منصفانه است که بگوییم BMW M135i xDrive هرگز مانند سری 1 سریع قبلی، تخیل را جذب نکرده است. حتی در برابر رقبای قابل مقایسه با چهار چرخ متحرک، اتوماتیک و توربوشارژ 2.0 لیتری، سری M پرفورمنس 1 همیشه خواهان برتری بیشتر در تقریباً هر بخش بوده است. 128ti یک گام در مسیر درست بود – و اکنون نسل چهارم سری 1 وجود دارد که توسط M135 xDrive جدید هدایت می شود.
توجه داشته باشید که بدون “i” در انتهای نام است، زیرا BMW استفاده خود را در مدل های موتور احتراقی متوقف می کند تا از هرگونه سردرگمی با خودروهای i الکتریکی خود جلوگیری کند. با این حال، اساساً پیکربندی مشابه M135i قدیمی به M135 جدید است: موتور 2.0 لیتری B48 توربو چهار قدرت 300 اسب بخاری دارد، xDrive AWD آن را در کمتر از پنج ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت میرساند، و چهار لوله اگزوز وجود دارد که به دیگران اطلاع میدهد. نه فقط 120. با این حال، این بار یک یا دو تغییر جالب برای پرچمدار سری 1 وجود دارد، از جمله معرفی DCT هفت سرعته (جایی که زمانی یک مبدل گشتاور هشت سرعته در آن قرار داشت) – اگرچه هیچ توضیحی برای تعویض وجود ندارد. هنوز بیایید امیدوار باشیم که بتواند کمی هیجان را به پیشرانه ای که همیشه به آن نیاز دارد، وارد کند.
ب ام و همچنین ادعا می کند که هندلینگ هات هاچ آن به لطف افزایش استحکام، به علاوه فناوری جدید دمپر، سینماتیک بهینه شده و 20 درصد کاستور جلوتر بهبود می یابد. به نظر می رسد بقیه موارد جالب برای لیست گزینه های M135 تنظیم شده است، هرچند حداقل نشان می دهد که BMW ممکن است مشتاق باشد که سری 1 را دوباره سرگرم کننده کند. تجهیزات اضافی شامل پکیج فناوری M با اجزای سیستم تعلیق خاص، سفتی و وزن سبک، ترمزهای M Compound و چرخهای آلیاژی سبکتر میشود. اما می توانیم امیدوار باشیم که مقداری از گرد و غبار پری M از محدوده بالاتر به سری 1 برسد.
در داخل، M135 – و بقیه سری 1 جدید، در واقع – با جدیدترین زبان طراحی داخلی BMW به روز می شود، به علاوه افزودن iDrive با QuickSelect و BMW Operating System 9، که ممکن است این اولین را بسازد. کاربرد آن نمایشگر خمیده BMW از صفحه نمایش راننده 10.25 اینچی و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 10.7 اینچی استفاده می کند. کابینی بدون چرم در دسترس است که نوید یک فضای ممتاز مدرن با لهجههای اسپرت و فضای سخاوتمندانه برای حداکثر پنج سرنشین را میدهد. با توجه به آشفتگی ایجاد شده توسط برخی خودروسازان و فضای داخلی دریچه کوچک آنها، یک نشستن سریع در BMW جدید ممکن است بسیار قانع کننده باشد.
به علاوه این به معنای حواس پرتی از بیرون است. سری 1 که هرگز به عنوان زیباترین BMW در جهان شناخته نشده است، احتمالاً برای چهارمین بار طرفداران بیشتری برای استایل خود به دست نخواهد آورد. برخی از تاثیر X2 در عقب، کمی M3 جدید در طراحی مجدد چراغ جلو و “نسبت های شاخص BMW” وجود دارد. احتمالاً خاطرهانگیزتر از آنچه قبلاً آمده است، بنابراین این چیزی است، اگرچه گفتن اینکه آیا بهتر است یا نه سخت است. مشخص کردن M135 از سری 1 استاندارد، ورودیهای بزرگتر، رکابهای جانبی برجسته و دیفیوزر عقب تهاجمیتر است. چرخ های استاندارد 18 اینچی در نهایت به 19s قابل ارتقا خواهند بود. در مورد رنگ ها، دو رنگ جامد و هفت رنگ متالیک ارائه می شود. برای اولین بار در یک BMW، سقف کنتراست مشکی ارائه می شود و رنگ های Individual به صورت اختیاری در دسترس خواهند بود.
سری 1 جدید از امروز به فروش می رسد، از ماه اکتبر با مشتریان عرضه می شود. قیمت 29950 پوند برای 120 با توربو سه سیلندر هیبریدی ملایم (RRP بدون احتساب هزینه های داخل جاده) یا 41000 پوند برای M135 (دوباره RRP). شاید «فناوری شاسی بهشدت بهبودیافته» در نهایت بتواند پتانسیلهای موجود در سری xDrive 1 را باز کند – در عوض، میتوانید نسخه قبلی را که با قیمت کمی بیش از 20 هزار پوند در دسترس است، بررسی کنید.
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48596