طراحی و ساخت پارتیشن اداری

از طرفی به خوبی می توان با این اشکال در نما بازی نمود و با استفاده از متریال ها و رنگ ها و ترکیب این اشکال بدون استفاده از هیچگونه عنصر اضافه ای نمایی زیبا و منحصر به فرد را طراحی و اجرا نمود . سیمان سفید را می توان از محبوب ترین متریال ها در صنعت ساختمان سازی دانست که به خوبی رنگ پذیر بوده و به خوبی می تواند در کنار دیگر متریال ها مورد استفاده قرار بگیرد . یکی دیگر از چیزهایی که روی قیمت طراحی و اجرای نما تاثیر می گذارد منطقه و شهری است که ساختمان در آن ساخته شده است .

از جمله ویژگی هایی این اقدام در نما برای ساختمان دارد این است که تا مدت های زیادی می تواند دلنشین و ترند باشد و از مد نیافتد . این به این دلیل است که سبک مدرن انجام هر گونه فعالیت را بدون داشتن دلیلی منطقی و مهندسی روی ساختمان رد می کند و تاکید زیادی روی خلق زیبایی اما با دلیل دارد . فاصله مرزی این ساختمان با همسایۀ شرقی آن ۱۰ متر است که منجر به داشتن نمای بیرونی در شرق می شود. در طراحی محیط های اداری داشتن نور کافی خیلی ضروری است هر چقدر که محیط زیبا باشد، به بهترین شکل طراحی شود و بهترین وسایل در محیط استفاده شود اما نور مناسب وجود نداشته باشد زیبایی های محیط دیده نمی شود و می توان گفت این کارها فایده ای ندارد. از مهمترین ویژگی های سبک مدرن از ابتدا تا کنون که باعث ماندگاری این سبک نیز شده است را می توان سادگی این سبک دانست .

این به این معناست که نمی توان نمای ساختمانی که تمامی ساختمان های اطراف آن دارای بافتی قدیمی می باشند را فلزی نمود . همچنین اغلب طراحان فلز یکدست و خالص را در نما استفاده نمی کنند . هم چنین اگر این فضا نامطلوب باشد برای مراجعه کنندگان به آن محیط نیز اذیت کننده است و باعث میشود نتوانند به درستی و با رضایت ، مشکل خود را برطرف کنند . اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر میتوانند وظایف خود را انجام دهند. به عنوان مثال ، یک واحد فروش به دفاتر محصور احتیاج دارد چرا کارمندان شاغل در آن بیشتر اوقات مشغول صحبت کردن با تلفن هستند و به آسانی میتوانند آرامش و تمرکز کارمندان دیگر را برهم بزنند. یک نکته دیگر در مورد میزان نور و به اصطلاح شدت روشنایی در محدوده میز کار پرسنل است. در ایالات متحده، ۹۰% از ساختمانهای اداری در جهت شرق و غرب ساخته شده اند زیرا نفوذ نور خورشید در صیح و بعدازظهر ناخوشایند است.

هر متریالی دارای قیمت متفاوتی می باشد و بسته به عملکردی که ساختمان دارد و سلیقه ی کارفرما و دیگر عواملی که در بالاتر ذکر شد می توان متریال های مختلفی را برای یک ساختمان در نظر گرفت . به همین علت نمای یک ساختمان می تواند با متریال های مختلف اجرا شده و هزینه های مختلفی را در بر بگیرد و این همان نکته ای است که طراح را مجبور می کند تا همان ابتدا به بودجه ی کارفرما فکر کرده و در تک تک مراحل طراحی آن بودجه را مد نظر خود داشته باشد . در مرحله دوم کارشناسان و متخصصین ما با مشاوره کارفرما اقدام به ترسیم کروکی و اسکیس اولیه از فضای مورد نظر خواهند کرد و پس از اقدامات اولیه و رسیدن به نقاط نظر مشترک، نقشهها و پلانهای دوبعدی جهت تشخیص سیرکولاسیون بهتر ترسیم میشود و در نهایت امر طراحی سه بعدی برای درک راحت تر فضاها صورت میگیرد. یکی دیگر از ویژگی های بارز نمای مدرن برای ساختمان های اداری این است که این نماها دارای گوشه ای تیزی هستند.

