موتور دیزل چیست؟ دیزل ژنراتور کاشانی | dieselcommittee

درجه حرارت بالای مجله خبری دیزل کمیتهی متراکم شده در انها منجر به اشتعال سوخت در آنها میگردید لذا به انها موتوراشتعال تراکمی یا به عبارت دیگر CI نیز گفته میشود . موتور دیزلی، هر نوع موتور احتراق داخلی است که در آن هوا متراکم می‌شود تا به دمای بالا برسد و سوخت دیزلی (گازوئیلی) را که به درون یک سیلندر تزریق شده به احتراق برساند. موتور دیزلی انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند که می‌تواند برای روشن کردن کامیون‌های حمل بار، تراکتورهای بزرگ، قطار و کشتی استفاده شود. تعداد محدودی از اتومبیل‌ها و همین‌طور برخی ژنراتورهای برق هم با سوخت دیزلی کار می‌کنند. یک موتور دیزلی با دریافت انرژی از نوعی منبع خارجی روشن می‌شود تا زمانی که شرایطی به وجود بیاید که موتور بتواند با انرژی خود کار کند. ساده‌ترین متد روشن کردن موتور، اجازه ورود هوا از یک منبع فشار بالا (تقریباً 1.7 تا 2.4 مگا پاسکال) به هر یک از سیلندرها در زمانه احتراق نرمال آن‌هاست.

مشاهده محصولات بر اساس برند

با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد. هم چنان چه در بالا نیز اشاره شد، هر چه نسبت تراکم بیشتر، توان تولیدی نیز بیشتر خواهد بود. موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است. در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند.

http://boostercctv.ir

ازین میان میتوان به انواع خودرو سواری،کامیون،اتوبوس،موتورهای درون سوز و همچنین سرویس های خدماتی اعم از تعمیر ، فاینانس و اعتبارات مالی و … اشاره نمود. یک راست سر اصل مطلب رفته و مشخصات فنی موتورهای دیزل بنز را برایتان در قالب یک جدول به نمایش میگذاریم. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این موتورها به ادامه مقاله مراجله فرمایید. هر روزه با پیشرفتهای چشمگیر در تکنولوژیهای جدید ، در طراحی و ساخت موتورهای دیزل جدید از معایب آنها به مقدار زیادی کاسته شده است. از آن جایی که پدر و مادرش از مهاجران باواریا بودند که این آلمانی تبار ها در فرانسه زندگی می کردند. رودولف دیزل تحصیلات خودش را در دانشگاه پلی تکنیک مونیخ آغاز نمود.

پرکینز تبریز

لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است. در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم.

بررسی بسیار کوتاه دیزل ژنراتور های fpt سری NEF

استفاده آن‌ها از جرقه الکتریکی، تزریق سوخت، و سیستم‌های مدیریت موتور سطح بالا نیز باعث آسانی عملکرد نسبت به موتورهای وسایل نقلیه هوایی با جرقه احتراقی کرده است. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد.

  • پس از رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین چرخه جدیدی آغاز می‌شود.
  • شما می توانید از این نوع موتور دیزل برای کار های صنعتی با توان حدود صد وات استفاده نمایید.
  • عنوان شد که موتور دیزل‌ها در دو گروه دو زمانه و چهار زمانه تقسیم‌بندی می‌شود.
  • میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند.
  • به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی، به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان اصلی مراجعه می‌کنند.