Saab 9-5 Aero | سوله هفته

PistonHeads

ترس از ناشناخته، بسیاری از ما را از انجام کارهایی باز می دارد که اگر به اندازه کافی شجاع بودیم، دوست داشتیم آن ها را امتحان کنیم. شید قبلاً لیست طولانی پیشنهادهایی داشت که فکر می کرد ممکن است به ازدواجش کمک کند تا در کارگاهش ثبت شود، اما وقتی خانم شید متوجه آن شد به او گفت که آن را در جایی که خورشید نمی تابد بفرستد تا در نهایت در مخزن سپتیک از طریق خازی خارج از شید.

ترس بازار را در ساب های بزرگ توربوی دست دوم هدایت می کند. این آئرو 256 اسب بخار و 273 پوند فوت است که در صورت جدید بودن، شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت را در 6.5 ثانیه طی می کند. امروز می توانید آن را با 1290 پوند داشته باشید. در مورد قدرت و عملکرد، آنها یک معامله کامل هستند، اما این قیمت های دیوانه کننده و پایین، خریدارانی را می ترساند که فکر می کنند باید مشکلی وجود داشته باشد که یا قبلاً گران است یا چیزی در شرف گرانی است.

البته، همه چیز در Saabs می تواند به سمت جنوب پیش برود، اما همانطور که هر PHer به شما می گوید خرابی های گران قیمت منحصر به این برند نیستند و Shed نسبت به این خودرو احساس خوبی دارد. مسافت پیموده شده به دور از استراتوسفر (141k)، با سابقه خدمات ارائه می شود، و به خوبی مراقبت شده به نظر می رسد. تنها نقص بیرونی که شید می تواند ببیند خراش روی ستون B آفساید است. در داخل، چرم به خوبی جدید و محکم به نظر می رسد مانند چکمه های قدیمی، که خوب است زیرا چرم چیزی است که شما از آن قدیمی می سازید، یا به طور دقیق، چکمه های جدید را از آن می سازید.

B235R 2.3 لیتری چهار زیر کاپوت در سال 1968 Saab 99 زندگی خود را آغاز کرد، چهار سال قبل از اینکه طراحان Triumph آن را در یکی از خودروهای خود نصب کنند. بیش از نیم قرن بعد، هنوز هم به دلیل استحکام و قابلیت اطمینان آن مورد احترام است. این 2008 9-5 از لجن روغنی که باعث کشته شدن B235 های قبل از 2003 شد، رنج نمی برد، زیرا ساب در سال 2004 طراحی PCV را اصلاح کرد و ضمانت را در سال 2005 به 8 سال یا (متاسفانه نه “و”، وگرنه واقعاً چنین خواهد بود. مقرون به صرفه) مسافت پیموده شده نامحدود. آنها هنوز از DIC (کاست جرقه زنی مستقیم) استفاده می کردند که اساساً چهار بسته سیم پیچ در یک واحد بود، ایده خوبی بود تا زمانی که اشتباه کرد، که اغلب انجام می داد. صاحبان عاقل یک DIC یدکی را در صندوق عقب نگه می دارند. شما باید جوک خود را در آنجا وارد کنید زیرا شید آنقدر مشغول بررسی قسمت پایینی خانم پست است که نمی تواند به یکی از آنها فکر کند.

پایه‌های موتور روی ساب‌های پرقدرت مانند این چسبندگی پیدا کردند و به‌طور قابل‌توجهی با گذشت زمان فرسوده شدند. سنسورهای موقعیت میل لنگ ممکن است از کار بیفتند و باعث احتراق ناقص شوند، پمپ‌های سوخت بمیرند و بازوی ترکیبی بخاری شکسته شود. این قطعه ارزان بود، اما تعویض آن زمان ارزانی نداشت. ویندوز به طور مشابه مخدوش شد. باز هم، قطعات غلتکی که مدتی طول کشید تا جا بیفتند.

گیربکس اتوماتیک Aero، یک Aisin ژاپنی پنج سرعته، عملکرد ثابتی داشت تا ستاره ای. این یک نماینده برای زوال عقل زودرس بود، اما عمدتاً در ولوو بود. اگر تا زمان 50000 مایل منفجر نشده بود، این احتمال وجود داشت که خوب بود.

به طور پویا 9-5 کارایی نرم مدیران آلمانی یا جذابیت اسپورت XF جگوار را نداشت، که در اواخر دوره نسل اول ساب ظاهر شد، اما سالن سوئدی فضای زیادی داشت و فضای خوبی داشت. مشخصات. و البته عملکرد گسترده ای که می توانید آن را حتی بیشتر کنید. 600 اسب بخار معمولاً با B235 به دست آمده است. در دهه 2000، یک B235 9-3 800 اسب بخاری وجود داشت.

بازگشت به سیاره زمین، سالگرد 9-5 Aero چیست؟ سال 2007 شصتمین سال حضور ساب در عرصه خودروسازی بود. هیچ خودروسازی نمی‌تواند در برابر یک سالگرد مقاومت کند، بنابراین هم برای 9-3 و ​​هم برای 9-5، جستجو در جعبه اضافی برای ایجاد نسخه‌های سالگردی از Linear Sport، Vector Sport و مدل‌های Aero با مشخصات بالا بود. برخلاف خودروهای Turbo Edition که تقریباً همه چیز را به سمت آنها پرتاب می‌کرد، Anniversary بیشتر یک کار سریع با رینگ‌های 17 اینچی پنج پره، ناوبری دی‌وی‌دی، تعویض سی‌دی در صندوق عقب، خنک‌کردن در جعبه دستکش و آب و هوای دو منطقه ای در همه جای دیگر.

شید فکر می‌کند که ممکن است روی صندلی‌های جلوی برخی از Anniversaries آرم ساب نقش بسته باشد، اما هیچ عکسی در اینجا وجود ندارد که آن را تایید یا رد کند. سخت است که در مورد مشخصات ساب های این نوع قدیمی صحبت کنیم، زیرا تمایل به قرار دادن هر چیزی که در آن زمان در کارخانه وجود داشت وجود داشت. به هر حال، ساب بر این باور بود که لوازم جانبی سالگرد حدود 3 هزار پوند ارزش دارند، اما هیچ افزایشی در قیمت Aero وجود نداشت، که برای آنها خوب بود.

از سال 2018 یک نشت روغن بیش از حد در مدارک MOT این خودرو وجود دارد، اما به غیر از آن، تاریخچه فوق العاده به نظر می رسد. بلیط فعلی تا پایان آگوست اجرا می شود و فقط شامل یک توصیه برای کمربند ایمنی کمی ساییده شده است. در غیر این صورت، بازگشت به گذشته فقط مواد مصرفی معمولی است که هیچ اشاره ای به خوردگی ندارد.

مهم‌ترین جنبه‌های منفی سوله این هفته، با فرض عدم خرابی گران قیمت، هزینه‌های جاری آن خواهد بود. روزی را ستایش خواهید کرد که رقم رسمی مصرف سوخت 27 مایل در هر ساعت را مشاهده کنید و شید فکر کند مالیات جاده‌اش ممکن است چیزی در حدود 675 پوند در سال باشد. با این حال، آن را به عنوان 56 پوند در ماه در نظر بگیرید و به نظر نمی رسد آنقدرها هم بد باشد. اون چیه، سه بسته فاگ یا چند توقف روی تیوب؟

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48315