برای مثال پیشنهاد میشود که برای سازماندهی اوراق اداری این سه سؤال را مطرح کنید و به این ترتیب، چیزهایی که نیاز دارید را دم دست نگه داشته و چیزهایی را که دیگر مورد نیاز نیست از میان بردارید. کامپوزیت را می توان از جمله متریال های امروزی دانست که در طراحی نمای ساختمان ها به سبک مدرن طرفداران زیادی دارد . به عنوان نمونه می توان از لوستری بزرگ، یا یک میز زیبا نام برد که اجسام بنا به وضعیت ظاهری در یک تقارن شعاعی و مدور قرار دارند. برای رنگ آمیزی نما می توان یکی از این بیرون آمدگی ها و یا تو رفتگی ها رنگ نمود و باعث شاخص تر شدن ساختمان شد . البته که در این نوع رنگ آمیزی می توان کمی جسورانه اقدام نمود اما باز هم باید رنگ ها را با فکر و دلیل انتخاب نمود و اتفاقی نباشند . همچنین چوب ها دارای انواع زیادی می باشند که همین نکته باعث به وجود آمدن طرح های خلاقانه ی زیادی می باشد . استراتژی های دکوراسیون اداری خلاقانه که نوآوری را ترویج می دهند به راحتی می توانند نامتعادل شوند این امر به ویژه در مورد تعامل اجتماعی صدق می کند.

اما می توان به این نکته که سرعت اجرا نمودن آن در ساختمان پایین می باشد نیز اشاره نمود . شرکت معماری با توجه به تجربه ای که دارد و رزومه و کارهایی که انجام داده است می تواند تا حدی قیمت بالاتر یا پایین تری را برای طراحی و اجرای نما بیان کند . این به این دلیل است که گچ دارای تاریخچه ی قوی و طولانی ای می باشد و از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین سیمان شسته دارای تنوع بالایی در رنگ نیز می باشد . همچنین به رنگ آمیزی و تزیین ساده برای بخش های مختلف داخلی یک ساختمان نیز می تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی در طراحی شود. اشاره نمود و اگر بخواهیم از ایرادات آن بگوییم به قابلیت ترک خوردگی و شکست آن می توانیم اشاره کنیم . پارتیشنهای اداری در مراکز فروش پارتیشن در مشهد در ابعاد کوچکتر و با متریالهای پرمصرف مانند ام دی اف، پی وی سی و شیشهای معمولا در طرحهای سادهتر و رنگهای خنثی به صورت از پیش آماده قابل خریداری هستند؛ اما اگر طرح و مدل خاصی مد نظر دارید باید آن را به پارتیشن سازیها در مشهد سفارش دهید.

برای این فضاهای پیشنهاد میشود از رنگ های خنثی که هم باعث سردی و بیروح شدن محیط نمیشوند و هم جذابیت کافی برای افراد را دارند ، استفاده کنیم . استفاده از طیف های رنگی در کنار رنگ های خنثی معمولاً توصیه می شود، چرا که ترکیب این رنگ ها باعث می شود تا فضای کاری پویا و خلاقانه جلوه نماید. همچنین در جهت زیبا سازی یک محیط اداری از تجهیزات دیگر مانند کاغذ دیواری نیز می توان استفاده نمود. درواقع می توان گفت سبک مدرن استفاده از هر گونه المان تزیینی و اضافه را رد می کند . این شرکت در طبقه همکف و هم سطح با خیابان قرار گرفته است و از پنل های شیشه ای تمام قد که منظره ای از نمای خیابان ایجاد می کند بعنوان درب ورود و خروج استفاده می کند.

برای مثال در منطقه ای که دارای بافتی تاریخی می باشد نمی توان از رنگ زرد و نارنجی و قرمز تند در نما استفاده نمود چرا که با محیط اطراف خود همخوانی ندارد و جلوه ی زیبایی طراحی داخلی اداری نخواهد داشت . رنگ های ملایم در این سبک طرفدار بیشتری دارند به طوری که می توان حتی از رنگ هایی مانند قرمز و زرد و نارنجی نیز در صورتی که ملایم و حالتی خنثی به خود گرفته باشند در نما به راحتی استفاده نمود . بتن را می توان یکی از متریال هایی دانست که در صنعت ساختمان سازی به طور کلی استفاده ی زیادی دارد . می دانید که سادگی از الویت های سبک مدرن در طراحی نما و ساختمان می باشد به همین علت باید توجه نمود که برای نشان دادن این سادگی و در عین حال خلق زیبایی نمی توان از مصالح متنوع زیادی در نما استفاده نمود .

سبک مدرن به نور و وارد شدن طبیعت و منظره به دل ساختمان اهمیت زیادی می دهد و در خانه های شهری و حتی ویلاها این کار با استفاده از شیشه در نما و خلق پنجره های سرتاسری بلند و دیوارهای شیشه ای انجام می دهند . اغلب از کامپوزیت ها در طراحی ساختمان های مرتفع و یا ویلاها استفاده می شود . به این صورت در بسیاری از موارد تنها از یک رنگ (گاهاً به صورت تیره و روشن) در دکوراسیون داخلی اداری استفاده میشود. متریال هایی که در طراحی نما استفاده می شوند همگی باید در هماهنگی و همخوانی با یکدیگر باشند . یکی از جمله کارهایی که برای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان های مدرن می توان انجام داد به طوری که باعث شلوغی و دل زدگی نما نشود رنگ آمیزی قاب پنجره ها و یا دیواره های داخلی بالکن ها و تراس ها می باشد . از جمله مزایایی که این متریال دارد می توان به قیمت کم و سرعت اجرای بالای آن اشاره نمود . در واقع کامپوزیت ها به دلیل سادگی و رنگ و روی شیک و یکدستی که دارند به خوبی می توانند با دیگر متریال ها ترکیب شده و نمایی جلوه گر را به ساختمان ببخشند .

