موتور دیزل چیست آشنایی با انواع موتور دیزل و کاربرد آن‌ها دانا تجارت توانا | dieselcommittee

این عمل به کمک سیم‌پیچ آهنربایی که در دینام مجله خبری دیزل کمیته دارد صورت می‌گیرد. قطعات اصلی تولید کارخانه های سازنده، غیر از شرکت تولید کننده موتور دیزل MTU که با شماره فنی قطعه مورد نظر شما همخوانی کامل دارند. این قطعات توسط تامین کنندگان تحت قرارداد با کارخانه سازنده مانند BOSCH، BEHR، MAHLE و … برای نصب روی موتور دیزل تولید شده اند. در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به موتور دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

کنترل پنل دستی یا Manuel برای گروه‌های ژنراتور طراحی شده است که می‌خواهند به صورت دستی متصل شوند. سپس در مرحله بعدی مواد اضافه موجود در سوخت مثل خاک و آب توسط بخش جداکننده آب گرفته میشود. تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد. تمام ژنراتورها بر روی تابلوی اصلی خود در برابر اضافه بار و اتصال كوتاه خروجي ، كليد داراي فيوز محافظ دارند. قطرات گازوئیل همچنان در حال کوچتر شدن و تبخیر شدن هستند تا نهایتا تمامی آن ها سوخته شوند. نيروي محوري ميل لنگ بوسيله بغل ياتاقاني گرفته مي شود و حركت ميل لنگ در طول محور را محدود مي كند.

  • در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود.
  • بطور کلی هر چیزی که ورود و خروج چیز دیگری را کنترل کند می تواند یک سوپاپ تلقی شود.
  • سیستم روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد.
  • در داخل سر بزرگ شاتون نیز می بایست بوش قرار داده می شود لیکن چون خود یاتاقان شاتون دو تکه است این بوش نیز به صورت دو عدد نیم بوش در داخل نیمه بالایی و نیمه پایینی سر بزرگ شاتون جاگذاری می شوند.

و نیمه پایینی آن که کپه یاتاقان خوانده می شود به وسیله دو عدد پیچ و مهره به نیمه بالایی متصل می گردد. به فضایی که هر پیستون در سیلندر بالا و پایین می رود(حد فاصل نقطه مرگ بالا و پایین) ، حجم سیلندر گفته می شود و به مجموع حجم سیلندرها حجم موتور گویند. در واقع برای تبدیل انرژی سوخت دو مرتبه حرکت رفت و برگشت پیستون لازم است در هربار چرخش میلنگ این امر اتفاق می افتد.

این دستگاه از دو قسمت اصلی موتور دیزلی و ژنراتور یا آلترناتور تشکیل شده است. همان‌طور که می‌دانید از این مولد ها می‌توان برای تولید جریان برق به‌صورت موقت، دائمی و اضطراری استفاده کرد. ژنراتورهای دیزلی می‌توانند برای تولید جریان برق الکتریکی از انواع سوخت‌ها استفاده کنند. اگزوز و سیستم هوا شامل روندی میشود که هوای محیط را به داخل سیلندر وارد کرده و پس از انجام احتراق و کامل شدن سیکل ، گازهای حاصل از احتراق را به خارج از موتور هدایت میکند.

http://boostercctv.ir

در انتهای این مطلب ویدئویی جهت توضیح هرچه بهتر نحوه عملکرد ارائه شده است. يك ميل لنگ بوسيله ياتاقانهاي ثابت به بلوك موتور وصل مي شود كه تعداد آنها برابر تعداد سيلندرها بعلاوه يك مي باشد. برنج و یا فلزهاي نرم تر با ضخامت كم حدود۱ تا ۳ میلي متر پوشانده مي شود. اسب بخار معادل جابجایی نیرویی 746 نیوتنی به اندازه یک متر در مدت زمان یک ثانیه میباشد و یا 746 وات که هر وات برابر است با جابجایی 1 نیوتن نیرو به اندازه یک متر در مدت یک ثانیه جهت بیان قدرت یک موتور از عبارت اسب بخار استفاده میگردد. جنس ضد یخ متداولی که اثر نامطلوب روی قطعات ندارد ، اتیل گلیکول است. همچنین یک عدد رگولاتور وزنه ای خارج از مرکز کورس مفید پیستون را تعیین و مقدار تزری را اندازه گیری ، کنترل و تقسیم مینماید.

میل بادامک و میل لنگ در اجزای موتور دیزل