
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404
Mopar EV-Plymouth GTX را تعویض کرد
- موپار یک Plymouth GTX الکتریکی برای SEMA ساخت.
- این کانسپت GTX Electromod نامیده می شود و دارای یک موتور است که 335 اسب بخار قدرت دارد.
- این خودرو e-Crate را به نمایش می گذارد، یک کیت مفهومی برای تعویض ماشین های عضلانی کلاسیک EV.
در میان بسیاری از خودروهای بنزینی و برقی که امسال در SEMA به نمایش گذاشته شده است، یک Plymouth GTX 1967 آبی رنگ و لذیذ خواهد بود. با این حال، در مورد موتور V-8 وحشی زیر کاپوت این ماشین عضلانی اصلاح شده هیجان زده نشوید. در جای خود یک موتور الکتریکی تکی قرار دارد که چرخ های عقب را به حرکت در می آورد.
این کانسپت Plymouth GTX Electromod نامیده می شود و از Mopar، بخش قطعات قدیمی کرایسلر که اکنون گروه قطعات برای تمام Stellantis است، می آید. در دهه 1960، Mopar تقریباً برای هر V-8 خانواده کرایسلر، انواع ارتقاء عملکرد را ارائه کرد. این شامل GTX می شود که در سال 1967 به عنوان یک بلودری فروتن دو درب سخت با دو گزینه پیشرانه عرضه شد: یک V-8 440 اینچ مکعبی (7.2) با قدرت 375 اسب بخار یا 426 همی افسانه ای.
تا سال 2024 فلش کنید، و موپار در حال آزمایش آب با یک کیت تبدیل الکتریکی مفهومی برای خودروهای کلاسیک است. که e-Crate نامیده می شود، بی شباهت به تنظیمات مختلف Hellcat در حال حاضر برای ساخت های سفارشی در دسترس نیست. در قلب یک ماژول درایو الکتریکی 400 ولتی 250 کیلووات قرار دارد که با استفاده از پایه های سفارشی به خوبی در زیر کاپوت نصب می شود. نیرو از چهار بسته باتری تامین می شود که سه تای آنها در صندوق عقب نصب شده اند. چهارمی برای توزیع بهتر وزن در جلو پشت جلوپنجره قرار گرفته است که با توجه به وزن هر بسته 230 پوند مهم است. این سیستم برای 73 کیلووات ساعت رتبه بندی شده است و به GTX برد تخمینی 250 مایل را می دهد.
اما برد و کارایی هیچ گاه فاکتورهای تعیین کننده برای ماشین عضلانی نبودند. همه چیز در مورد قدرت است و به گفته موپار، این GTX Electromod "تقریباً 335 اسب بخار قدرت و گشتاور" تولید می کند. این کمتر از 440 اصلی این خودرو است، اصلا اهمیتی به Hemi نداشته باشید. هیچ انتقالی وجود ندارد. از طریق یک کاهنده دنده 3:1 به چرخ های عقب می رود. بنابراین حداقل از دست دادن خط محرکه (اگر وجود داشته باشد) بسیار کم است. آمار عملکرد ذکر نشده است.

15
بقیه خودرو دارای ارتقاء معمولی restomod است. این خودرو دارای سیستم تعلیق پایین تر با چرخ های 18 اینچی و ترمزهای دیسکی Wilwood در هر چهار گوشه است. یک کاپوت سفارشی از فیبر کربن ساخته شده است و در پشت، قوس چرخ ها پهن تر هستند. سپرهای جلو و عقب برای تناسب بهتری بریده شده اند و هیچ جایی از کروم پیدا نخواهید کرد. فضای داخلی آبی رنگ، با تزئینات برنزی و فولادی ضد زنگ روی داشبورد و پانل درها، شخصیت خاصی دارد. صندلی های جدید، کنسول وسط جدید و گیج های دیجیتال در پشت فرمان با تم یکپارچه سازی با سیستم عامل وجود دارد. تیم موپار یک جا لیوانی هم اضافه کرد، زیرا همه ماشین های عضلانی به جا لیوانی نیاز دارند.
مطمئناً این اولین باری نیست که می بینیم یک خودروساز بزرگ EV-ماشین عضلانی کلاسیک را تعویض می کند. و با توجه به اینکه آینده همچنان (البته کندتر) به سمت برق می رود، ما شک داریم که این آخرین مورد باشد.
منبع: https://www.motor1.com/news/739152/mopar-plymouth-gtx-electromod/