موتور دیزل چیست ؟ ورکات صنعت | dieselcommittee

تورمجله خبری دیزل کمیتهارژر در سال 1905 توسط آلفرد بوچی ، یک مهندس مکانیک سوئیسی اختراع شد. توربوشارژر در واقع مکنده پرقدرت هواست که جریان هوای ورودی به موتور را فشرده می کند و باعث می شود تا هوای بیش تری وارد سیلندرهای موتور شود. بلوک سیلندر بعنوان یک قسمت اصلی موتور بوده و یک پایه فلزی محکم و یکپارچه برای تمام قطعات موتور مورد استفاده قرار می گیرد . چنانچه مقطع عرضی ساقه شاتون را در نظر بگیریم به شکل حرف در زبان انگلیسی می باشد. یعنی در میان فرو رفته و در کناره ها برجسته می باشد (اگر از روبرو به یک تیر آهن که به حالت افقی قرار گرفته است نگاه کنید ، می توانید بصورت تقریبی سطح مقطع ساقه شاتون را ببینید). سرهای شاتون با یکدیگر اختف اندازه دارند ، بدین شکل که شاتون دارای یک سر کوچک در بالا(جایی که به پیستون متصل می شود) و یک سر بزرگ در پایین (محل اتصال شاتون به میل لنگ) می باشد.

موتور دیزل چگونه روشن می شود؟

کنترل پنل اتوماتیک بر اساس گروه‌های ژنراتور که به عنوان پشتیبان برق استفاده می‌شوند طراحی شده است. هنگامی که برق اصلی قطع می‌شود، به طور خودکار روشن شده و برق حاصل از مجموعه ژنراتور را به سیستم منتقل می‌کند. دودی که از اگزوز یک دیزل ژنراتور خارج می‌شود، حاوی مواد خطرناک و شیمیایی می‌باشد که به همین دلیل برای خروج این گازها باید از سیستم اگزوز استفاده شود. در این صفحه آموزشی سعی شده است همه چیز درباره موتورهای دیزل و اجزاء و همچنین نحوه عملکرد هر قطعه بطورخلاصه و مفید شرح داده شود امید است مورد قبول شما دوستان عزیز واقع شود. در صورتیکه پیشنهاد و یا مطلب درخواستی دارید لطفا در همین صفحه با ما درمیان بگذارید. این دستگاه هوای احتراق را فشرده می کند تا موتور قدرتمندتر شود.

http://boostercctv.irاین بدان معنی است که در موتورهای مجهز به میل بادامک های DOHC، برای هر سیلندر چهار سوپاپ در نظر گرفته شده است؛ دو سوپاپ برای ورود هوا و سوخت و دو سوپاپ برای خروج گازهای حاصل از احتراق. البته این تزریق را باید بدون در نظر گرفتن دور و بار موتور انجام دهد. از آن جا که توربین نیز توسط یک محور به کمپرسور متصل است ، کمپرسور می چرخد و با مکش هوای بیرون ، هوای فشرده شده را وارد پیستون می کند. هرقدر حجم گاز ورودی به داخل توربین بیشتر باشد ، سرعت دورانی توربین نیز بیش تر می شود. کمپرسوری است که از طریق یک مکانیزم مکانیکی به میل لنگ متصل می شود و با مکش میزان هوای بیشتر ، فشار هوای ورودی به موتور را افزایش می دهد و در نتیجه قدرت خروجی موتور افزایش می یابد. در این سامانه ، دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از موتور می گیرد و به همین دلیل موجب تضعیف قدرت موتور می گردد.

فرق توان کاوا و کیلووات در ژنراتور: هر کاوا چند کیلووات است؟

در نتیجه این عوامل، میزان استهلاک و هزینه‌های تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل نسبت به بنچمارک‌های موجود در دنیا فاصله قابل توجهی دارد. همچنین استفاده موثر از نگهداشت مبتنی بر پایش وضعیت، که عموماً در حد آنالیز روغن دوره‌ای در برخی موارد به اجرا در می‌آید، از جایگاه اثربخشی که می‌تواند داشته باشد فاصله دارد. پیاده‌سازی موثر ترکیبی بهینه از روش‌های پیش‌گیرانه و پیش‌بینانه می‌تواند نقش جدی در کاهش هزینه‌های نگهداشت و افزایش بهره وری استفاده از این تجهیزات داشته باشد. میل لنگ نيروي به عنوان یکی دیگر از اجزای موتورهای دیزلی رفت و برگشتي كه از طريق شاتون به آن وارد مي شود را به حركت دوراني تبديل مي كند. در مقاله های قبلی در خصوص انواع موتورهای احتراق داخلی صحبت نمودیم در این جا نیز به انواع دیگری از موتور احتراق داخلی که از نوع موتور رفت و برگشت یا پیستونی و همچنین موتور دیزلی می باشد اشاره خواهیم نمود و نحوه ی عملکرد آن را بررسی می کنیم.

  • بعد از ریختن موتور ( عملیات ریخته گری ) و در آوردن بلوک سیلندر از قالب ریخته گری آن را با عملیات پرداخت کاری پاک و تمیز می کنند .
  • همچنین برنامه‌های سرویس و نگهداری پیاده‌سازی شده بر روی این تجهیزات در برخی موارد صرفاً بر اساس پیشنهاد سازنده (آن هم به صورت خوشبینانه) تنظیم و اجرایی می‌شود.
  • موتور دیزل ژنراتورها سوخت را دریافت کرده و می‌تواند با تولید احتراق یک نیروی مکانیکی ایجاد کند.
  • افزایش دما نیز باعث عدم تراکم مولکول های هوا می شود و در نتیجه نسبت مناسبی از هوا وارد سیلندر موتور نخواهد شد.
هنگامی که کلید انتقال کار می کند ، تجهیزات و ساختمانها می توانند به جای انتقال مستقیم به ژنراتور ، به سوئیچ انتقال متصل شوند. سوئیچ های انتقال خودکار این امکان را به ژنراتور می دهد که در صورت خرابی برق شهر، به طور خودکار وارد عمل شود. همانند وسیله نقلیه شما ، ابتدا یک ژنراتور با کمک باتری راه اندازی می شود.

موتور‌های دیزل حتی در رقابت‌های اتومبیل‌رانی آمریکا هم شرکت کرده‌اند