تبریک میگویم – همین الان بروید و آن را رانندگی کنید، زیرا احتمالاً حتی بهتر از آن چیزی است که به یاد دارید. و برای کسانی که در موقعیتی هستند که یک گلف GTI سه در و دو سرنشین را توجیه کنند، شما به سادگی باید؛ تعداد کمی از هات هاچ های گرانبها وجود دارند که بسیار خاص هستند.
مشخصات | VOLKSWAGEN GOLF GTI CLUBSPORT S (Mk7)
موتور: 1984 سی سی 4 سیکل توربوشارژ
انتقال: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
قدرت (hp): 310@5800 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 280@1850-5700 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 5.8 ثانیه
حداکثر سرعت: 164 مایل در ساعت
وزن: 1360 کیلوگرم (اتحادیه اروپا، شامل 75 کیلوگرم راننده)
MPG: 38.2 (NEDC)
CO2: 172 گرم در کیلومتر (NEDC)
در فروش: 2016
قیمت جدید: 33995 پوند
قیمت در حال حاضر: از 35000 پوند
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48856