دفتر مرکزی پخش روغن موتور ایرانول

وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان تصریح کرد دشمنان کشورمان در سایه تحریم های تحمیلی خود منتظر تعطیلی واحدهای صنعتی ما بودند که امروز برخلاف این تصور نه تنها تعطیلی نداشتیم بلکه واحدهای ما شاهد افتتاح طرحهای توسعه خود نیز هستند و این بسیار ارزشمند است و باید این روند به جد و با تمام قدرت تداوم یابد کما اینکه در همین شرایط تعداد زیادی از طرح های آماده بهره برداری و قابل افتتاح موجود هستند و در سال جهش تولید آنها را مورد بهرهبرداری قرار خواهیم داد. این شاخص میزان حضور ذرات درشت آهنی بزرگتر از ۱۰ میکرون را در روغن نشان می­دهد. عناصر کلسیم، منیزیم، فسفر، روی و باریم نشان دهنده وجود مواد افزودنی در روغن می­باشند. نتایج نشان می­دهند که مقادیر عناصر آلاينده پس از ۱۶۰ساعت کارکرد موتور در ناحیه هشدار واقع نشده ­اند و این خود می­تواند نشان دهنده و دلیل این موضوع باشد که تعویض روغن موتور پس از ۱۲۵ ساعت کارکرد موتور اصلا مقرون به صرفه و اقتصادی و علمی نمی­باشد. از این رو موتور ژنراتور دیزلی با وجود هیکل و جثهی بزرگتر و گاهی قیمت تمام شدهی بیشتر، به دلیل جان سخت بودن و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه بوده و از سوی شرکتهای بازرگانی مانند شرکت تجارت و صنعت سعدی بیشتر پیشنهاد میشود.

این وسیله از دو توربین که توسط یک شفت به هم متصل شدهاند، سایت dieselcommittee ساخته شدهاست. نماینده ژنراتور مکالته ایتالیا MACCALTE ( ژنراتور – مولد برق – ژنراتور ایتالیایی – ژنراتور مکالته – ژنراتور صفحه ای مکالته – ژنراتور شفت دار مکالته – ژنراتور با کیفیت ) – در بین برند های وارداتی ژنراتور در ایران می توان گفت که واردات ژنراتور مکالته به عنوان برند ایتالیایی یکی از معروف ترین ها و باکیفیت ها در جایگاه خود می باشد. آشنایی با موتور دیزل، شما را با تفاوتهای این دو نیز آشنا خواهد کرد، هرچند در این مطلب قصد بررسی این تفاوتها را نداریم چراکه در مطلبی با عنوان «هفت تفاوت موتور دیزلی و بنزینی» به این موضوع بهصورت کامل پرداختیم و حالا میخواهیم یک بحث کاملاً تخصصی درباره اینکه «موتور دیزل چیست» انجام دهیم. موتور دیزلی به مراتب مزایای بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارد و در این بخش می خواهیم دلایل اینکه چرا مردم موتور دیزلی را به موتور بنزینی ترجیح می دهند بررسی کنیم. اما اگر بخواهیم از زاویه دیگری سوخت این موتور را بررسی کنیم، شاید موضوع کمی فرق داشته باشد. در این مرحله از فرایند موتور دیزل، پیستون درحالیکه همچنان در نقطه بالای مرگ قرار دارد، میزانی از سوخت دیزلی مثل گازوئیل درون سیلندر پاشیده میشود که به علت وجود هوای بسیار داغ 600 درجه سانتیگرادی بهسرعت منفجر میشود، در این مرحله آنقدر فشار ثابت میماند تا تمام سوخت دیزل بسوزد.

اما در بخش زرهی نیروهای مسلح کشور نیز ساخت و تولید انبوه موتور دیزل ملی گام مهمی در زمینه خودکفایی در عرصه پیشران انواع خودروهای زرهی سنگین و نیمه سنگین محسوب می شود. در این گونه پیشرانه ها عمل انفجار صورت نمی گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و دور اصلی این پیشرانه ها بر خلاف موتور های بنزین سوز 100 دور در دقیقه محسوب می شوند. البته با توجه به دمای بسیار بالاتر هوای خروجی از سامانه اگزوز، در بسیاری از موتورهای توربو از یک سامانه خنککننده کمکی به نام اینترکولر (Intercooler) نیز استفاده شده که با کاهش دمای هوا، مانع از بالا رفتن دمای کلی موتور و توربوشارژر و آسیب رسیدن به این سامانه و احتراق زود هنگام سوخت در سیلندر میگردد. موتور ژنراتور مجموعه ای از یک ژنراتور و یک موتور است که با یکدیگر ترکیب شده و قطعه ای به نام موتور ژنراتور را به وجود می آورند. در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در 29 خرداد 1397 با حضور وزرای دفاع، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و معاون علمی رئیسجمهور خط تولید موتور دیزل ملی 1300 اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز افتتاح شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: عمده ترین توجه در برنامه اصلاح صنعت خودرو موضوع افزایش تولید در آن مقطع بود و امروز شاهد آن هستیم که فقط در شرکت ایران خودرو و با وجود برخی محدودیت های بکارگیری نیروها به سبب شیوع کرونا، باز هم روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تولید روانه بازار میشود و البته مجموع آمار تولیدات دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور هم اکنون بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو در روز است. احتراق: در این حالت سوخت (گازوئیل) توسط انژکتور (سوخت پاش) به صورت پودر به درون هوای فشرده و داغ سیلندر پاشیده میشود و ذرات سوخت بر اثر این درجه حرارت محترق میشود. انواع موتور دیزلی که برای بسیاری از تجهیزات ساختمانی و صنعتی بسته میشود، مجهز به هندل هستند که با کشیدن نخ هندل باعث به گردش در آمدن میللنگ و در نتیجه حرکت پیستون داخل سیلندر میشود. جریان هوای خروجی موتور یا اگزوز موجب چرخش پروانههای توربین شده و گردش توربین، کمپرسور را به حرکت درمیآورد.

