مک لارن از نشان معتبر «1» خود کم استفاده کرده و آن را برای پیشرفتهترین و هیجانانگیزترین خودروهای این شرکت رزرو میکند. در 30 سال گذشته، تنها دو مدل موفق به کسب این عنوان شده اند: F1 نمادین و P1 پیشگامانه. اکنون، مک لارن سومین مدل W1 را معرفی کرده است، و به نوعی باعث می شود که حتی P1 قدرتمند نیز در مقایسه با آن رام به نظر برسد. W1 در طراحی، فناوری پیشرفته و توانایی محض در کشیدن نیروهای G به قدری شدید که عملاً اندام های داخلی شما را صاف می کند، از مدل قبلی خود پیشی می گیرد.
بخوانید: W1 مکلارن سریعترین و قدرتمندترین خودروی جادهای آنها است
شما میتوانید داستان کامل ما را در W1 بررسی کنید، جایی که ما به بررسی قدرت، عملکرد و هر چیزی که آن را به یک تغییر دهنده بازی در دنیای هایپرکار تبدیل میکند، میپردازیم. با این حال، W1 آنقدر ماشین پیچیده و مهندسی شده است که به راحتی می توان برخی از ویژگی های جالب و غیر معمول آن را از دست داد. در زیر، 12 جزئیات کلیدی را که ممکن است در مورد مک لارن W1 نادیده گرفته باشید، گردآوری کرده ایم.
# 1 تعلیق چاپ سه بعدی
چند خودروساز مدتی است که از پرینت سه بعدی استفاده می کنند، عمدتاً برای قطعات سبک وزن، اما اخیراً نوع پیشرفته ای از چاپ سه بعدی به نام تولید افزودنی برای اجزای حیاتی بسیار جدی تر و ایمنی به کار گرفته شده است. مانند بوگاتی Tourbillon، W1 دارای اجزای تعلیق پرینت سه بعدی است، در مورد مک لارن استخوانهای جناغی و پایهها. و بله، آنها هنوز فلزی هستند، نه پلاستیکی مانند فیگورهای جنگ ستارگان که توسط دوستانتان چاپ شده است.
شماره 2 دکمه استارت روی پشت بام
به استثنای چند ابرخودروی دیگر مانند بوگاتی توربیلون، تنها چیزی که می تواند با W1 در یک باند همگام شود، یک هواپیمای سریع است. بنابراین مناسب به نظر می رسد که مک لارن یک کنسول سقفی به سبک هواپیما ساخته است تا دکمه استارت موتور، سوئیچ حالت مسابقه و کنترل های شیشه برقی را در خود جای دهد.
#3 یک درب غیر هدرال چیست؟
درهای دو وجهی جزء اصلی هر مک لارن 30 سال پیش بوده است که به F1 باز می گردد، اما در W1 با درب های گولینگ تعویض شده است. مک لارن که مک لارن است، به آنها درهای گولینگ نمی گویند، بلکه به آنها درهای بالگرد گفته می شود، اصطلاح دیگری مانند دو وجهی، که از دنیای هوانوردی آمده و به زاویه بال هواپیما اشاره دارد.
حرکت لولا به سقف، فضای لبه جلویی در را برای جریان بهتر هوا در کنار W1 آزاد می کند. مک لارن حتی ادعا می کند که W1 را شبیه خودروی فرمول 1 امسال MCL38 می کند.
شماره 4 E-Reverse
W1 به جای گیربکس هفت سرعته در P1 قدیمی، یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه دارد. اما یک تفاوت عمده دیگر این است که ماشین جدید از نیروی الکتریکی استفاده می کند، نه V8، زمانی که راننده نیاز به پشتیبان گیری دارد. ما قبلاً E-reverse را در آرتورا و همچنین فراری AWD SF90 دیدهایم، اما در ابرخودروی ایتالیایی موتورهای الکتریکی جلویی این کار را انجام دادند – مک لارن دو چرخ متحرک گشتاور پشتیبان را به چرخهای عقب خود اعمال میکند.
#5 فرمان هیدرولیک
مسلماً بهترین چیز در مورد P1 سرعت خط مستقیم آن نبود، بلکه احساس فرمان خالص و بدون فیلتر بود که از طریق قفسههای هیدرولیکی آن به انگشتان شما منتقل میشد. این درست نیست که بگوییم همه فرمان های الکتریکی بد نیست – رقیب پورشه 918 P1 دارای EPAS و حس عالی بود – اما مک لارن به کمک هیدرولیک پایبند است تا مطمئن شود که W1 نوع ارتباطی را ارائه می دهد که رانندگان به جای دیگری نخواهد رسید.
شماره 6 تعمیر صندلی ها W1 را کوتاهتر کرد
W1 وقتی هیجانزده میشوید بزرگتر میشود، بال عقب فعال «دم بلند» به اندازه 11.8 اینچ (300 میلیمتر) با درگیر شدن حالت Race گسترش مییابد. اما ثابت کردن صندلیها در مونوکوک به این معنی است که W1 71 میلیمتر (2.8 اینچ) کوتاهتر از زمانی است که به صندلی کشویی سنتی مجهز میشد.
