معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | dieselcommittee

در این راستا تصمیم گیری ها برای موتور دیزل میبایست بر اساس انواع دسته بندی قطعات موجود صورت بگیرد. ۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است. در نتیجه موتورهای دیزلی بسیار ساده و محکم ‌تر تولید می‌شوند، چون به وسایل الکتریکی موردنیاز در موتورهای بنزینی احتیاج ندارند.

فروش قطعات اصلی انواع موتورهای دیزلی

سیستم خنک‌کننده موتورها سیستم خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است. پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود. همانگونه که اشاره شد موتور دیزلبر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتور های چهار زمانه و دو زمانه تقسیم می شوند. لیکن در هر دوی این موتور ها چهار عمل اصلی انجام می گردد که عبارتند ازمکشیاتنفس–تراکم یا فشار–کار یا انفجاروتخلیه یا دود اما بر حسب نوع موتور دیزل ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.

http://boostercctv.ir

این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند. یکی از موتورهای درون سوزی که از سالیان تقریباً دوری همچنان در کورس رقابت با موتورهای جدید قرار دارد، موتور دیزلی است. شاید خیلی از شما بپرسید موتور دیزلی چیست؟ در واقع این مطلب برای همین به نگارش درآمده تا پاسخی درخور این پرسش بدهد.

علت سوختن هم ممکن است بر اثر گرمای بیش از حد موتور و یا ریتارد بودن موتور باشد. سوپاپ های متداول امروزی معمولا از نوع سوپاپ قارچی شکل یا پایه دار می باشند. این سوپاپ ها شامل یک ساقه (که به مشابه ساقه قارچ است) و یک سه تخت و پهن (که مشابه کفهک قارچ) می باشند. همچنین محل قرارگیری سوپاپ که در سرسیلندر و یا خود سیلندر قرار دارد نیز دارای یک لبه به نام نشیمنگاه است.

  • این روش عموماً برای موتورهای دیزلی بزرگ و ژنراتور استفاده می‌شود.
  • این پره ها با دوران کردن ، هوا را به داخل توربوشارژر می مکند و هوا از مرکز تیغه ها وارد توربوشارژر می شوند.
  • این پمپ سبب انتقال سوخت از مخزن اصلی به طرف مخزن روزانه شده و کارکرد آن معمولاً به صورت روزانه می‌باشد.
  • در این روش به علت کوچک شدن محفطه احتراق و فرم خاص آن پر رشدن سیلندر بهتر انجام می شود و راندمان حجمی موتور به 88 درصد نیز می رسد در این روش ورود گاز و خروج دود به شکل است.
مجله خبری دیزل کمیته حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است. لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. رابرت بوش در این سالها تولید پمپ‌های انژکتور (سوخت‌ پاش) را آغاز کرد.

اجزای سیستم برق رسانی موتور دیزل