روغن موتور دیزل اسپیدی 25W-50

تفاوت قابل توجهی بین موتور دیزلی توربوشارژر و یک موتور بنزینی تنفس طبیعی در هوای ورودی به موتور دیزلی قبل از تزریق سوخت فشرده می شود. معمولا فشار روغن موتور بین 2 در موتورهای کوچک مانند موتور برق تا 10 بار ، در موتورهای بزرگ متفاوت است. برای حذف آن ، برخی از مدل های فیلتر دارای یک پمپ دستی کوچک هستند. دریچه ها در موتور دیزلی تقویت می شوند ، زیرا دارای بار مکانیکی و حرارتی بیشتری هستند. در این لحظه ، دریچه ورودی باز می شود (می تواند یک یا دو باشد). سیستم تقویت نیرو. یکی از م mostثرترین روشها برای افزایش قدرت موتور احتراق داخلی نصب توربوشارژر بر روی دستگاه ورودی است.

فشرده سازی با چرخش بیشتر میل لنگ توسط 180 درجه ، پیستون شروع به حرکت به سمت بالا می کند. در یک دور از میل لنگ ، دو حرکت در یک سیلندر انجام می شود. تفاوت آنها با نسخه قبلی این است که دو حرکت در یک حرکت پیستونی انجام می شود. هر موتور پیستونی بدون توجه به نوع سوخت طبق این طرح کار می کند. به بیان دیگر ساخت خودروی دیزلی هزینه زیادی دارد که به همراه هزینه ساخت موتور هیبریدی که آن نیز هزینههای گزافی به بار میآورد، باعث افزایش قابل توجه قیمت خودرو میشود. در این قسمت با توجه به نتایج بدست آمده در هر قسمت به بحث و نتیجه­ گیری پرداخته شده است. این قسمت اطمینان حاصل می کند که وقتی هوا از قبل در آن سوخت فشرده شود ، سوخت مستقیماً به داخل سیلندر پاشیده می شود. سکته مغزی با بسته شدن سوپاپ ها ، انژکتور قسمت کمی از سوخت را تحویل می دهد که به دلیل دمای بالا بلافاصله روشن می شود. و یک کنتاکت را بصورت شکل زیر باز یا بسته میکنند. برای جلوگیری از جمع شدن آب در مخزن ، غالباً یک سوراخ تخلیه در فیلتر وجود دارد.

از نظر فنی ، یک موتور دیزلی از نظر احتراق مخلوط سوخت و هوا با یک واحد بنزین متفاوت است. برای اقتصادی بودن خودرو از نظر مصرف سوخت ، تأمین آن به صورت الکترونیکی کنترل می شود. به عنوان مثال ، یک موتور احتراق داخلی سرد در زمستان بدتر روشن می شود و تغییرات قدیمی در یخ زدگی شدید به هیچ وجه بدون گرم شدن اولیه شروع نمی شود. چنانچه دمای محیط انبارداری تغییرات ناگهانی نداشته و در محدوده دماي ℃ 25 نگهداشته شود کمک شایانی به حفظ کیفیت روانکار می نماید. در میان تمام تغییرات نازل ، دو نوع اصلی وجود دارد. در موتورهای معمولی چهار زمانه، سوپاپ های ورودی و خروجی و نازل تزریق سوخت در سرسیلندر قرار دارند. سیستم ورودی بسته به نوع طراحی واحد ، می تواند از چندین فلپ ورودی تشکیل شود. در زمستان ، این نوع سوخت اغلب متبلور می شود و ذرات پارافین تشکیل می شود.

به عنوان مثال ، جریان اگزوز از آن عبور می کند فیلتر ذراتکه هیدروکربنهای نسوخته و اکسیدهای نیتروژن را خنثی می کند. این سیستم با خنک کردن برخی از گازهای خروجی و برگرداندن آنها به منیفولد مکش ، حذف کامل اکسید نیتروژن را فراهم می کند. در سیستم های سوخت مدرن ، از یک نوع توزیع پمپ استفاده می شود. تنها تفاوت در این است که این مخلوط نه به وسیله جرقه از شمع (موتور دیزلی اصلاً شمع ندارد) بلکه با پاشیدن بخشی از سوخت به یک محیط گرم به دلیل فشرده سازی شدید ، مشتعل می شود. موتور لوول از محدوده ی ۲۰ تا ۱۵۰ کیلو ولت آمپر برخوردار است. صادرات ارزانترین روغن دیزل ۵۰ در ظروف بشکه ۲۲۰ لیتری و با بهترین قیمت روغن دیزل ۲۰ لیتری برای عراق و گرجستان و مصر و تاجیکستان با کانتین .

