موتور دیزل چیست دیاکو امداد | dieselcommittee

در این مقاله به پاسخ سوال موتور دیزل چیست پرداختیم و با انواع موتور دیزل و نحوه کارکرد آن‌ها و هم‌چنین با کاربردهای آن در صنعت‌های مختلف آشنا شدیم. امیدواریم که به خوبی شما را راهنمایی کرده و پاسخ سوال‌هایتان را داده باشیم. از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد. موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توان‌های بیش‌تر و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند و ساختارهای بزرگ‌تر و پیچده‌تری دارند. در واقع برای تبدیل انرژی سوخت دو مرتبه حرکت رفت و برگشت پیستون لازم است در هربار چرخش میلنگ این امر اتفاق می افتد. در مرحله بعد، پیستون هوا را با حرکت به سمت بالا فشرده می‌کند و در این مرحله سوخت تزریق می‌شود.

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟

از جمله این مکان ها می توان به خط های انتقال گاز، پروژه های ساخت و ساز و عمرانی، صنایع کشتیرانی، استخراج معادن، استخراج و صنایع نفت و گاز را نام برد. از لحاظ لغوی بخاطر زحمات شخصی بنام رادلف دیزل و به احترام سالها زحمات شبانه روزی او برای تولید نوعی موتور احتراق داخلی ، نام دیزل را بروی اختراع او نهادند. موتور دیزل از تراکم هوا و سوخت برای اشتعال خودبخودی و سوختن آن استفاده می کند. در صورت پایین بودن سطح سوخت در باک و کثیف بودن فیلتر، فشار پایین می تواند باعث کار غیر عادی موتور شده. و نهایتا به توقف آن بیانجامد و در این صورت، پس از پر کردن باک، برای شروع به کار دوباره موتور باید هواگیری انجام شود.

موتور دیزل چگونه کار می کند؟

بیشتر سوخت‌های دیزلی که تولید و مصرف می‌شوند، از نفت خام در پالایشگاه‌های نفت تصفیه می‌گردند. جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.

موتور دیزل و کاربرد آن در صنایع و ژنراتور ها

تمام سیستم های آب بندی شده که گازوئیل را به پمپ انژکتور می رسانند باید عاری از هوا باشند. پمپ انژکتور در ورودی سوخت دارای یک فیلتر و یک پمپ شارژ برای پیستون های داخل پمپ انژکتور است. که باعث شده استفاده از این موتور در تجهیزات نیازمند کار سنگین ترجیح داده شود.با وجود مشکلات انگشت شماری که ممکن است برای موتور دیزل پیش بیاید.

  • موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.
  • ۶٫موتور دیزل نیازی به احتراق با ولتاژ بالا ندارد در نتیجه باعث امنیت و اعتماد بیشتر ، سازگازی آسان با محیط های مرطوب می‌شوند.
  • تولید انبوه این رودستر هنوز قطعی نشده ولی می توان از تولید انبوه مرسدس بنز ML دیزل با یک موتور شش سیلندر دیزل اطمینان کامل داشت.
  • شاید در این مورد با ما هم عقیده باشید که پشت تمام ماشینها و دستگاههای بزرگ از قبیل قطار ،کامیون ، کشتی ها و حتی زیر دریایی ها قدرت موتورهای دیزل قرار دارد ، نگاهی میاندازیم از نمای نزدیک تر به این دستگاه های عظیم.

در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به مجله خبری دیزل کمیته دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد . این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد. سوخت دیزل حاوی اجزای غیرفرار بیشتری نسبت به بنزین است و محدوده جوش بالاتری دارد (بین 160 درجه سانتیگراد تا 371 درجه سانتیگراد). بنابراین، این نوع سوخت باید پاشیده شود و نمی‌توان آن را در هوا تبخیر کرد.

http://boostercctv.ir