کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان این جای پیچ ها حتما باید قبل از رنگ و در همین مرحله بر روی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی باید ایجاد گردد. جهت ادامه کار مراحل تولید دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی نسبت به شروع ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی اقدام می‌گردد. جنس درب این دریچه از ورق آلومینیوم و جنس شیارهای محیطیِ آن نیز از پروفیل های پره Z می‌باشد. این پروفیل ها به صورت تک لایه‌یا دو لایه، تشکیل شیارهای یگانه ‌یا دوگانه را می دهند که در اصطلاح به آنها شیارهای تک گل یا دوگل گفته می‌گردد.

دریچه بازدید داکت اسپیلت آلومینیومی با درب مشبک لولایی:

پس از این مرحله نسبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی می‌رسد. برای این کار ابعاد داخلی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. تعداد قفل های منصوب بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز به ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت رابطه مستقیمی دارد و هرچه ابعاد دریچه زیر فن کویل بزرگتر باشد تعداد قفل هایی که باید روی دربِ این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه شود بیشتر می‌شود. دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به دو صورتِ پیچ از رو و پیچ مخفی به راحتی بر روی کلافِ کار نصب و تثبیت می‌شود. برای جلوگیری از خشدار شدنِ سطوحِ داخلی یا بیرونیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی، باید قبل از مراحل رنگ کاری باید نسبت به ایجاد جای پیچ بر روی سطوح فریم این دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام کرد.

  • بر روی درب این محصول شیارهایی به طول 9 و 18 سانتی به منظور گردش هوا ایجاد میشود و توسط لولا به فریم متصل میشود.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل را هم به صورت پیچ ازرو و هم به صورت پیچ ازتو (پیچ مخفی) در محل خود تعبیه می نمایند.
  • داکت اسپلیت ها در انواع مختلفی از جمله، زمینی، سقفی، دیواری، کانالی و … تولید می‌ شوند.
  • شیارهای ورود هوای دریچه بازدید داکت اسپلیت پره Z در مدل گریل های پره ای با طرح خم به شکل Z تولید میشود.
  • سایز و اندازه فریم را از چهارچوبه اصلی و جایی که قرار است دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی بر روی آن نصب شود برداشت می‌کنیم و این ابعاد را از هر طرف به میزان سه سانت اضافه تر در نظر می‌گیریم تا پوشش کار در اطراف و حاشیه درب تامین شود.
این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از عمومی ترین انواع این نوع دریچه های بازدید می باشد. در این مدل هم جنس درب و هم جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از آلومینیوم است. جنس فریم از پروفیل آلومینیوم با عرض ۳ و ۵ سانت می باشد.در مدل دریچه داکت اسپلیت ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می شود.

همینطور کمک می‌کند تا در زمان‌های مورد نیاز برای بررسی‌های دوره‌ای و یا زمانی که دستگاه نیاز به تعمیر و تعویض دارد از این دریچه استفاده کرد. همینطور در قسمت زیرین دستگاه و روی یک کلاف که برای آن در نظر گرفته شده قرار می‌گیرد. از آنجا که دستگاه داکت اسپلیت درون سقف کاذب قرار می‌گیرد، استفاده از این مدل کالا ضروری است. بهره‌مندی از سیستم کانال‌کشی ویژه به بخش‌های مورد نظر ساختمان و نصب دریچه‌های هوا در بخش پایانی موجب یک‌دست شدن، کاهش هزینه نصب اسلیت جداگانه برای هر قسمت و بهبود گردش هوا را در پی دارد. داکت اسپلیت متشکل از دو بخش اصلی کندانسور (بخش خارجی) و هواساز (بخش داخلی و توکار) است. از داکت اسپلیت علاوه بر تهویه مطبوع می‌توان جهت افزایش دمای هوا در ایام سرد سال و کاهش حرارت ساختمان در زمان گرمای هوا استفاده کرد.

اگر فریم به صورت پیچ ازرو نصب شود این جای پیچ ها بر روی ساختارِ بیرونی و نمای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می‌شود ولی اگر دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ مخفی نصب شود این جای پیچ ها در ساختارِ دراخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت جانمایی می‌شود. نکته مهم در اینجا که ذکرِ آن اهمیت دارد این است که تمام جای پیچها یا سوراخ های احتمالی که قرار است بر روی بدنه‌ی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه شود باید لزوماً در مراحل ساخت و قبل از عملیات رنگ بر روی بدنه ‌یا فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه دریچه بازدید داکت اسپلیت گردد.. از دریچه دسترسی داکت اسپلیت برای بازدید، تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه داکت اسپلیت استفاده میشود. دریچه بازدید داکت اسپیلت در زیر دستگاه داکت اسپلیت بر روی سقف کاذب نصب میشود و محل دسترسی نصاب و تعمیرکار دستگاه محسوب می شود.

در فضاهایی که از دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی استفاده می‌گردد برای دمش هوا نیز از همین نوع دریچه خطی کله قندی به کار گرفته می‌شود. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی به وسیله پیچ از روی فریم و پیچ مخفی در حفره مورد نظر نصب خواهد گشت. می‌توان دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی را با رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک پوشش داد تا مقاومت آن در برابر ضربه بالا رفته و عمر این دریچه طولانی گردد.

کانال اسپیرال گالوانیزه