موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee

موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. با برخورد سوخت و هوای داغ، عمل احتراق و یا انفجار انجام شده و موجب حرکت دادن پیستون به سمت پایین می گردد. به همین دلیل این نوع موتور برای نمونه‌های پرتابل و قابل‌حمل گزینه‌‌ی مناسب‌تری به شمار می رود. به طور کلی، نحوه‌ی کار این دستگاه به این شکل است که موتور با تبدیل سوخت شروع به کار می‌کند و آلترناتور را به چرخش در می‌آورد.

http://boostercctv.ir

این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند. در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند. به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.

ارزان تر بودن سوخت

در مجله خبری دیزل کمیته ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس بنز، به بازار عرضه کردند. در سال ۱۹۰۰ دایملر درگذشت و مایباخ کنترل شرکت را در دست گرفت. در ۱۹۰۲ در پی انعقاد قراردادی میان مایباخ و امیل یلینک شرکت دایملر-موتورن-گزلشافت، اقدام به راه‌اندازی خط تولید مرسدس نمود. در این بخش می خواهیم تا برای شما همراهان گرامی درباره موتور دیزل و تاریخچه آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم ابتدا در این قسمت برای اشنایی بیشتر و یاد اوری تعریف مختصری را از موتور دیزل برای شما عزیزان بیان می کنیم. امروزه از محصولات پرکینز در دستگاهای برداشت محصولات کشاورزی، بیل مکانیکی، لودر های چرخدار و لیفتراک، موتورهای دریایی برای قایق های ماهیگیری و . در سمت پیستون چهارزمانه هیچ دریچه‌ای وجود ندارد و هوای موردنیاز این قسمت از همان دریچه‌های سمت دوزمانه فراهم می‌شود.

  • این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند.
  • در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود.
  • در صنایع، در طول فرایندهای بحرانی، ژنراتورها می توانند قدرت اضطراری را به تمام بارهای حیاتی و انتخابی که مورد نظر است، عرضه کنند.
  • آزمایشگاه دیزل BMW در اتریش، رهبر جهانی در توسعه موتور دیزل خودرو است.
  • معمولا واسطه‌گری سبب افزایش قیمت می‌شود این شرکت با حذف واسطه و تأمین کننده اصلی این فرصت را بوجود آورده است تا مشتری کمترین قیمت موتور دیزل را در بازار پیدا کند.

از دستگاه های بسیار مهمی که در صورت قطعی برق آسیب های زیادی را وارد می کند، سرورها می باشند. به همین دلیل برای پیشگیری از خاموش شدن آن ها در مواقع قطعی برق، این دستگاه ها همیشه به یک مولد برق متصل هستند. سوخت موتور دیزل ایمن‌تر است و کم‌تر قابل اشتعال و انفجار است. در لینک های زیر مشخصات موتورهای دیزل را برای شما آماده نموده ایم.

تفاوت موتورهای دیزلی با موتورهای بنزینی

در یک موتور دیزلی، سوخت در هنگام حرکت پیستون به سمت بالاترین نقطه مرگ در زمانه فعلی تزریق می‌شود. سوخت یا تحت‌فشار بالا و داخل یک محفظه پیش-احتراق تزریق می‌شود یا مستقیماً به داخل محفظه احتراق پیستون-سیلندر وارد می‌شود. به‌جز سیستم‌های کوچک سریع، موتورهای دیزلی از تزریق مستقیم استفاده می‌کنند. موتور دیزلی در وسایل نقلیه سنگین مدرن با وسعت زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع و اقسام کامیون‌ها، کشتی‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها، وسایل نقلیه کشاورزی، معدنکاری و… همگی دارای موتورهای دیزلی هستند.

چرخه موتورهای دیزل چهارزمانه[ویرایش]