پیشرو موتور پارسیان معرفی کامل موتور های دیزلی و کاربرد های آن | dieselcommittee

مجله خبری دیزل کمیتههای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. موتورهای دیزلی جدیدتر نسبت به قدرت موتور نسبت به طرح های احتراق جرقه ای باستانی و راندمان سوخت بسیار بالاتری برخوردارند. اکثریت وسیع از وسایل نقلیه جاده ای مدرن مانند کامیون ها و اتوبوس ها، کشتی ها، قطارهای طولانی، ژنراتورهای قابل حمل قابل حمل و بسیاری از وسایل نقلیه معدن و معدن موتورهای دیزلی دارند.

حالت های موتور چهار زمانه

چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد. برای این که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم از خنک کننده روغن موتور استفاده می کنیم. سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند. موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند. این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند.

آماده سازی دستگاه دیزل ژنراتور برای شروع فصل گرما

در این سیستم، قطعات موتور تحت حالت فشار روغن کاری میشوند تا موتور عملکرد روان تری داشته باشد. طرز کار سیستم بدین نحو است که روغن مورد نیاز برای روانکاری موتور در مخزن روغن ذخیره میشوند و سپس توسط پمپ روغن، روغن از فیلتر عبور می کند و موتور را روغن کاری میکند. موتور دیزلی دارای انواع مختلفی است و به دو نوع دو زمانه و چهار زمانه تقسیم می‌شود.

پس از داغ شدن هوا، پاشش سوخت موتور توسط سوزن انژکتور به درون آن صورت می گیرد. به همین منظور نیاز است تا مخابرات و تمام شرکت های ارتباطی و به اصطلاح دیتاسنتر ها از گزینه پشتیبان برق استفاده داشته باشند. امروزه مرسدس بنز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر آ گ به‌شمار می‌آید و همراه با فولکس واگن و ب‌ام‌و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند.

http://boostercctv.ir

همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد . بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی .

  • موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.
  • موتور تک دیزلی نیز یکی از مهمترین انواع موتور تک هاست که انرژی مکانیکی لازم را با استفاده از سوختن گازوئیل تأمین می نماید.
  • پرکینز Perkins سازنده انواع موتور های دیزل صنعتی (کاربرد در ژنراتور برق) کشاورزی و عمرانی در سال 1932 و به وسیله فرانک پرکینز و با همکاری دوست خود چارلز چاپمن که یک نابغه طراحی مهندسی بود در انگلستان پایه‌گذاری شد.
  • آنلاین کالاسان زیر مجموعه شرکت فن آوران صانع شرق با اخذ مجوزهای قانونی لازم ، زمنیه ای مناسب را برای معرفی تمام سازمان ها ، شرکت ها و اشخاص حقیقی در بازار برق ، و همکاری ایشان ، با یکدیگر ایجاد کرده است.