قطعات موتور دیزل OM 457 | dieselcommittee

چه بسیار افرادی که بخاطر استفاده از یک قطعه کوچک بی کیفیت دچار خسارت بسیار زیادی شدند. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی‌گردد. موتور دیزل به عنوان یک موتور احتراق فشرده یا CI شناخته می‌شود و به نام رودلف دیزل نامیده شده است .

http://boostercctv.irدر این مجله خبری دیزل کمیته‌ها به جای آنکه در مرحله مکش ترکیبی از سوخت و هوا وارد محفظه سیلندر شود، تنها هوا وارد آن می‌شود و این هوا در مرحله تراکم فشرده شده و در اثر فشرده شدن بسیار زیاد هوا، دمای درونی آن به شدت بالا می‌رود. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود.

تفاوت یو پی اس (UPS) با موتور برق | کدام را انتخاب کنیم؟

این قطعه از یک استوانه فلزی به عنوان محور اصلی تشکیل شده که روی آن محورهایی به شکل بیضی یا دایره غیر هم محور قرار دارد. در بعضی از موتورها ( T،L ) سوراخها مجاری سوپاپها در سطح بالائی بلوک قرار دارند قسمت پایین بلوک که به آن کارتل متصل می شود محفظه میل لنگ گفته می شود که در آنجا میل لنگ توسط کپه هایی به بلوک سیلندر متصل می شود . طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایق های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می شد. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند.

سوالات رایج

(در دمای نرمال کارکرد موتور آب خاصیت خورندگی دارد) محاسبه دمای انجماد و محافظت شیمیایی مایع خنک کننده برای جلوگیری از خرابی و زنگ زدگی سیلندر امری الزامیست. کیفیت مایع خنک کننده و آب را می‌توان با تسترهای آماده موجود با نسبت‌سنج بررسی کرد. تنظیم کننده ولتاژ ولتاژ جریان را کنترل می کند و آن را از جریان A / C به D / C تغییر می دهد.

آشنایی کامل تصویری با موتورهای دیزل و عملکرد اجزای آن

یک موضوع مهم در ارتباط با موتورهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، هم‌چنان در صنعت امروز پابه‌پای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید. اجزای موتورهای دیزلی مجموعه قسمت هایی هستن که در یک موتور دیزلی به جهت تبدیل انرژی شیمیاییئ سوخت به انرژی مکانیکی کار می کنند.این اجزا را می توان به چند سیستم دسته بندی کرد که در ادامه هر سیستم به طور مجزا مورد بررسی قرار می گیرد. روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند. سپس مقداری روغن به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود.

  • در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد.
  • محفظه های ضد آب کاملاً در برابر آب مقاوم هستند تا از آسیب به آب و موقعیت های خطرناکی که می تواند در هنگام نفوذ آب به سیستم الکتریکی ایجاد شود ، جلوگیری کنید.
  • برای جلوگیری از یخ زدن آب داخل موتور و رادیاتور در هوای سرد زمستان که موجب خسارت زیادی در موتور و رادیاتور می شود از ضد یخ استفاده می شود.