نحوه کار دیزل ژنراتور و اجزای آن چگونه است کشتیران | dieselcommittee

در انتهای زمان مجله خبری دیزل کمیته در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند. موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد.

  • هرچه محفظه توربین بزرگ تر باشد ، مدت زمان بیش تری نیاز است تا حرکت دورانی توربین به حداکثر دور برسد.
  • برای جلوگیری از نفوذ آب خنک کاری به محفظه کارتل در بین لبه پایین بوش و تکیه گاه آن از واشرهای نازک غیرفلزی استفاده می شود.
  • در موتورهای دیزل قدیمی‌تر از سیستم‌های سوخت رسانی مکانیکی مانند پمپ های ردیفی و آسیابی استفاده می‌شده‌است.

طی سال‌های متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. دینام از مهم‌تریناجزای موتور دیزل بوده که سبب تبدیل ورودی مکانیکی موتور به خروجی الکتریکی می‌گردد. دینام از یک روتوری ساخته شده که با تولید میدان مغناطیسی همراه است که به همین منظور، روتور از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های یک دینام به حساب می‌آید.

برای این که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم از خنک کننده روغن موتور استفاده می کنیم. موتورهایی که حفظ عملکردشان اهمیت ویژه‌ای دارد و کارهای حیاتی انجام می‌دهند، باید دارای یک برنامه منظم تست روغن باشند. این تست‌ها شرایط روغن را تایید می‌کنند و اطلاعات مهمی در مورد وضعیت داخلی موتور در اختیار ما قرار می‌دهند. همچنین هرگز از آب به تنهایی به عنوان مایع خنک کننده استفاده نشود.

پمپ آب :

بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و … موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد. موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است.

هزینه تولید برق با ژنراتور گازی چقدر است؟ | گران است یا ارزان؟

در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد.

http://boostercctv.ir