ساختار و اجزای دیزل ژنراتور: 11 قسمت اصلی موتور دیزل | dieselcommittee

آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود. گرانروی به خاصیتی از روغن گفته می‌شود که در مقابل جاری شدن مقاومت می‌کند.

حالت های موتور دیزل دو زمانه

به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. هیچ یک از بازرسی‌های مدار خنک کننده کامل نمی‌شود مگر زمانی که اطمینان حاصل کنیم اتصالات مدار کاملاً محکم هستند و کل مدار خنک کننده عاری از هوا است.

توربوشارژر و انواع توربوشارژر

پمپ های انژکتوری ردیفی ، یک پمپ اصلی برای هر سیلندر موتور دارد که به صورت ردیفی و منظم قرار دارند. کمپرسور پره های مخصوصی دارد که در واقع وظیفه مکش هوا و متراکم کردن آن را به عهده دارد. این پره ها با دوران کردن ، هوا را به داخل توربوشارژر می مکند و هوا از مرکز تیغه ها وارد توربوشارژر می شوند. بدیهی است ، هرقدر هوای بیش تری وارد سیلندرهای موتور شود ، احتراق در سیلندر با حالت بهینه تری انجام می شود.

http://boostercctv.irدر واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است. البته او، خود نقشی در این نام‌گذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین موتورهایی گذاشتند. هرچند نمونه‌های امروزی با آنچه رودولف دیزل طراحی کرد خیلی متفاوت است، اما سیکل کاری این موتورها بر اساس یک چیز است که در واقع مخترع آن رودولف بوده است.

  • هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود.
  • اسب بخار معادل جابجایی نیرویی 746 نیوتنی به اندازه یک متر در مدت زمان یک ثانیه میباشد و یا 746 وات که هر وات برابر است با جابجایی 1 نیوتن نیرو به اندازه یک متر در مدت یک ثانیه جهت بیان قدرت یک موتور از عبارت اسب بخار استفاده میگردد.
  • همانگونه که ذکر شد حرکات و باز و بسته شدن سوپاپ ها می بایست کامفً هماهنگ باشد با حرکات بالا و پایین رفتن پیستون در سیلندر.

گاهی در مجله خبری دیزل کمیتهها از دو میل سوپاپ جداگانه برای هر یک از اهداف فوق استفاده می شود. تمام میل لنگ ها این قابلیت را دارند که در محل قرار گیری یاتاقانها به سایزهای کوچکتر تراشیده شوند. با علم بر اینکه بهترین دمای هوای ورودی به موتور ۴۵ تا ۶۰ درجه سانتیگراد است ، به این نتیجه میرسیم که هوای خروجی از توربو شارژر باید حنک شده و دمای آن کاهش یابد. این در پوشها كه پولكي نامیده مي شوند هنگام بروز یخ زدگي آب در داخل سیلندر تركیده و یا از جاي خود خارج مي شوند و به این ترتیب بلوك سیلندر را از آسیب دیدگي نجات مي دهند. استفاده از ماشین آلات مکانیزه کشاورزی همانند تراکتور، تیلر و … بکارگیری ماشین آلات پیشرفته، سرعت داشت،کاشت و برداشت را افزایش داده و محصول بیشتر با کیفیت بالاتر عرضه می گردد.

دپارتمان برق