این اولین معیار را کامل می کند. فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل دارای بدنهای سنگینتر و قدرتمندتر است و برای احتراق سوخت، نیازی به جرقه ندارد و با ایجاد فشار بالا، این کار را انجام میدهد. ، بنابراین ، اشتعال آن طبق یک اصل متفاوت اتفاق می افتد ، که با احتراق بنزین متفاوت است. بیایید ساختار و اصل عملکرد آنها را در نظر بگیریم. عملکرد موتور احتراق داخلی دیزلی بر اساس همان اصل انبساط مخلوط سوخت و هوا است که در محفظه می سوزد همانند یک واحد بنزین. با انبساط گازها ، پیستون به مرکز مرده پایین رانده می شود.

حدود ۱۰ شب پس از صرف شام وی به کابینش میرود و از خدمه درخواست میکند ۶ صبح بیدارش سایت dieselcommittee کنند. نخستین مدل رودولف دیزل، یک سیلندر ۱۰ پا آهن با فلایویل در پایه آن ، در تاریخ ۱۰ اوت سال ۱۸۹۳ برای اولین بار شروع به کار کرد . 55آنالیز عناصر فرسایشی 56افزودنی های روغن 58ویسکوزیته Viscosity 58دوده سوخت 59رقیق شدن روغن در اثر اختلاط با سوخت 60آلودگی با آب یا ضدیخ 60اکسیداسیون 61نیتراسیون 62نمونه گیری از روغن 63نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن 64فصل سوم : پمپ های هیدرولیكپمپ های هیدرولیکی 68پمپ ها با جابه جایی مثبت از نظر ساختمان : 70پمپ های دنده ای Gear Pump 713- پمپ های گوشواره ای Lobe Pumps 73 4- پمپ های پیچی Screw Pumps 745- پمپ های ژیروتور Gerotor Pumps 75پمپ های پره ای : 75پمپ های پیستونی 77پمپ های پیستونی شعاعی (Radial piston pumps) 80پمپ های پلانچر (Plunger pumps) 81راندمان پمپ ها (Pump performance): 82موتور دیزل ریشه لغویکلمه دیزل نام یک مخترع آلمانی به نام دکتر رودلف دیزل است که در سال 1892 نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل مینامند.دید کلیموتورهای دیزل ، به انوع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند.

به موتورهایی که بدون نیاز به جرقه الکتریکی توانایی اشتعال (شعله ور کردن ماده سوختنی) را دارند موتور دیزل می گویند. این قسمت در سر سیلندر نصب شده و دستگاه بخور آن در داخل محفظه قرار دارد ، جایی که سوخت با هوای گرم مخلوط می شود و خود به خود شعله ور می شود. یک قسمت تازه هوا از سوراخ باز وارد سیلندر می شود. در نتیجه حجم بیشتری به سیلندر وارد می شود که باعث افزایش قدرت موتور احتراق داخلی می شود. موتورهای دیزلی همواره به عنوان موتورهای پر سر و صدا ، بد بو و کم قدرت مورد استفاده قرار گرفته اند، اما زمانی که موتور دیزل و سیستم های تزریق آن در دهه 1980 اصلاح شدند، این وضعیت تغییر کرد. موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند. کمی بعد ، ورودی باز می شود ، به همین دلیل محفظه با هوای تازه پر شده و سیلندر خالص می شود.

ذرات کربن و آلوده با حل شدن داخل روغن باعث رسوب در موتور می شوند، این افزودنی باعث معلق نگه داشتن ذرات شده است و از رسوب دادن جلوگیری می کند. علاوه بر حذف ذرات خارجی ، این عنصر باید سوخت را از آب نیز تمیز کند. قطعات دیگر مانند پیستون، قطار دنده­ای، بادامک پمپ تزریق سوخت و گاورنر نیز روانکاری می­شوند. دستگاه زمانبندی شامل یک میل بادامک و سایر قطعات مهمی است که تهیه می کنند اجرای به موقع مراحل در موتور (مصرف یا اگزوز). الکترونیک می تواند برای افزایش کارایی موتور احتراق داخلی در حالت های مختلف عملکرد ، این فرآیند را فعال کند (در صورت تهیه توسط سازنده). آخرین نسل برخی از مدل های اتومبیل به اصطلاح دیزل تمیز را دریافت می کنند. موتورهای بنزینی موتورهای احتراق داخلی می باشند که دارای جرقه اشتعالی بوده و به موتور اشتعال جرقه ای معروف هستند که با سوخت های نسبتا فرار مانند بنزین کار می کنند. انژکتور در موتورهای دیزلی، اجزای نسبتا پیچیده ای داشته و به بررسی بیشتری نیاز دارد چرا که در موتورهای گوناگون، ممکن است در محل های مختلفی تعبیه شود. در مقایسه با اصلاح قبلی ، قدرت دو زمانه 1.5-1.7 برابر بیشتر است.

