نقطهٔ مرگ بالا همان T.D.C است

یک عامل تقریباً مشخص که در عیبیابی موتور دیزلی خودرو زودتر از دیگر موارد توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، سر سایت dieselcommittee و صدا است. اصول پایهٔ کارکرد این نوع موتورها تقریباً ساده است، هوا از طریق یک مجرای ورودی به بخش کمپرسور وارد شده و متراکم میشود، سپس هوای متراکم وارد محفظهٔ احتراق شده و با اضافه شدن سوخت مشتعل میشود. کمبود هوا در سیلندر منجر به ایجاد دود سیاه از موتور دیزلی شما می شود. Atlas Copco Parcool EG یک مایع خنک کننده طولانی مدت برای برطرف کردن نیازهای موتورهای دیزلی مدرن که می تواند از نشت جلوگیری کند و با انواع درزگیرها و انواع واشرها سازگار است. نامناسب بودن سوخت مصرفی: ممکن است سوخت مصرفی موتور دیزل با موتور سازگاری نداشته باشد یا به علت گذشت مدت زمان طولانی کیفیت خود را از دست داده باشد.

۱۱-گازوئیل رقیق: وجود گازوئیل رقیق شده در روغن موتور دیزل به دلیل احتراق ناقص سوخت و در نتیجه وجود نقص در موتور است که می تواند بسیار جدی باشد. سوخت بی کیفیت دلیل بسیاری از مشکلات است. زمانبندی تزریق سوخت به هم خورده و سوخت قبل از زمان تعیین شده پاشیده میشود. تنفس (مکش): با حرکت پیستون از بالاترین مکان خود(نقطه مرگ بالا) به سمت پایین ترین مکان خود(نقطه مرگ پایین)، حجم داخل فضای بسته سیلندر افزایش یافته و خلا نسبی ایجاد میشود. 1. سرعت متوسط کاهش یافته است. در واقع موتور های دیزلی مدرن، نسخه بهبود یافته ی مفهوم اصلی رودولف دیزل است.که از آن ها اغلب در زیردریایی ها، کشتی ها، لوکوموتیو، و کامیون های بزرگ و مولد برق ( دیزل ژنراتور ) استفاده می شوند. رحمانی با اشاره به شیوع کرونا در سطح جهان تصریح کرد: این اتفاق در ایجاد فرصت های جدید همکاری با برخی از کشورها موثر واقع خواهد شد و با این حال در تامین برخی اقلام اساسی هم محدودیت هایی برای کشور ایجاد خواهد کرد که در این خصوص در حال برنامه ریزی و تحلیل دقیق شرایط هستیم.

عدم تنظیم نسبت سوخت به هوا اجازه نمیدهد احتراق به شکل کامل صورت گیرد. در این صورت سوخت به صورت کامل تولید نشده و چکهای تزریق میشود. روش فیلتر نمودن دو مرحله ای: فیلتر دو مرحله ای به صورت دو واحد جدا از هم در مدار قرار گرفته و سوخت را به نوبت تصفیه میکند. خودروهای مختلفی با این دو موتور در بازار عرضه شده و حضور دارند که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی را در اختیار راننده قرار میدهد. از سوی دیگر ژنراتور لوری سور در بازار ایران حضور کمرنگی داشته است. در سال 1878 رادولف دیزل (Rudolf Diesel) بعد از حضور در دبیرستان پلی تکنیک آلمان متوجه شد موتورهای بخار و دیزلی از کاربرد کمی برخوردار هستند. در این مقاله برای شما هر آنچه که لازم بود تا درباره ماشینهای دیزلی بدانید را به تفصیل بیان کردیم.

1. در هنگام گرم شدن ناخالصی­ های مکانیکی روغن موتور را بررسی کنید، خط کش را در روغن فرو ببرید سپس آن را بیرون بیاورید تا بررسی کنید، اگر ذرات کوچک روی خط کش وجود دارد یا روی خط کش روغن را نمی­ بینید، نشان دهنده­ی این است که ناخالصی­های بیش از حد در روغن موتور دیزل وجود دارد و روغن باید تعویض شود و فیلتر روغن تمیز شود. 3. از آنجایی که در موتورهای دیزل، پاشش سوخت بر روی هوای فشرده شده انجام می پذیرد، نیاز به فشارهای خیلی بالا داریم که برای این منظور لازم است از یک پمپ اولیه و یک پمپ انژکتور استفاده شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن میباشد. دیزل ژنراتور ولوو پنتا در همه نوع شرایط آب و هوایی، حتی آب و هوای خیلی سخت قابل استفاده است و این انعطاف پذیری دیزل ژنراتورهای ولووپنتا برای پیمانکارانی که در سراسر ایران با انواع مختلف آب و هوائی پروژه دارند یک مزیت اقتصادی میباشد. این موتور به عنوان نیروگاه سنگین انتخابی برای پیکاپ های شورلت و GMC سری HD عمل می کند. نمایند دیزل ژنراتور کامینز CUMMINS (دیزل ژنراتور – دیزل ژنراتور صنعتی – دیزل ژنراور انگلیسی – دیزل کامینز – دیزل ژنراتور سایلنت – دیزل ژنراتور کوپله اصلی – دیزل ژنراتور کامینز پاور ) – در بین برند های وارداتی دیزل ژنراتور در ایران می توان گفت که واردات دیزل ژنراتور کامینز به عنوان برند انگلیسی و هندی یکی از معروف ترین ها و باکیفیت ها در جایگاه خود می باشد.

