موتور دیزل و نحوه کار و اجزای اصلی ویرگول | dieselcommittee

دمای بالا باعث می شود مقدار کمی سوخت تزریقی که به شدت فشرده شده است تبخیر شود. با مخلوط شدن هوای گرم اطراف در محفظه احتراق ، سوخت تبخیر شده به دمای جوش خود می رسد و برای آزاد شدن انرژی که در آن سوخت ذخیره می شود عمل احتراق صورت می گیرد. بعد از اینکه سوپاپ‌ها بسته شده، پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند که به آن نقطه بالای مرگ گفته می‌شود. در این حالت هوای داخل سیلندر کاملاً فشرده و متراکم می‌شود و درجه حرارت آن به‌شدت افزایش می‌‎یابد. بر اساس تخمین‌های انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است.

http://boostercctv.irدر پی این انفجار نیروی لازم برای عقب راندن پیستون و در نتیجه حرکت ماشین یا وسایل نقلیه انجام می‌شود. یک دستگاه ژنراتور دیزلی می‌تواند دارای سایبانی آکوستیک برای کاهش صدای موتور باشد. این فیلتر سبب جدا شدن مواد خارجی و آب از سوخت شده تا دیگر بخش‌های دیزل ژنراتور در برابر آلودگی و یا خوردگی محافظت شوند. برای اینکه از فشار یا خلاء در زمان پر کردن و یا تخلیه مخزن جلوگیری شود، این بخش دارای یک لوله تهویه می‌باشد.

موتور‌های دیزل نمی‌توانند از کاربوراتور استفاده کنند

محفظه محفظه می تواند به حفظ و محافظت ژنراتور در برابر عناصر کمک کند. ژنراتورهای گاز سوز برای کار با گاز طبیعی طراحی شده اند ، که برای محل های کار و سایت های ساختمانی که در نزدیکی خطوط گاز طبیعی قرار دارند بسیار مناسب است زیرا می توانند به راحتی با خطوط موجود متصل شوند. واحدهای گاز طبیعی خود ارزان تر از نمونه های دیزلی هستند اما بسته به خطوط موجود تأمین ، نصب گاز می تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

  • منظور از موتور احتراقی درون سوز این است که فرآیند سوختن درون سیلندر خودرو اتفاق می‌افتد و عملکرد و فرآیند آن با موتورهای بخار وبرون سوز متفاوت است.
  • در نهایت با تولید جریان الکتریکی، جریان وارد بخش‌های دیگر شده و تبدیل به جریان برق موردنظر می‌شود.
  • موتورهای دیزل MTU به مانند دیگر موتورهای دیزل بعد از مدت زمان مشخص نیاز به تعویض برخی مجموعه ها یا قطعات و تعمیرات سالیانه و اساسی دارند.
  • روغن ریزی موتور در این حالت بالا می رود این کپه ها را می توان بوسیله سوهان و سمباده نرم و آغشته به روغن در یک محل صا مثل صافی و یا شیشه آن را صاف و پرداخت کرد.

مخزنی از جنس مس می باشد که با توجه به کانالهای تعبیه شده در آن ، وظیفه انتقال حرارت موجود در آب را به عهده دارد بنابراین بایستی همواره کنترل نمود که سطح آب در مخزن رادیاتور بیش از دو سانتیمتر پائین تر از دهانه مخزن نباشد. با توجه به وجود یک پمپ تغذیه اولیه ، تولید فشار اصلی برعهده هر کدام از این پمپچه ها میباشد. یک سوپاپ خوب باید بتواند حرارت زیاد را تحمل کند و هادی خوبی برای انتقال حرارت خود به بدنه سرسیلندر باشد. سیلندر یکی از قطعات یا محلهایی است که بعد از باز کردن موتور و شستشوی آن و پس از خشک کردن حتما باید خیلی دقی مورد بررسی و عیب یابی است. که بعد از باز کردن موتور و شستشوی آن و پس از خشک کردن حتما باید خیلی دقی مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرد . نام این چرخه ، از نام رودلف دیزل ، مهندس آلمانی و مخترع موتور دیزل گرفته شده است.

سیستم روغن کاری موتور

مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی در حجم‌های جابجایی یا توان‌های مختلف در جای جای صنعت به چشم می‌خورند. در این میان طیف بزرگی از تکنولوژی‌های قدیمی و جدید (بسته به محدوده زمانی تولید موتور دیزل) در سطح صنعت به کار می‌رود. در موتورهای دیزل قدیمی‌تر از سیستم‌های سوخت رسانی مکانیکی مانند پمپ های ردیفی و آسیابی استفاده می‌شده‌است. همچنین انواع دو زمانه یا ونکل در برخی کاربردها هنوز به چشم می‌خورد.

جلوگیری از ترک خوردن بلوک سیلندر