Lexus GS 450h | سوله هفته

PistonHeads

قرن بیست و یکم با یک زمزمه و غوغا سرانجام به سرزمین SOTW می رسد، زیرا اولین هیبریدی آن به آرامی به چشم می خورد. لکسوس GS450h اولین خودروی هیبریدی لوکس دیفرانسیل عقب به تولید انبوه در جهان بود و با استقبال گرم غافلگیرکننده‌ها مواجه شد. جای تعجب است زیرا از منظر پویا، همه می‌دانستند که هر لکسوسی که نشان GS روی آن باشد، بیشتر شبیه یک اتاق بار است تا یک کلوپ شبانه. سیستم تعلیق تطبیقی ​​دو حالته، چسبندگی زیادی را ارائه می‌کرد، اما دخالت چندانی نداشت. فرمان نسبت متغیر مربوط به سرعت احتمالاً در حال حاضر عادی به نظر می رسد اما در سال 2006 برخی از بازبینان راه اندازی فکر می کردند که کمی عجیب است.

اما نکات مثبت بزرگی وجود داشت، در واقع آنقدر بزرگ که حتی کلارکسون هم آن را دوست داشت. شهرت لکسوس برای کیفیت ساخت عالی حدود دو دهه قبل با LS400 آغاز شده بود، و زمانی که GS450h در سال 2006 از خط تولید خارج شد، آنها واقعاً از آن استفاده کرده بودند. محدوده لکسوس. یکی از ماهنامه‌های معتبر بریتانیا، GS450h را «با شکوه ساخته شده» توصیف کرد. اگر به درستی از آنها مراقبت شود، هر لکسوسی این پتانسیل را دارد که مسافت پیموده شده را طی کند، که بسیار مفید است زیرا این خودروی خاص 220000 مایل را طی کرده است. هر چند با نگاه کردن به آن هرگز آن را حدس نمی زنید. اکثریت قریب به اتفاق این خودروها بسیار خوب نگهداری می شوند و به نظر می رسد این یکی نیز از این قاعده مستثنی نباشد. مسافت پیموده شده سالانه آن تا دهه 2010 به طور میانگین 20 هزار بود، اما انباشتگی آن در سال 2023 به 4 هزار کاهش یافت که نشان دهنده بازنشستگی مالک یا رویدادی مشابه تغییر زندگی است.

450h نیز به خوبی پیش رفت، موتور صاف 3.5 لیتری V6 با قدرت 292 اسب بخار و موتور الکتریکی 197 اسب بخاری، حداکثر قدرت ترکیبی 341 اسب بخار، شتاب 0 تا 62 5.9 ثانیه و حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت را به آن می دهد. به عنوان یک امتیاز، میانگین مصرف سوخت رسمی 35.8 مایل در هر ساعت بود. کابین کاملاً چرمی بود. نه به طور خاص گرم، اما باز هم غرامت های زیادی وجود داشت. این تبلیغ به ما نمی گوید این چه مدلی است، اما شید می گوید که اسپویلر چکمه کوچک آن را حداقل یک SE می کند. به این ترتیب، بسته‌های چندرسانه‌ای و ناوبری شامل صدای فراگیر با 14 بلندگو مارک لوینسون، تعویض خودکار سی دی شش دیسک، بلوتوث، مانیتور کمکی پارک و کنترل صوتی برای ناوبری، سیستم صوتی و تهویه مطبوع کاملاً الکتریکی خواهد داشت. روشنایی ابزار دقیق Optitron به طور خودکار با توجه به نور تنظیم می شد. اینها موتورهای لوکسی هستند و این احتمال وجود دارد که اکثر یا نه همه ویژگی ها همچنان کار کنند.

از جنبه منفی، صندوق بار 450 ساعتی به 280 لیتر محدود شد – نه بیشتر از نصف چیزی که در یک BMW سری 5 داشتید – با وجود بسته باتری 288 ولتی نیکل هیدرید. گیربکس دائماً متغیر با کنترل الکترونیکی به معنای ناله‌ای دائماً غیرقابل تغییر بود، اما همانطور که انتظار داشتید نفوذ در GS به خوبی به حداقل رسید. درگیر کردن حالت تعویض متوالی شش مرحله برای افزایش ترمز موتور فراهم می کند.

