در گذشتهای نه چندان دور، جاده Pickersleigh – خانه مورگان – میتوانست شبیه سرزمینی باشد که زمان فراموش کرده بود. و دقیقاً به همین دلیل بود که پاکدوستان آن را دوست داشتند. هیچ چیز در طراحی یا رانندگی تغییر چندانی نکرده است (روور V8 تا سال 2004 مورد استفاده قرار میگرفت)، و نابهنگاریهای باشکوه با قاب خاکستری عده معدودی را خوشحال میکردند.
اکنون به سختی ممکن است چیزها بسیار متفاوت به نظر برسند. از زمان معرفی معماری CX در سال 2019، هیچ V8 و گیربکس دستی برای این خودروی اسپورت پرچمدار وجود نداشته است، با این حال این برند بسیار قوی است. تصور اینکه خودروهایی مانند CX-T حتی یک دهه پیش به تولید برسد، سخت است. Super 3 به طرز دلسوزانه ای مدل سه چرخ را مدرن کرده است. و یک همکاری محدود با Pininfarina قریب الوقوع است. مورگان همه نشانههای یک خودروساز بریتانیایی با اعتماد به نفس و پیشرو را نشان میدهد – و این بدیهی است که دیدن آن عالی است.
با برنامه ریزی سفر به مالورن برای دیدن ماشین پینین فارینا (برای مبهوت شدن آماده شوید)، امتحان نکردن ماشین احمقانه به نظر می رسید. از آنجایی که آخرین بار پلاس سیکس را در سال 2019 امتحان کردیم، سال گذشته از فیس لیفت بسیار قابل توجهی بهره مند شد – بوش ها، دمپرها و ترمزهای جدید، معرفی سیستم کنترل کشش، به روز رسانی داخلی – و همچنین تداوم ثابتی که به طور اجتناب ناپذیری با سری های کوچک ادامه می یابد. ماشین هایی مثل این مدتها بود که یک تست درایو به تعویق افتاده بود، به خصوص با توجه به اینکه Six در تمام آن سال ها پیش چنین تاثیر اولیه ای را از خود بر جای گذاشته بود.
اما شاید هنوز ماشه را نکشید. همیشه منتظر یک مورگان جدید هستیم، پس نگه داشتن چند ماه دیگر پایان دنیا نیست. ما فقط میگوییم که مطمئناً بهزودی یک بهروزرسانی استایل به سبک Plus Four برای Six ارائه میشود، و برای این چشمها ظاهر اصلاحشده ارزش داشتن را دارد. Four هنوز بهطور قابلتوجهی یک خودروی اسپرت مورگان است، اما از نظر طراحی تمیزتر، واضحتر و مدرنتر است. یک Six باید به طور مشابه از آن بهره مند شود – وقتی دیدید که مورگان بدون آنها چگونه به نظر می رسد، غلاف های نور اضافی غیر ضروری به نظر می رسند.
فضای داخلی به چنین تجدیدی نیاز ندارد، به راحتی. این خودرو نه تنها با پنل داشبورد آلومینیومی بزرگ و صفحههای جدید شیکتر از مدلهای اولیه Sixes است، بلکه مونتاژ بهتری نیز دارد. در حال حاضر بسیاری از فشارها به کیفیت واقعی و واقعی در مورگان این روزها انجام می شود، و مطمئناً این پلاس این تصور را ایجاد می کند که محکم تر از تلاش های قبلی ساخته شده است. این خبر خوبی است؛ نادیده گرفتن «عجیب»های دست ساز در قیمت های اولیه خودروهای اسپرت بسیار آسان تر از هزینه های 90 هزار پوندی است. اکنون نیازی به چنین بهانه ای ندارد. حتی اگر فرمان، دسته دنده و پدل های تعویض دنده هنوز هم اجاره نسبتاً پایینی به نظر می رسد.
روزی روزگاری، پلاس شش در مقایسه با V8 های قدیمی که در حال غلتیدن هستند، کمی ترسو به نظر می رسید. مطمئناً دیگر اینطور نیست. حتی در برابر خودروهای قبلی با اگزوز اسپورت، این مورگان به شدت پر سر و صدا است. شش مستقیم زیر بار غرش میکند، در سرازیر شدن هوا میوزد، مثل توپخانه میجهد و هرگز شادتر از زمانی که بیشترین سر و صدای ممکن را ایجاد میکند، به نظر نمیرسد. در سری 1 با مشخصات اسکالیواگ با موتور یکسان، مردم چندان راضی نیستند، اما مورگان تقریباً موسیقی متن OTT خود را اجرا میکند. همه بخشی از جذابیت کادیش است، درست است؟ و زمانی که در حالت اسپورت نیست، بسیار ظریف تر است. خنده دار است که مورگان پیر کوچولو بیشتر از سوپرای فعلی شبیه سوپرا به نظر می رسد.