مانند دشمن قدیمی LaFerrari P1 و بوگاتی Tourbillon جدید، W1 دارای یک جعبه پدال متحرک برای کمک به راننده است. و مکلارن میگوید جای پا بالا به رانندگان این حس را میدهد که در یک نمونه اولیه لمانز هستند.
شماره 7 فقط دو دکمه روی فرمان
ارجاع به بهرهبرداریهای مکلارن در F1 و همافزاییهای فناوری در همه جا در مواد مطبوعاتی W1 وجود دارد، اما یک حوزه وجود دارد که طراحان در برابر نفوذ فرمول 1 مقاومت کردند و آن فرمان است.
در حالی که استون مارتین مک لارن و رقبای مرسدس، دکمهها را روی چرخهای ابرخودروی خود میپاشند، سازندگان W1 خود را به دو سوئیچ سبک F1 محدود کردهاند: یکی برای عملکرد E-Boost فوری و دیگری برای فعال کردن سیستم کاهش درگ (DRS).
# 8 آفتابگیر نازک کربنی ویفری
وسواس مک لارن در کاهش وزن غیر ضروری به آفتاب گیرها نیز کشیده شده است که ضخامت آن تنها 0.1 اینچ (2.74 میلی متر) به اندازه سه کارت اعتباری است. آنها همچنین از فیبر کربن مانند کارت سیاه قدیمی ویزا و تقریباً هر چیز دیگری در W1 ساخته شده اند.
لاغری آفتابگیرها دقیقاً جرم کلی هایپرکار را تغییر نداد، اما همچنان در دستیابی مک لارن به وزن خودروی 3084 پوند (1399 کیلوگرم) نقش داشت. این بدون مایعات است – شما می توانید 220 پوند (100 کیلوگرم) را برای یک رقم واقعی تر وزن اضافه کنید – اما هنوز هم چشمگیر است و فقط چند پوند سنگین تر از یک لوتوس Emira با قدرت 400 اسب بخار (406 اسب بخار) است.
شماره 9 بدون تنه، اما فضایی برای کلاه ایمنی
فضای بار در خودروهایی مانند W1 که معمولاً بهجای عبور از قارهها در فواصل زمانی کوتاه استفاده میشوند، اولویت اصلی نیست. اما یک نکته مهم برای صاحبان چمدان وجود دارد: کلاه ایمنی. W1 فاقد صندوق عقب و جلو است، اما مک لارن میگوید فضایی برای دو کلاه ایمنی یا یک جفت کیف آخر هفته روی پلتفرمی در پشت صندلیها وجود دارد که با برگرداندن زیرسریها به پایین قابل دسترسی است.
شماره 10 فناوری را با SUV های عظیم به اشتراک می گذارد
سالها پیش، لوتوس خود را در موقعیتی پوچ یافت که از نظر قانونی ملزم به نصب اگزیج با آینه دید عقب بود، حتی اگر چیزی نشان نمیداد زیرا سوپرشارژر دید را مسدود میکرد. از آن زمان، آینه های دید عقب دیجیتال برای حل چنین مشکلاتی وارد شدند. آنها برای خریداران SUV که دوست دارند کامیون های خود را برای سفرهای کمپینگ بارگیری کنند عالی هستند، و اکنون W1 از همین فناوری برای کمک به رانندگان برای دیدن پشت سر استفاده می کند – و حتی شامل یک تکه بال عقب در نمای دیجیتال برای کمک به قرار دادن ماشین است. یا فقط نفس مالک را ماساژ دهید.
موارد مرتبط: نتیجه توقف مک لارن ویروسی تایریک هیل در مرخصی پلیس میامی
#11 ظرفیت یکسان، اما V8 جدید
اگرچه حجم 4.0 لیتری با موتور 3994 سی سی M840T V8 در 750S مشترک است، MPH-8 3988 سی سی کاملاً جدید است و دارای سوراخ نسبتاً باریک تر و حرکت طولانی تر است. محدودیت دور 9200 دور در دقیقه – در مقابل 8500 دور در دقیقه برای 750S با تکنولوژی قدیمی – آن را به شادترین موتور ماشین جاده مک لارن تبدیل کرده است. V8 جدید همچنین یک دمپر سنتی میل لنگ نصب شده خارجی را برای یک دمپر چسبناک داخلی با خنک کننده فعال حذف می کند تا به مدیریت آن سفرها به خط قرمز کمک کند.
#12 حتی موتور آیرودینامیک است
تمام سطوح مک لارن از سقف تا زیر شکم برای آیرودینامیک بهینه شده است. حتی محل قرارگیری موتور نیز مورد بررسی قرار گرفت، مهندسان Woking آن را به 3 درجه تغییر دادند تا عملکرد کلی جریان هوا W1 را بهبود بخشند.
منبع: https://www.carscoops.com/2024/10/12-things-you-probably-missed-on-the-mclaren-w1/