
بروزرسانی: 02 خرداد 1404
Mazda MX-5 25th Anniversary Edition | PH ناوگان
هرگز خودروی اسپرتی ساخته نشده است که اینقدر جذابیت جهانی داشته باشد، چه یک کلاه حصیری و جعبه دستمال کاغذی در پشت خودرو باشید یا یک مسابقه دهنده روز پیست. جای تعجب نیست که مزدا بیش از یک میلیون نمونه از MX-5 را فروخته است - این پاسخ ما به همه چیز است. بر این اساس، بازار پس از فروش بسیار بزرگ است و مملو از قطعاتی است که ماشین شما را دقیقاً همانطور که می خواهید تنظیم می کند.
نتیجه ساخت خودرویی که برای بسیاری از افراد جذاب است، این است که برای آن دسته از ما که می خواهیم کلاه ایمنی را کنار بگذاریم، کمی نرم است. در حالی که قصد ردیابی MX-5 (کلمات آخر معروف) را ندارم، حداقل می خواهم حس و صدایی شبیه یک خودروی اسپرت در جاده داشته باشد. بنابراین با یک سرویس کامل و نصب فیلتر پانل K&N، زمان شروع به کار فرا رسید.
به نظر می رسد که ماشین من به فنرهای پایین آوردن مزداسپید کمیاب کارخانه مجهز شده بود، اما آنها در واقعیت غیرممکن بودند و همچنان باعث می شدند که ماشین بیشتر شبیه یک قایق باشد تا یک رودستر دو نفره. که قبلاً کویلاورهای BC Racing را روی جام Clio 172 خود نصب کرده بودم و کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتم، دوباره سری BR را انتخاب کردم. آنها قابل تنظیم ارتفاع و بازگشت هستند، بنابراین مجموعه ای از قابلیت تنظیم را برای کمی بیش از یک بزرگ ارائه دهید.
بعد، سر و صدا. که خودرو به طور استاندارد فاقد آن است. با توجه به 25هفتم نسخه Anniversary با تعبیه اسپلیتر عقب «ظاهر»، به یک اگزوز با سرهای قابل تنظیم نیاز دارید تا در پشت سپر گم نشوند. کبرا اسپورت فقط چیزهایی را ارائه می دهد، بنابراین من سیستم پشتی منیفولد کامل آنها را خریدم، به همراه بخش مرکزی با گربه ورزشی و جعبه عقب "جاده" آنها.
در حالی که ترمزهای کارخانه بسیار مناسب هستند، چرا باید در آنجا توقف کنیم؟ بنابراین مجموعه ای از خطوط ترمز بافته شده HEL و لنت های EBC Yellow Stuff در همه جا، من آماده رفتن بودم. من متوجه شدم که یک بچه جدید در بلوک نه چندان دور از محل زندگی من وجود دارد که به سرعت در جامعه MX-5 بسیار محبوب می شود و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. Performance Link در Gloucestershire مستقر است و به روشی که سیستم تعلیق را با بند نصب می کردند، مدرسه قدیمی است - و اگر برای تیم های مسابقه حرفه ای به اندازه کافی خوب است، احتمالاً برای مزدای کوچک نیز به اندازه کافی خوب است.
توجه آنها به جزئیات به آسانی آشکار بود و کیفیت را به سرعت ترجیح می دادند تا همه چیز را برای من کاملاً مشخص کند. علیرغم تعویض روغن گیربکس در خدمتم، باز هم وقتی سرد بود سفت بود و کمی بریدگی داشت. آنها سریعاً به این نکته اشاره کردند که باید مقداری روغن در بالای برجک وجود داشته باشد که به آرامی کار کند و به مرور زمان در جعبه دنده پایین می آید، بنابراین این پر شد و هی از قبل، مشکل برطرف شد.
نتیجه؟ من هرگز ماشینی نداشتم که پس از اصلاح آنقدر تغییر شکل داده باشد. واقعاً احساس و صدای ماشینی کاملاً متفاوت است. خارج از جعبه، MX-5 هیچ صدایی ایجاد نمی کند، در حالی که سیستم اسپورت کبرا با شکوه است. مطمئناً این هنوز یک چهار گلدان است و نه یک تخت شش در یک Boxster، اما سر و صدا در حال حاضر با صدای خراش های دوست داشتنی مست می شود و بدون اینکه مزاحم باشد، در هنگام سرازیر شدن بالا می آید.
اگرچه بزرگترین تفاوت در بخش حمل و نقل است. جایی که ماشین قبلاً شناور بود و به اطراف می پرید، هرگز واقعاً احساس نمی کردم که می توانم آنقدر به آن فشار بیاورم، و وقتی دیدم یک دست انداز در جاده بالا می آید، خم شدم. در حال حاضر روی کویل اوورها، محکم است، اما نه به شدت خردکننده، و به شما اعتماد به نفس زیادی می دهد که همه جا را صاف کنید. Performance Link سس مخفی خود را در مورد پیکربندی خاص فاش نمی کند، اما آنها به وضوح برای یافتن تعادل مناسب انگشتان پا، کامبر و کاستور برای راه اندازی سریع جاده بسیار سخت کار کرده اند.
ماشین مشتاق تر برای تحویل گرفتن است، قسمت عقبی بازیگوش تر است و می خواهد وقتی هل داده شود بیرون بیاید و نتیجه نهایی ماشینی است که در مسیری هماهنگ با آن حرکت می کند، نه اینکه احساس کند با آن می جنگد. پدال ترمز محکم تر است، لنت ها ماشین را قوی تر به سمت بالا می کشند و من یک دسته دنده سنگین IL Motorsport نصب کرده ام که حس تعویض دنده را نیز تغییر داده است.
در مجموع، این یک ماشین اسپرت کوچک قدرتمند است که در نهایت به همان خوبی که به نظر می رسد رانندگی می کند و من نمی توانم از آن راضی باشم. جای تعجب نیست که آنها در صحنه اصلاح شده بسیار محبوب هستند، بنابراین تنها چیزی که می توانم بگویم این است که اگر یک ماشین استاندارد رانندگی می کنید و کمی احساس ناامیدی می کنید، فقط منتظر بمانید تا یک ماشین کاملا مرتب رانندگی کنید. مطمئناً، کمی قدرت بیشتر از بین نمی رود، اما در حال حاضر، خوشحالم که به نظر می رسد تابستان بالاخره فرا رسیده است تا حدود 200 مایل را که در شش ماه اول داشتن PL64 EPU طی کرده ام، بهبود بخشد.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=MDDJDPTOEp0[/embed]
برگه اطلاعات
ماشین: مزدا MX-5 (NC) 2014 25هفتم نسخه سالگرد
اجرا توسط: بن لودن
در ناوگان از زمان: فوریه 2024
مسافت پیموده شده: 13,074
اصلاحات: کویلورهای سری BC Racing BR، سیستم اگزوز کبرا اسپرت، خطوط ترمز بافته شده HEL، لنت ترمز EBC Yellow Stuff، دستگیره IL Motorsport، اسپویلر صندوق عقب Fyralip
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48960