معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | dieselcommittee

نحوه کار دیزل ژنراتور به کارکرد صحیح هریک از این بخش‌ها برمی‌گردد. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود. موتورهای دیزلی باتوجه ‌به مورداستفاده آن‌ها، به‌طورکلی به دو روش تولید می‌شوند.

  • در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید.
  • این عمل به کمک سیم‌پیچ آهنربایی که در دینام قرار دارد صورت می‌گیرد.
  • آموزش – از لحاظ تقسیم بندی موتورهای دیزل به دو دسته دو زمانه و چهار زمانه و از لحاظ ساختار به دو دسته موتورهای خطی و خورجینی تقسیم بندی می شوند.
  • بلوک سیلندر تمام اجزاء دیگر موتور را در داخل و خارج خود جای می دهد همچنین در آن مسیرهایی برای گردش آب و روغن موتور و گاهی برای سوخت رسانی تعبیه می شود.
  • این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند.
بدنه ژنراتور تمام قطعات و اجزای ژنراتور را روی آن نگه می دارد. بدنه را می توان به گونه ای طراحی کرد که به ژنراتور اجازه دهد روی زمین یا یک شاسی نصب شود یا برای حمل و نقل آسان سیستم بتوان آن را بر یک تریلر سوار کرد. با برندهای متعددی عرضه می شوند و انتخاب بین این برندها برای مشتریان معمولی سخت است. قطعاتی که توسط تولید کنندگانی غیر از کارخانه سازنده و عدم قرارداد با کارخانه سازنده به بازار عرضه می شوند.

موتور دیزل چیست ؟

موتور‌های دیزل ترکیبی از دوام بالا و مصرف سوخت پایین را عرضه می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند بخشی از ضعف‌های خود در زمینه دورگیری سریع را بپوشانند. دوام بالا به معنای راحتی خیال راننده و تیم مکانیک او در یک رقابت 24 ساعته مانند لمانز است و مصرف سوخت پایین نیز به معنای آن است که خودرو کمتر نیاز به سوخت‌گیری خواهد داشت و به این ترتیب کمتر زمانی در پیست استاپ تلف می‌شود. پژو هم پس از آئودی با همین موتور‌ها توانست فاتح رقابت‌های لمانز شود.

فروشگاه و فروشنده لوازم یدکی دیزل ژنراتور گازی درمن دیزل،دویتس در اصفهان و شیراز

در این روش سوپاپ گاز به طور معل و سوپاپ دود به طور ایستاده قرار می گیرد تا عمل پر شدن سیلندر به علت نزولی جریان سوخت کنترل شود. از آنجا که میل لنگ تحت تاثیر حرکات بالا و پایین پیستون می چرخد از اینرو حرکت میل بادامک به خودی خود با حرکت پیستون هماهنگ می شود. موتورهای دومیل بادامک دارای دو میل بادامک به ازای هر سرسیلندر هستند.

http://boostercctv.irمجله خبری دیزل کمیته آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. ساخت‌وساز، یک بخش دیگر است که به‌شدت بر توان سوخت دیزل متکی است. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. موتورهای دیزلی باتوجه‌به اینکه روی چه دستگاهی بسته می‌شوند به دو نوع هندلی و استارتی روشن می‌شوند. انواع موتور دیزلی که برای بسیاری از تجهیزات ساختمانی و صنعتی بسته می‌شود، مجهز به هندل هستند که با کشیدن نخ هندل باعث به گردش در آمدن میل‌لنگ و در نتیجه حرکت پیستون داخل سیلندر می‌شود. اما در خودروها و ماشین‌های سنگین برای روشن‌کردن این موتورها از استارت استفاده می‌شود.

روش تولید سر سیلندر موتورهای دیزل