موتور دیزل چیست؟ دیزل ژنراتور کاشانی | dieselcommittee

با توجه به تعداد سیلندر و توان این موتورها، از آن‌ها برای ساختارهای کوچک و بزرگ استفاده می‌شود. می‌توان نوع تک سیلندر موتورهای دیزلی را برای مصارف خانگی مثل استفاده در ویلا به تهیه کرد. موتورهای دیزلی دو سیلندری تا چهار سیلندری هم برای مصارف کارگاهی مناسب هستند. برای مصارف کلان در نیروگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ باید از موتورهای دیزلی بسیار قوی استفاده کرد. انواع شش، هشت و دوازده سیلندری برای چنین مصارفی مناسب هستند.

در هوا:

البته به طور کلی انتخاب موتور برقِ مناسب باید با توجه به شرایط و نیاز پروژه انجام گیرد. امروزه مرسدس بنز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر آ گ به‌شمار می‌آید و در شمار پر فروش ترین خودروسازان لوکس جهان به حساب می آید. با توجه به نوسانات نرخ ارز و تغییر موجودی انبار خواهشمند است درخواست خود را درون سربرگ رسمی شرکت محترم تان از طریق ارسال ایمیل و تلفن های مجموعه پیگیری بفرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی دقیق نیاز شما باشند. از بخش های بسیار مهم در موتور است که هوای احتراق را منظور عملکرد بهتر و قوی تر موتور فشرده سازی میکند. میان سرسیلندر و بلوک موتور قرار داشته و از نشت مایعات به داخل سرسیلندر جلوگیری خواهد کرد؛ زیرا در صورت خیس شدن سرسیلندر، عمل احتراق موتور به درستی انجام نخواهد شد. سیستم خنک کننده موتور برای حفظ عملکرد مطلوب اجزای مختلف موتور، از داغی بیش از اندازه موتور جلوگیری کرده و دمای موتور را در حد مطلوب نگه میدارد.

کدام انواع موتور‌دیزل برای مصارف خانگی و یا صنعتی مناسب است؟

مدل نخست مجله خبری دیزل کمیته، یک سیلندر ۱۰ پا آهن با فلایویل در پایه آن ، در تاریخ ۱۰ اوت سال ۱۸۹۳ برای اولین بار شروع به کار کرد . رودولف دیزل دو سال را صرف ساخت این موتور دیزل نمود و در سال ۱۸۹۶ یک مدل دیگر با بازده نظری ۷۵ درصد ارائه نمود، که در مقایسه با ده درصد راندمان موتور بخار بود. یکی از مخترع های به نام المانی که مهندس مکانیک و برای اختراع موتور دیزل شهرت بسیاری پیدا کرد رودولف دیزل است که او مخترع موتور دیزل از نوع احتراق داخلی است. او برای این اختراع راه های بسیاری را پیمود و او در واقع با تحقیق بر روی بخار کارش را شروع کرد.

http://boostercctv.ir

نوع احتراق موتورهای دیزلی موجب شده است که کارآیی و قدرت آن ها در مقایسه با نوع بنزینی، بسیار بیشتر باشد. اما لازم به ذکر است که این موتور ها در صنعت هوابرد و در بالگرد ها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند، به طوری که در قوی ترین بالگرد آمریکایی که قادر به حمل 8 هزار تن می باشد، موتور دایره ای دیزلی 24 سیلندر، به کار گرفته شده است. طرز اتصال موتورهای دیزلی در بالگردها به این صورت است که به جای متصل کردن آن ها به میل لنگ و فلایویل، آن ها را به طور مستقیم به میل پره اتصال می دهند.

  • بزرگترین تجهیزات دیزلی خسته از لاستیک، استفاده شده در معادن، کامیون های غول پیکر عظیم با موتورهای بیش از ۲۵۰۰ اسب بخار است که توانایی حمل بیش از ۳۰۰ تن در هر بار را دارند.
  • از بخش های بسیار مهم در موتور است که هوای احتراق را منظور عملکرد بهتر و قوی تر موتور فشرده سازی میکند.
  • سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند.
  • تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد.
  • تزریق سوخت در داخل محفظه احتراق با دمای بالا می‌تواند انفجار های لازم برای حرکت پیستون‌ها را بدون ایجاد دخالت جرقه داخلی ایجاد کند.

لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد.

مزایا و معایب موتور برق دیزلی