با نگاهی به تاریخچه آزمایش، می‌توانیم ببینیم که تنها شکست‌ها مربوط به لاستیک‌های کم‌آج، خرابی پلاک و هدف نه چندان مناسب چراغ‌های جلو بوده است. دیسک‌های ترمز جلوی جدید پس از تست 2019 و دیسک‌های عقب جدید پس از سال 2021 به همراه لاستیک‌های عقب جدید داده شد. اگر تنها توصیه در مورد آخرین آزمایش در نوامبر قابل طبقه بندی نباشد، ممکن است عبور از MOT بعدی دشوار باشد، اما Shed نسبتاً مطمئن است که تیغه های برف پاک کن های جدید هنوز برای این مدل در دسترس هستند.

مطمئناً چیزی که می خواهید بدانید این است که پیشرانه هیبریدی احتمالاً بعد از 220000 مایل در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت. مکانیک‌های DIY معمولاً از هیبریدی‌ها ابراز تاسف می‌کنند، اما برق GS450h توسط کسانی که در مورد این چیزها می‌دانند، رتبه‌بندی خوبی دارد. آنها می گویند که دو اینورتر پرقدرت آن بدون خطا هستند، با ورودی ها و خروجی های زیادی که به خوبی شرایط خطا را کنترل می کنند. البته همه اش یونانی است. تنها اینورتر که او تجربه ای در مورد آن داشته، همان اینورتر است که او با تسمه های آهنی و چرمی با رنگ پودری مشکی رنگ آن را بریده و اکنون به کف سیاهچال مستخدم پست یا همان گاراژی که شید ترجیح می دهد به دلایل امنیتی آن را بخواند، پیچ شده است. با این حال، او استفاده از کلمه ابلهانه را در یک زمینه موتوری دوست دارد. با گذشت زمان، باتری کششی اصلی 450h و لوازم جانبی آن مانند کنترلر باتری، فن ها و غیره تحلیل می رود. اگر باتری اصلی بمیرد، برای تعمیر آن 700 پوند یا برای تعویض آن 2000 پوند هزینه خواهید داشت. Shed شرط می‌بندد که این یکی در بسته اصلی خود نباشد. اسناد خدماتی داستان را بازگو خواهد کرد.

در غیر این صورت، بدترین مشکلاتی که احتمالاً با لکسوسی مانند این خواهید داشت، در بخش سیستم تعلیق خواهد بود. اگر از مسیر OE بروید، تعویض نه چندان بوش، اما دمپرهای نشتی می تواند گران باشد، اما گزینه های پس از فروش بسیار ارزان تری وجود دارد. اگر از فروشنده بپرسید اگزوزهای زنگ زده نیز قابل تعمیر خواهند بود زیرا آنها می خواهند سیستم کامل را با گربه هایی با قیمت بیش از 2000 پوند به شما شلاق بزنند، اما لوله های فولادی ضد زنگ را می توان با قیمتی نزدیک به 600 پوند تهیه کرد. بوسترهای ترمز و پمپ های آب از کار می افتند اما موتور و جعبه CVT هر دو دارای قابلیت اطمینان عالی هستند.

اگرچه ما به‌طور موجهی در اینجا ستایش‌های لکسوس را خوانده‌ایم، این درست است که آن‌ها هرگز نتوانسته‌اند تمام جغجغه‌های کابین را کاملاً اتو کنند. اینها می تواند زندگی کسانی را که شاید به طور غیرمنطقی، از GS خود انتظار کمال داشتند، آزار دهد. حتی نسل چهاری که جانشین این نسل سه S190 شدند، وقتی آنها را فشار می‌دادید، از روی داشبورد یا پانل‌های تزئینی دچار خش‌خوردگی می‌شدند. راه حل شید برای آن این است که پانل های تزئینی را فشار ندهید و لوینسون را بالا نبرید تا زمانی که صداهایی که نمی خواهید بشنوید از بین بروند.

یک 450 ساعت SE تقریباً 44 هزار پوند بود که در سال 2006 جدید بود. شید معتقد است که این یک سرقت مطلق با 1488 پوند یا در واقع 1487.99 پوند است زیرا یک پنی در جعبه دنده کنار دنده وجود دارد.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48411