ساختار موتور دیزلی مجله آبیاران | dieselcommittee

سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند. فن و رادیاتور ژنراتور ، برای از بین بردن گرما استفاده از آب و ضدیخ رادیاتور موتور ضروری است. تریلر نصب ژنراتورهای کوچک و بزرگ ، حمل و نقل ژنراتور را به یک کار ساده تبدیل می کند و برای پروژه های سیار (به عنوان مثال ساخت جاده یا مترو) و عملیات با چندین نیاز به برق مفید است.

http://boostercctv.ir

پیستون از نقطه مرگ پایین به طر بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تاحد معینی متراکم می سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سه سیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده است. موتور دو زمانه ، که به موتور پیستونی نیز معرو است ، نوعی موتور حرارتی است که از یک یا چند پیستون دو زمانه بهره گیری می کند تا فشار را به حرکت دایره ای تبدیل کند .

  • با این تفاوت که به جای سوخت، هوای داخل سیلندر توسط پیستون متراکم و داغ می‌شود و به جای جرقه توسط شمع، بعد از پاشیدن مقادیری سوخت مانند گازوئیل، انفجار رخ می‌دهد.
  • جهت استعلام قیمت قطعات موتورهای دیزلی خواهشمند است پارت نامبر و عکس پلاک موتور مورد نظر را در واتساپ برای ما ارسال نمایید و از تماس خودداری فرمایید.
  • سیستم اگزوز خارج کرد گاز حاصل از احتراق سوخت بسیار مهم است که این امر با انتقال گازهای زائد از سیلندر موتور به داخل منیفولد خروجی و سپس منبع اصلی اگزوز که صدا را کاهش می‌دهد صورت می‌گیرد.
  • توربین متصل به توربوشارژر با سرعت دورانی بیش از 150،000 دور در دقیقه می چرخد که برآورد شده است این سرعت 30 برابر بیش تر از دور موتور است .
  • بدنه ژنراتور تمام قطعات و اجزای ژنراتور را روی آن نگه می دارد.

شاید بتوان گفت در بین ویژگی‌های روغن‌ها هیچ‌کدام به اندازه انواع دسته‌بندی‌ها و تقسیم‌بندی‌های مختلف که توسط انستیتوی نفتی آمریکایی و برخی آژانس‌های اروپایی انجام شده گیج‌کننده نباشد. جهت جلوگیری از این سردرگمی لازم است که فقط از پیشنهادهای سازنده موتور استفاده کرد و توجه داشت که فقط تعداد کمی از این دسته‌بندی‌ها برای هر موتور صدق می‌کند. روغن موتور می‌تواند از نوع روغن‌های معدنی یا روغن‌های مصنوعی بوده که ممکن است شامل افزودنی‌هایی باشد که ویژگی‌های خاصی از روغن پایه را بهبود ببخشد. از این نوع افزودنی‌ها می‌توان به شوینده‌ها، عوامل آلکالینیتی، آنتی اکسیدان‌ها، پراکنده‌سازها و مواد ضد سایش اشاره کرد.

اجزای کلی موتور دیزل

در این مجله خبری دیزل کمیته به علت کوچک شدن محفطه احتراق و فرم خاص آن پر رشدن سیلندر بهتر انجام می شود و راندمان حجمی موتور به 88 درصد نیز می رسد در این روش ورود گاز و خروج دود به شکل است. همانگونه که ذکر شد سوپاپ ها وظیفه دارند تا در زمانهای مناسب ابتدا هوا را وارد سیلندر سازند. پس از آن در مراحل متراکم و قدرت (احتراق سوخت) بسته بمانند و سپس در مرحله تخلیه گازهای ناشی از احتراق را از سیلندر خارج کند. میل بادامک یا میل سوپاپ قطعه ای در موتور خودرو و دیگر موتورهای پیستونی است که حرکت سوپاپ ها را کنترل می کند.

این نوع پمپ ها از جمله پمپ های انژکتوری قدیمی بوده و امروزه میتوان این مدل پمپ ها را در وسائلی همچون اتوبوس ، ماشین های ساختمانی و یا در موتور های دیزل ثابت دید. در اواخر سال 1950 و اوایل سال 1960 میفدی کارخانه شورولت و پونتیاک اولین طرح سوخت رسانی انژکتوری مکانیکی نوع تزریق دائم را عرضه نمودند. جهت تنظیم فشار داخلی توربوشارژ و جلوگیری از افزایش بیش از حد آن ، از یک سوپاپ استفاده شده است. بادامک مانند دیسکی به شکل قلب یا دیگر شکل ها است و برای چرخش روی محوری قرار می گیرد.

سیستم سوخت رسانی پمپچه ای موتور 6 سیلندر