این موتور یکی از معروفترین و قدیمیترین پیشرانههای موجود در ایران است که بازده و قدرت مناسبی را با توجه به حجم 1. 8 لیتری ارائه نمیدهد و سالهاست که دیگر عمر این پیشرانه به پایان رسیده و باید منتظر آن باشیم که چه زمانی ایران خودرو دست از تولید این موتور برمیدارد! اما دریچه هوا در پیشرانههای دیزلی همیشه به صورت کامل باز است و فقط مقدار سوخت با گاز دادن، تغییر میکند. اما این ذهنیت نسبت به این برند کمی نادرست است زیرا اقتصادی ترین موتورهای دیزل مصرفی بر روی اتوبوس ها و کامیون های تولید داخل عموما از محصولات این برند معتبر تامین می گردند. موتورهای دیزل از سطح بالایی از افزودنی های ضد سایش (AW) حاوی روی (ZDDP) می باشند و کاتالیزورهای این نوع خودروها به گونه ای طراحی شده اند تا با این نوع مواد همخوانی داشته باشد در حالی که کاتالیزور موتورهای بنزینی این قابلیت را ندارند.

غلتک و بادامک به دلیل فعالیت در فشار کاری غیرمجاز، تغییر شکل دادهاند. اگر موتور از فیلتر هوا خود به اندازه کافی هوا دریافت نکند، به دلیل محدودیت زیاد، اکسیژن کافی در سیلندرهای موتور وجود نخواهد داشت. به این نحو که دمای محفظه احتراق را بسیار زیاد می نمایند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت در این زمان ماده سوختنی را به هوا تزریق می کنند. نسبت تراکم بالا چیزی است که مهندسان طراح، آرزوی آن را دارند زیرا به لطف آن دمای بالاتر ایجاد می شود. 7: از جمله ویژگی های موتور ef۷ میتوان به مواردی از جمله پایه گازسوز بودن، مصرف سوخت مناسب، توان و گشتاور خوب، قابلیت روشن شدن با سوخت گاز، صدای کم و استاندارد آلایندگی بالا اشاره نمود. وجود هوا در لولهها و انسداد فیلتر سوخت نیز مواردی هستند که میتوانند به عنوان علت دیر روشن شدن موتور دیزل در نظر گرفته شوند. تمیز نبودن فیلتر هوا و مکش کم سیلندر: در این وضعیت علت دود سیاه در موتور دیزل کثیف بودن فیلتر است. میزان شاخص در آخرین اندازه­ گیری نیز در وضعیت هشدار یعنی پین مقادیر متوسط تغييرات بعلاوه یک انحراف معیار و دو انحراف معیار نمی­باشد.

پمپ انژکتور: وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. فشار لازم توسط پمپ انژکتور تامین نمیشود. کاهش فشار پاشش انژکتور: ممکن است سوراخهای انژکتور و سوزن آن گشاد شده باشند. برای حل مشکل باید انژکتورها را مجدداً تنظیم کرد یا سوزن انژکتور را تعویض نمود. انژکتور خراب است و سوزن آن در زمان صحیحی نمیبندد. در صورت خراب شدن آنها ممکن است موتور روشن نشود. اگر انژکتورها خراب باشند، سوخت ارسالی سریعتر از زمان برنامهریزی شده پاشیده میشود. برای تشخیص سریعتر هر کدام از عیوب زیر میتوان به رنگ و اندازه دود خروجی از اگزوز خودرو توجه کرد. برای رفع ایراد کوبیدن موتور میتوان از راههای زیر استفاده کرد: تایپتهای … این موتور با نام EFD با مشاوره شرکت شریک آلمانی زیر مجموعه شرکت بزرگ مهندسی موتور avl اتریش طراحی شده است. با این وجود هر روز شرکتهای بزرگ بازرگانی به مانند شرکت تجارت و صنعت سعدی مدلها و طرحهای جدیدتری از دیزل ژنراتور با کارایی های متنوع به بازار عرضه میکنند. در این کتاب مسیر طراحی یک موتور دیزل سواری با دانش به روز ارایه شده است.