هنوز اجرای کافی برای اجرای عدالت در موسیقی متن وجود دارد. واحد 3.0 لیتری توربوشارژ، شاسیبلندهای دو تنی را بسیار سریع میسازد، بنابراین در خودروهای اسپرت 1110 کیلوگرمی، سرعتی بیش از سرعت بالا را تضمین میکند. با گذشت زمان، گیربکس دستی به ناچار حتی مطلوبتر به نظر میرسد، اگر فقط با حال و هوای قدیمی مورگان همخوانی داشته باشد – به خصوص با دستیهای سوپرا و Z4 – اما شکایتهای کمی در مورد سرعت یا استراتژی تعویض دنده هشت سرعته خودرو وجود دارد. Sport Plus باعث می شود دریچه گاز بسیار تیز و صدا را بیش از حد احمقانه کند، بنابراین Sport همچنان گزینه ای برای تعویض دستی و کمی لذت است.
پس کنترل کشش و پایداری چطور؟ در واقع قابل توجه است که به ندرت به کمکها نیاز است، زیرا این دوره از Plus Six همیشه کشش قوی و خونسردی بسیار خوبی را نشان داده است. حریص یا غیرمنطقی شوید و نور کهربایی به اندازه کافی موجه روی خط تیره چشمک می زند. شاید زمانی که ماشین بر اثر یک دست انداز در جاده پرت می شود، یا به دلیل عملکرد بی حد و حصر، سرعت زیادی دارد، بسیار مفید است. مطمئناً بیشتر شبیه یک شبکه ایمنی مفید برای شرایط پیش بینی نشده است تا یک مهار.
پس شرم آور است که تنظیمات Sport نمی تواند راحت تر باشد. بنابراین اغلب در حال حاضر این یک محیط مناسب در خودروهای اسپورت عقب محرک است، به اندازه کافی هوشمندانه که هم سرگرمی را تشویق کند و هم شما را از شر خودتان نجات دهد. اینجا کاملاً اینطور نیست. البته، اگر این کار ناامید کننده باشد، می توان (در واقع، با نگه داشتن دکمه برای مدت طولانی تر)، کشش و پایداری را به طور کامل از بین برد. Six هنوز هم کار قابل ستایشی برای مهار خود انجام می دهد، هرچند که در صورت تمایل می تواند 11 ها را در همه جا بگذارد. بدون هیچ کمکی کاملاً قابل رانندگی است، اگرچه هرگز واقعاً یک ماشین اسپورت گردنی نبوده است. بیش فرمانی بیش از آن که تشویق شود تحمل می شود، و زمانی که خودرو از منطقه راحتی خود خارج می شود، متوجه خواهید شد.
بنابراین شما در نهایت مانند ماشین عضلانی Malvern رانندگی میکنید و زمان درخشانی را سپری میکنید. هیچ چیز کاملاً قابل مقایسه با تجربه نیست زیرا هیچ چیز کاملاً شبیه آن نیست. اصلاحات سیستم تعلیق آن را آرامتر و مطمئنتر نگه میدارد، که مورد استقبال قرار میگیرد (حتی اگر 19s بتواند سواری را شکنندهتر کند)، با ترمزهایی حتی قویتر از همیشه. همیشه احساس سبکی می کند، و همیشه احساس قدرتمندی می کند، و این عالی است. فرمانی که برای سوار کردن چرخها به چرخش مناسب نیاز دارد، به این معنی است که شما ناگزیر از یک سبک قدیمیتر و قدیمیتر استفاده میکنید و مورگان را در پیچ میریزید. وقتی کاپوت و چراغهای جلو صاف شدند، وقت آن است که دوباره با تمام آن توربو پانچ به جلو برویم. با تابش خورشید و پایین آمدن سقف، لذت چندانی ندارد.
در واقع، با وجود شش راسته در دماغه و دیفرانسیل عقب، بیش از یک اشاره به Big Healey در مورد Plus Six وجود دارد. شاید حتی ردی از TVR با تمام اشتیاق به حرکت سریعترش – اگرچه آنقدر اساساً مورگان باقی میماند که هرگز از چیزی که آن را خاص میکند غافل نمیشوید. (و لیچفیلد برای هر کسی که واقعاً میخواهد از موتور حداکثر استفاده را ببرد چندان دور از مالورن نیست.) در نهایت، تمام کارهایی که فضای داخلی اصلاحشده و کمکهای جدید انجام دادهاند باعث شده است که Plus Six برای افراد بیشتری قابل استفادهتر و لذتبخشتر باشد. بیشتر اوقات پس انتظار نداشته باشید به این زودی لیست انتظار خیلی کوتاهتر شود.
مشخصات | مورگان پلاس سیکس 2024
موتور: 2998 سی سی مستقیم شش، توربوشارژ
انتقال: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
قدرت (hp): 340@5000 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 369@13003 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 4.2 ثانیه (ادعا شده)
حداکثر سرعت: 166 مایل در ساعت
وزن: 1160 کیلوگرم (خشک)
MPG: ج 35
CO2: 180 گرم در کیلومتر (WLTP)
قیمت: 90390 پوند
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48513