موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

اگر قصد خرید موتور دیزل دارید حتما قبل از انجام هر کاری از صفحه آبادیزل دیدن کنید. در سیستم دیزل دو زمانه حرکت سیلندر و پیستون 360 درجه خواهد بود. سیلندرهای دو زمانه حفره‌هایی برای ورود سوخت دارند به این حفره‌ها پورت گفته می‌شود. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد.

ژنراتور موتور دیزلی – برنامه های تجاری / صنعتی

هزینه‌ی تعمیر این موتور ممکن است از سایر انواع بیشتر تمام شود. من حسین اسدی هستم و به تازگی به تیم تولید محتوای دیزل پارسیا پیوسته ام، خوشحالم که در کنار شما خوانندگان عزیز هستم. بنابراین در کورس برگشت پیستون به پائین ابتدا دریچه‌های هوا و سپس دریچه‌های خروج دود باز می‌شوند به طور یکه یک فرصت مناسب برای ورود هوا و خروج دود وجود دارد.

موتورهای دیزل بنز: تاریخچه برند مرسدس بنز

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، به طور کلی موتورهای دیزلی با چهار عمل اصلی مکش یا تنفس، تراکم یا فشار، کار یا انفجار و تخلیه دود، انرژی تولید می‌کنند. با این تفاوت که به جای سوخت، هوای داخل سیلندر توسط پیستون متراکم و داغ می‌شود و به جای جرقه توسط شمع، بعد از پاشیدن مقادیری سوخت مانند گازوئیل، انفجار رخ می‌دهد. موتور دیزلی چهار زمانه به چهار مرحله برای تکمیل فرایند کار خود احتیاج دارد. در مرحله اول شاهد حرکت پیستون از بالا به پایین ترین نقطه داخل سیلندر هستیم.

http://boostercctv.ir

موتور هایی دیزلی که تک سیلندر هستند می توانند با باز شدن سوپاپ بالای خود هوای تمیزی را به درون خود بکشند و پیستون متحرک را به سمت بالا و پایین حرکت بدهند. این هوا به صورتی جا به جا می شود که از احتراق جلوگیری شود و تنها تا دمای بالا افزایش امکان مکش هوا را بدهد. وقتی هوا خارج می شود و پیستون به سمت پایین حرکت می کند می تواند دوباره نیروی جدیدی برای کار و تحرک پذیری جذب کند. همین بالا و پایین اومدن پیستون خود سبب به حرکت در آمدن انواع‌موتور دیزل می شوند. احتراق در موتورهای بنزینی نیاز به وجود شمع جهت ایجاد جرقه دارد، اما در موتورهای دیزلی عمل احتراق با فشرده سازی سوخت و بدون نیاز به شمع و جرقه انجام می شود به همین دلیل است که موتورهای دیزلی فاقد شمع می باشند.

لینک های اصلی

اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده مجله خبری دیزل کمیته های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . در این مقاله به پاسخ سوال موتور دیزل چیست پرداختیم و با انواع موتور دیزل و نحوه کارکرد آن‌ها و هم‌چنین با کاربردهای آن در صنعت‌های مختلف آشنا شدیم. امیدواریم که به خوبی شما را راهنمایی کرده و پاسخ سوال‌هایتان را داده باشیم.

  • در موتور دیزلی فشرده‌سازی گازوئیل با شدت بیشتر انجام می‌شود در حالی‌که در موتور بنزینی برای احتراق سوخت به اندازه گازوئیل فشرده نمی‌شود.
  • موتورهای دیزلی مانند موتورهای بنزینی نوعی از موتورهای احتراق داخلی هستند و به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می‌شوند.
  • از این رو هم رودولف دیزل طرح های بسیاری را درباره موتور های حرارتی داشت که موتور هوا با انرژی خورشیدی از جمله اختراعات این مخترع آلمانی بود.
  • نیروی حاصل از این انفجار هم پیستون را به سمت پایین پرت خواهد کرد.