نماینده موتور برق هوندا المکس ژاپن HONDA ELEMAX (موتور برق – موتور برق بنزینی – موتور برق دیزلی – موتور برق هوندا – موتور برق ژاپنی – موتور برق هوندا المکس – موتور برق المکس – ژنراتور بنزینی – ژنراتور کیفی – موتور برق کیفی اینورتر – موتور برق کم صدا) – در بین برند های وارداتی موتور برق در ایران می توان گفت که واردات موتور برق هوندا المکس به عنوان برند ژاپنی یکی از معروف ترین ها و باکیفیت ها در جایگاه خود می باشد. این موتور از اصول احتراق چهار زمانه معروف به “چرخه اتو” استفاده میکرد و اکنون به یکی از موتورهای پرکاربرد در خودروهای امروزی تبدیل شده است. به طور کلی می توان گفت، دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا یکی از پرفروش ترین و بهترین انواع دیزل ژنراتوردر سطح جهانی بوده و به خاطر خدمات پس از فروش و کیفیت بالایی که به مشتریان ارائه می دهند در بازارهای جهانی به عنوان یکی از بهترین برندهای دیزل ژنراتور شناخته میشود. امکان ارائه پکیجهای فابریک به طور مستقیم از کارخانه سازنده همچنین امکان انتخاب آپشنهای مختلف و حضور مشتری در کارخانه و بازدید از دستگاههای خریداری شده حین تست، شرایطی را به وجود آورده است تا مشتری با اطمینان کامل نسبت به خرید دستگاه مورد نیاز خود اقدام نماید.

شاید بتوان معروفترین و شناخته شده ترین برند دنیا و ایران را CAT (کت) دانست، در واقع (کاترپیلار) CATERPILLAR اسم اصلی کمپانی کت است. و انحصاری فروش و خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور های کمپانی KJ POWER ترکیه در ایران فعالیت می کند. ECMدمای هوای محفظه را حس می کند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند. هرگاه عمل احتراق سوخت به درستی در محفظه احتراق موتور انجام نشود، دود سیاه علامت آن است که نسبت اختلاط سوخت و هوا در داخل سیلندر بیش از اندازه غنی می باشد لذا سوخت به طور کامل محترق نمی شود و مقداری از آن به صورت دود سیاه از اگزوز دستگاه خارج می شود و به این صورت دستگاه دود سیاه از خود خارج می کند. بررسی کنید فیلتر هوا از محدودیت عاری است و آن را تغییر دهید.

روغن موتور بنزینی و دیزلی توسط شرکت های معتبری در بازارهای خرید و فروش انواع روغن موتور برای مشتریان عرضه میشود که هر یک از آن ها بر اساس برند تولیدی قیمت های مخصوص خود را دارند. مجموعه های تولید دیزل در مکان هایی بدون اتصال به شبکه برق یا در صورت خرابی شبکه به عنوان منبع تغذیه اضطراری و همچنین برای کاربردهای پیچیده تر مانند اوج گرفتن، پشتیبانی از شبکه و صادرات به شبکه برق استفاده می شوند. در صورت گرفتگي فيلترها ، عقربه اين نشانگر از وضعيت «عادي»KPa200(psi30)، جابه جا مي شود و وضعيت «غير عادي» يا گسترهKPa1600(psi23)را نشان مي دهد .

مشکل از هر قسمتی که باشد برای حل آن باید اقدام به خصوصی را انجام داد. اگر مشکلات دیگری باعث ایجاد دود سیاه شده و برطرف شده باشد، ممکن است برای تمیز کردن سیستم نیاز به توجه بیشتری باشد. فنر بعضی از پلانجرها بر اثر فشار زیاد و یا پایان عمر مفید شکستهاند و نیاز به تعویض دارند. دود سفید حاصل از ژنراتور نشان می دهد که مسئله زمان بندی وجود دارد یا نسبت فشرده سازی بد است. دیزل ژنراتورهای برق کاربرد های مختلفی دارند و روغنی که همچون روغن موتور در آن ها وجود دارد، اهمیت بسیار زیادی در نحوه عملکرد و کارایی آنها دارد.

وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.انژکتورها : باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق میشوند.فیلترهای سوخت : باعث جداسازی مواد اضافی و خارجی از سوخت میشوند.لولههای انتقال سوخت : میبایست غیرقابل اشباع بوده و در برابر فشار پایداری نمایند.توربوشارژر : باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر میشوند.طرزکارهمانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم میشوند. در صورتی که ذرات و براده های آهن در روغن موتور وجود داشته باشند، بهتر است نسبت به میزان کاری که از موتور دیزل ژنراتور خود انتظار دارید، تجدید نظر کنید زیرا وجود آهن نشان دهنده آن است که موتور شما بیشتر از حد توانش کار می کند و باید نسبت به باز کردن موتور و تعویض برخی از قطعات داخلی آن اقدام کنید.