هنگامی که راننده پدال گاز را فشار می دهد ، ماژول کنترل به طور مستقل تعیین می کند که افزایش میزان سوخت ، تغییر زمان مصرف تا چه حد لازم است. برای انجام این کار ، لیست بزرگی از الگوریتم ها به ECU کارخانه بخیه زده می شوند ، که مکانیسم های لازم را در هر مورد خاص فعال می کنند. برای این ، اکثر سیستم ها توسط الکترونیک کنترل می شوند ، و نه توسط مکانیسم های مختلف. این مکانیسم به شما امکان می دهد محتوای مونوکسیدکربن و هیدروکربن هایی را که وقت سوختن ندارند ، کاهش دهید ، که اغلب در سرعت های پایین اتفاق می افتد.

با در نظر گرفتن بارهای حرارتی زیاد و همچنین فرکانس حرکات رفت و برگشتی سوزن ، از ماده مقاوم در برابر حرارت برای ساخت دستگاه بخور دهانه استفاده می شود. این ارقام از آن زمان تجدید نظر شده است. سیستم سوخت. بسته به طراحی موتور احتراق داخلی ، این سیستم ممکن است کمی متفاوت باشد. دیزل ژنراتور آماده به کار یا اضطراری – در هنگام قطع برق ، ژنراتور می تواند 2000 کیلووات ، 60 هرتز را با بارهای متفاوت تأمین کند. با تولید و خدمات دیزل، جستوجو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان مییابد. این بستگی به این دارد که آیا فیلتر می تواند به اندازه کافی سوخت را به پمپ منتقل کند ، که باعث می شود موتور احتراق داخلی در سرما به راحتی شروع شود. برای اینکه امکان شروع کار در چنین شرایطی یا در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود ، ماشین گرمایش قبل از شروع را دریافت می کند.

برای جلوگیری از ورود آن به فضای زیر پیستون ، هر پیستون دارای چندین حلقه O است (جزئیات مربوط به دستگاه آنها شرح داده شده است اینجا) هنگامی که به سمت مرکز مرده بالایی حرکت می کنیم ، به دلیل فشار ناگهانی در حال افزایش ، دمای هوا به چند صد درجه افزایش می یابد. همانطور که از شکل مشخص است ، هنگامی که پیستون ، پس از احتراق مخلوط سوخت و هوا ، به مرکز مرده پایین حرکت می کند ، ابتدا دهانه خروجی ، جایی که گازهای خروجی می رود ، باز می شود. شما می توانید محصولات ولوو پنتا را چه به صورت موتور دیزل و چه دیزل ژنراتور با قیمت مناسب و گارانتی و خدمات پس از فروش از این مجموعه تهیه نمایید. میلنگ موتور باید 3-4 ثانیه چرخانده شود، میزان فشرده سازی را پس از نگهداری 200 تا 300 دور در دقیقه بنویسید. این سیستم تأمین سوخت ، به ویژه در طراحی مدرن ، یکی از گرانترین عناصر در دستگاه است ، زیرا قطعات آن دقت بالای واحد را تضمین می کنند. به سوخت خود متکی است.

البته گونه دیگری تیونینگ تحت عنوان توربواکسپندر نیز به شکل محدودتر برای افزایش قدرت موتور استفاده میگردد که سازوکار آن خنک کردن هوای پیش از ورود به موتور است که باعث متراکم شدن هوا و ورود اکسیژن بیشتر به موتور میشود که نمونههای بلو کر از گونههای همین گونه از تیونینگ هستند. در بعضی از حالت های عملکرد موتور ، سوپاپ ورودی نیز ممکن است برای تهویه بهتر سیلندر کمی باز شود. شافت چرخان همزمان پروانه دوم را که متعلق به مجرای ورودی است ، فعال می کند. اما توجه به این نکته لازم و ضروری است که همواره متخصصان بومی در هر مکانی جهت تعمیرات و نگهداری انواع موتور های رفت و برگشتی حضور دارند.پتانسیلهای استفاده از موتور های پیستونی در تولید انرژی الکتریکی پراکنده و غیر متمرکز به جهت دوری از تلفات افت انتقال و توزیع که در شبکه سراسری برق کشور وجود دارد شامل موارد اضطراری، پیک زایی، پشتیبانی از شبکه برق سراسری و کاربرد در تکنولوژی سیستمهای تولید همزمان برق و حرارت جهت تولید آب گرم، بخار کم فشار برای کاربرد در گرمایش زمستانی و سرمایش تابستانی در سیستمهای چیلرهای جذبی میباشد.