درواقع این سبک به استفاده نکردن از هر چیزی که نیاز نیست طراحان را تشویق می کند . از مهندسین و متخصصین مجرب، بهره گرفته است. بلکه به طراحی آن پرداخته و با به وجود آوردن طرح های خلاقانه و با معنی و کاربردی روی این متریال از آن در نمای ساختمان بهره می برند . نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که سنگ ها دارای تنوع زیادی می باشند که اغلب آن ها در کشور ما قابل دسترس است و به همین علت دست طراحان برای طراحی نما با سنگ آزاد می باشد و می توانند به خوبی از این متریال در کنار دیگر متریال ها برای نما بهره ببرند . به همین دلیل معماران و طراحان تمام خلاقیت خود را در میان گذاشته تا بتوانند با ترکیب احجام بدون استفاده از عناصر تزیینی نمایی زیبا را برای ساختمان خلق نمایند . از طرفی متریال چوب به تنهایی می تواند زیبایی زیادی به ساختمان ببخشد و حتی اگر با دیگر متریال ها نیز ترکیب شود هم نمایی منحصر به فرد به سرانجام می رسد . حال می توان گفت امروزه در سبک مدرن سنگ طبیعی محبوبیتی دو چندان پیدا کرده است به طوری که در طراحی نمای ویلاها و یا آپارتمان ها می توان از این متریال در نما با ترکیب دیگر متریال ها بهره برد .

استفاده از سنگ طبیعی در نما تنها محبوبیت امروزی ندارد . درواقع شما حتی اگر از لوکس ترین و گرانقیمت ترین عناصر نیز برای دکوراسیون یک فضا استفاده کنید ولی رنگ آن ها با یکدیگر همخوانی نداشته باشد ، نتیجه ی نهایی مطلوب نخواهد بود . اینکه یک محیط شیک و پر از رنگ برایتان مدنظر باشد، بسیار اهمیت دارد. برای ایجاد کردن یک دکوراسیون لوکس در فضاهای اداری باید به رنگ و متریالی که برای محیط انتخاب میکنیم توجه ویژه ای داشته باشیم . مسلما برای فضاهای اداری لوکس نمیتوان از هر رنگی استفاده کرد . همانطور که گفتیم سادگی در سبک مدرن دارای اهمیت زیادی می باشد و به همین علت برخلاف بسیاری از سبک های دیگر که در نما جزییات زیادی را ایجاد می کنند در سبک مدرن می توان مشاهده نمود که عناصری اضافه تر از عناصر لازمه و کاربردی نما روی ساختمان وجود ندارد . این نکته را نیز در استفاده از این متریال باید در نظر گرفت که نمی توان تنها از این متریال در نما استفاده نمود و حتما باید آن را در کنار متریال های دیگر استفاده کرد .

خیلی کم پیش می آید که از این متریال به تنهایی در نما استفاده شود و این کار فقط برای ساختمان های خاصی صورت می گیرد . کاملا منطقی است که هر چقدر این مساحت و فضایی که نمای ساختمان را در بر می گیرد بزرگتر و بیشتر باشد نیاز آن به متریال و دیگر گزینه ها نیز بیشتر می شود و در نتیجه هزینه ی اجرای آن هم بیشتر می شود . درواقع استفاده از متریال ها و رنگ های متنوع سبب شلوغ شدن شکل نما می شود و تاثیر معکوس روی زیبایی آن دارد . قسمت هایی از ساختمان و نما که به صورت یک فضای مهم و شاخص شناخته می شوند مانند ورودی اصلی و یا ورودی پارکینگ را می توان رنگ آمیزی نمود . یکی از بزرگ ترین مشکلات مدیرها دیزاین دفتر کار خود است، در واقع تمامی انسان ها به این دلیل منزل خود را دکوراسیون می کنند که در آن احساس آرامش داشته باشند بنابراین با دیزاین دفتر کار می توان علاوه بر اینکه یک محیط زیبا را به وجود آورد بلکه با تمرکز و دقت بیشتری امور را انجام داد. رنگ های مشابه نیز در این فضای اداری جدید از مشخصه های دیوارها و عناصر می باشند.