موتور دیزل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | dieselcommittee

در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به مجله خبری دیزل کمیته دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد . این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد. سوخت دیزل حاوی اجزای غیرفرار بیشتری نسبت به بنزین است و محدوده جوش بالاتری دارد (بین 160 درجه سانتیگراد تا 371 درجه سانتیگراد). بنابراین، این نوع سوخت باید پاشیده شود و نمی‌توان آن را در هوا تبخیر کرد.

http://boostercctv.ir

اما شرایط اینگونه است که گازوئیل منفجر نخواهد شد مگر اینکه به دمای خاصی برسد و به طور خودبخودی مشتعل شود. اشکال دیگر، نیاز به بالا بردن 5 گالن گازوئیل به یک مکان مرتفع تر است. سیستم های جریان گرانشی در برخی تراکتورها، ژنراتورها و سیستم های ثابت یافت می شوند. روانکار را از دیواره های سیلندر پاک می کند که موجب فرسایش بالای رینگ می شود. پمپ انتقال سوخت یک خط ورودی و یک خط خروجی و گاهی اوقات یک خط کنارگذر دارد. همچنین لوله یا شلنگی وجود دارد که اجازه ورود سوخت با فشار کم را می دهد.

حالت های موتور دیزل دو زمانه

می‌توان نوع تک سیلندر موتورهای دیزلی را برای مصارف خانگی مثل استفاده در ویلا به تهیه کرد. موتورهای دیزلی دو سیلندری تا چهار سیلندری هم برای مصارف کارگاهی مناسب هستند. برای مصارف کلان در نیروگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ باید از موتورهای دیزلی بسیار قوی استفاده کرد. بنابراین نوع مصرف در انتخاب موتورهای دیزلی واجد اهمیت قابل توجهی است.

موتور دیزلی چگونه کار می‌کند؟

بیشتر سوخت‌های دیزلی که تولید و مصرف می‌شوند، از نفت خام در پالایشگاه‌های نفت تصفیه می‌گردند. جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.

  • به طور کلی قیمت گازوئیل قبل و بعد از افزایش قیمت بنزین با تغییر روبرو نشده است.
  • موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند.
  • در حدود بیست سالی می شود که اتومبیل های سواری دیزل جای پای خود را خصوصاً در اروپا محکم کرده اند چنانچه کمتر خودروسازی را می توان یافت که حداقل یک مدل اتومبیل سواری دیزل تولید نکند.

تمام سیستم های آب بندی شده که گازوئیل را به پمپ انژکتور می رسانند باید عاری از هوا باشند. پمپ انژکتور در ورودی سوخت دارای یک فیلتر و یک پمپ شارژ برای پیستون های داخل پمپ انژکتور است. که باعث شده استفاده از این موتور در تجهیزات نیازمند کار سنگین ترجیح داده شود.با وجود مشکلات انگشت شماری که ممکن است برای موتور دیزل پیش بیاید.

ویژگی موتورهای بنزینی