کاربرد سیم مفتول مسوار سیم مفتول مسوار آژند وایر تولید کننده انواع سیم مفتول | foulka

در حال حاضر میلگرد هایی که وارد کشور ایران می شوند از کشورهایی همچون چین و اکراین است. از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت مفتول مسوار، ضخامت میلگرد و  ضخامت لایه ایی از مس می باشد که روی میلگرد را گرفته است. یکی از انواع این آلیاژ ها آلیاژ مسوار است، که دارای انعطاف پذیری و چکش خواری بالایی دارد. در بسیاری از موارد ، در ساختار این آلیاژ از ۵ تا ۱۰ درصد آنتیموآن ، ۲ درصد مس ، ۸۵ تا ۹۹ درصد قلع و در برخی موارد ، از نقره و یا بیسموت به کار می رود.

مفتول‌های مسوار معمولا به دو صورت شاخه و کلاف با قطر 1 تا 8 میلی متر به بازار عرضه می‌شوند. مفتول مـسوار در واقع مفتول آهن است که بعد از انجام آخرین مرحله کشش و رسیدن به سایز مورد نظر وارد ۲ وان می‌شود. به ترتیب اول اسید شویی می شود تا سیم تمیز شود و آلودگی از سطح آن از بین برود. مفتول‌های مسوار معمولا به دو صورت شاخه و کلاف با قطر ۱ تا ۸ میلی متر به بازار عرضه می‌شوند. امروزه ، فلزات دارای آلیاژ های گوناگونی هستند که یکی از انواع آن ها ، آلیاژ مسوار است.

فولاد زنگ نزن چیست و چه کاربردی دارد؟

مفتول مسوار نوعی از مفتول فولادی است که با روکشی از فلزات قلع و مس پوشانده شده اند. از کاربردهای این مفتول تولید سیم و کابل، آرماتوربندی ساختمان، ساخت سیم جوش و عملیات جوشکاری، ساخت انواع چوب لباسی و آویز، ساخت صفحه های یخچال های فروشگاهی، قفسه های فروشگاه ها، باکس ها و غیره هستند. در تولید مفتول های مسوار، چربی زدایی از مهم ترین مراحل آن است زیرا در صورت پاک نشدن درست و صحیح مفتول ها، مرحله آبکاری دچار اختلال می شود. مفتول مسی، مانند سایر محصولات مفتولی دیگر، فاکتورهای متعددی برای قیمت دارد. بهتر است قبل از خرید مفتول مسوار، با قیمت فروش آن و عوامل تاثیرگذار آشنا شوید تا یک خرید مطمئن داشته باشید. به طور کلی مانند هر محصول مفتولی یا فولادی دیگر، قیمت فروش مفتول مسوار بر اساس ضخامت، اندازه، سطح کیفی، برند تولیدکننده و… تولید تعیین می‌شود.

از این صنایع می توان به صنایع بزرگی همچون صنایع تولید کننده لوازم برقی مانند یخچال ، داکت اسپلیت و کولر گازی ، اجاق گاز و ….. همچنین صنعت قطعه سازی ، مواردی مانند اسکلت آباژور ، کیف های دستی و مسافرتی ، انواع پین و … اشاره کرد. این نوع مفتول بر حسب کاربرد در ضخامت های متفاوتی تولید و در بازار به فروش می رسد. معمولا در ساختار آن‌ها از 85 تا 99 درصد قلع، 5 تا 10 درصد آنتیموآن، 2 درصد مس، بیسموت و یا نقره استفاده می‌شود. آنچه موجب سختی این مفتول‌ها می‌شود، وجود مس و آنتیموآن در ترکیب آن‌ها است.

  • قیمت مفتول مسوار به نوع جمع آوری آن ها بستگی دارد، یعنی قیمت مفتول های کلافی و شاخه بندی با یکدیگر متفاوت است.
  • مفتول آهنی گالوانیزه که با روکشی از سولفات مس تولید می شود را مفتول مسوار می گویند.
  • از مفتول مسوار به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی خود، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اما همین میزان مس و البته وجود ترکیبات آنتیموان باعث افزایش سختی مسوار و نامگذاری آن به این نام شده است.
  • همانطور که قبلا گفته شد این مفتول ها به صورت کلافی و قرقره ای در وزن های ۱۵ تا ۱۰۰ کیلویی و در ابعاد ۰.۵ تا ۶ متری در بازار عرضه می شوند.
  • مس و آنتیموان در مسوار نقش سخت کننده را ایفا می‌کنند تا این فلز مقاومت خوبی پیدا کند.

کاربرد سیم مفتول مسوار سیم مفتول مسوار آژند وایر تولید کننده انواع سیم مفتول | foulka

این نوع از مفتول ها، به شکل های کلافه ای، قرقره ای و شاخه ای جمع آوری می شوند که این شکل جمع آوری ، در قیمت  مفتول محصول تاثیر دارد. بخش اعظم این سیم ها (تقریبا هفتاد و دو تا نود و نه درصد) را عنصر قلع و ما بقی از مس تشکیل شده است. اما وجود این عنصر برای سخت شدن سیم مسی بسیار ضروری می باشد.

کاربرد مفتول مسوار :