موتور دیزل چیست دیاکو امداد | dieselcommittee

گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند.

  • ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند.
  • همین نکته مهندسین صنعت دیزل را نسبت به آینده اتومبیل های اسپرت دیزل خوش بین تر کرده چرا که با کاستن از وزن اتومبیل های دیزل می توان به بهترین رکوردها دست یافت.
  • همچنین لوله یا شلنگی وجود دارد که اجازه ورود سوخت با فشار کم را می دهد.
  • موتورهای بنزینی به دلیل وزن پایینی که دارند برای سرعت‌های بالا مناسب‌تر می‌باشند.
  • در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد.
  • موتور دیزلی یا دیزل ژنراتور نوعی موتور احتراق داخلی است که با استفاده از احتراق تراکمی انرژی سوخت دیزل را به انرژی مکانیکی چرخشی تبدیل می‌کند.
مجله خبری دیزل کمیته لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند. در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.

توان بر حسب اسب بخار و گشتاور برحسب پوند –فوت (۱b/ft) سنجیده می شود. توان بر حسب PS که تقریبا معادل یک اسب بخار میباشد و گشتاور برحسب (Kgf/m) سنجیده می شود. واحدهای اندازه گیری توان عبارتند از اسب بخار ، وات و کیلو وات .

چرا موتورهای دیزل از موتور بنزین بهتر است؟

این دستگاه در انواع برندهای متنوع در بازار موجود هستند که شما به راحتی آن ها را می توانید خریداری کنید. در این میان دیزل دوئیتز، ولوو، پرکینس، لوول، استامفورد، مکالته از انواع ژنراتور پرفروش و با کیفیت هستند. من بارها و بارها با این مسأله مواجه شده ام که یک موتور دیزل استارت نخورده و اپراتور آن گفته که آنها گفته بودند . هنگامی که موتور دیزل شروع به نوسان کرده و سپس به طور عادی با دور موتور ثابت حرکت می کند. با افزایش فشار به فشار شکاف (نقطه ای که سوپاپ به علت فشار ایجاد شده است. هر درجه کمتر از دمای مشخص شده باعث باقی ماندن سوخت بیشتر درون بوش سیلندر می شود .

حالت های موتور دیزل دو زمانه

از طرف دیگر تجهیزات جرقه زنی و اشتعال در موتورهای دیزلی مثل موتورهای بنزینی وجود ندارند. بعلاوه موتورهای دیزلی گازهای آلوده‌‌ی کمتری از خور پخش می‌کنند. در موتورهای بنزینی مخلوط فشرده شده هوا و بنزین توسط جرقه شمع محترق می شود. این احتراق بسیار سریع الوقوع است ولی در موتورهای دیزلی احتراق کندتر صورت می گیرد بنابراین نیروی حاصل از احتراق مدت زمان بیشتری ( اگر چه این اختلاف زمانی در حد هزارم ثانیه است ) بر روی پیستون نیرو وارد می کند. نتیجه این امر کاهش چشمگیر سرعت دوران موتور دیزلی و افزایش فوق العاده نیروی کشش آن نسبت به موتورهای بنزینی است. به همین علت است که موتورهای دیزل شالو ده صنایع حمل و نقل زمینی را تشکیل داده اند.

http://boostercctv.ir