برعکس موتورهای دیزلی، موتورهای بنزینی در فرآیند احتراق ضربه و فشار کمتری دارند و به همین دلیل طراحی آنها فشرده تر و کوچکتر بوده، وزن آنها کمتر و عملکرد آنها نیز ظریف تر است. این محصول کاسترول تضمین می کند که عملکرد موتور را در دراز مدت و کوتاه مدت به حداکثر برساند همچنین به گونه ای طراحی شده که رسوبات را کاهش می دهد و با این کار موتور در وضعیت بهینه قرار می گیرد. اگر بخواهیم بر اساس سه نکتهای که ذکر کردیم توضیح دقیقتری ارائه کنیم، میتوان گفت سوخت دیزل مثل گازوئیل دانسته و غلظت بیشتری در مقایسه با بنزین دارد، بنابراین مدتزمان انتقال آن به داخل پیستون کمتر از بنزین است به همین جهت مدت زمانی طول میکشد تا این اتفاق بیفتد، البته این مدتزمان در مقایسه با سوخت بنزین زیادتر است وگرنه به لحاظ زمانی در کسری از ثانیه اتفاق میافتد، به همین دلیل در طول زمان احتراق فشار ثابت است، درصورتیکه در موتورهای بنزینی، فشار به طور ناگهانی افزایش پیدا میکند. بعد از تولید انرژی مکانیکی، پیستون های موجود در داخل سیلندر با حرکت بالا و پایین خود، موجب چرخش میل لنگ برای به حرکت در آوردن تایرهای خودرو و حرکت رو به جلوی وسیله نقلیه میشود؛ شایان ذکر است که پیستون ها به میل لنگ متصل هستند و نوع حرکت ایجاد شده بین پیستون ها و میل لنگ به حرکت خطی شهرت دارد.

موتورهای دیزلی در دو نوع دو زمانه و چهارزمانه تولید میشوند، موتور پمپ آب کاما از نوع چهار زمانه بوده و داری قدرتی معادل ۷ اسب بخار است که در کنار حجم موتور بالای ۲۹۶ سی سی، توان و قدرت خوبی در کار ارائه میدهد؛ معمولا موتورهای دیزلی از این جهت مناسب است که مدت زمان طولانی میتوان از آن استفاده کرد. یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. این توان اسمی، تعیین کننده اصلی قیمت دستگاه ژنراتور برق برای انتخاب از بین انواع مدل های موجود و خرید نوع مناسب آن بر حسب میزان ولتاژ و آمپر مصرفی مورد نیاز مصارف اضطراری خانگی یا دائم کار صنعتی است. اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. این موتور پمپ از نوع موتور پمپهای ثابت در خشکی است نه از جنس موتور پمپهای شناور؛ کافی است در یک جای صاف و مسطح این موتور پمپ را گذاشته و از آن استفاده کنید.

موتورهای دیزلی، نوعی پیشرانه است که در فرایند خود به شیوهای متفاوت از خواهرخوانده خود یعنی موتورهای بنزینی عمل میکند. از طرفی معمولاً تعمیرکاران متخصص ماشین آلات دیزلی کمتر در دسترس افراد هستند. بنابراین هزینه سرویس و نگهداری ماشین آلات کشاورزی دیزل نسبت به بنزینی به مراتب بیشتر است. اغلب برند های تولید کننده موتور های دیزل خود به تولید انواع فیلتر آلات صنعتی موتور های دیزل شامل فیلتر های گازوئیل و آبگیر گازوئیل و فیلتر روغن نیز مبادرت دارند. در سالهای بعد از جنگ صنایع دفاعی کشور در قالب پروژه «مبارز» به تعویض موتور تانک های چیفتن اقدام کرد.به طور کلی ترکیب تانک های روسی، آمریکایی و انگلیسی موجود در نیروهای مسلح عمدتا از موتورهای با توان زیر 1000 اسب بخار بهره می برند. با توجه به پیشرفت های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در چند دهه اخیر درعرصه طراحی و ساخت و نیز مهندسی معکوس انواع تجهیزات نظامی در چند سال اخیر توجه خاصی به ساخت موتور دیزل ملی صورت گرفته است.در نقطه عطفی جدید در زمینه بومی سازی و خودکفایی در عرصه پیشرانه های دیزل در خرداد 1397 از موتور دیزل ملی کشور با توان 1300 اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز رونمایی شد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همین شرکت ایران خودرو دیزل تبریز عملاً در آستانه ورشکستگی بود و با وجود بدهکاری در شرف تعطیلی بود، همین هدف گذاری انجام شده برای افزایش تولیدات مفهوم واقعی جهش تولید است که در شرکت ایران خودرو دیزل تبریز به وقوع پیوسته است. گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن خود به خودی سوخت می شود .نسبت تراکم موتور های بنزینی8:1 تا12:1 است، در حالیکه نسبت تراکم موتور های دیزلی 14:1به بالا مثلاً 25:1است . 3. انفجار: در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بستهاند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق میگردند. پس از تخلیه دودها، پیستون به سمت نقطه مرگ پایین تغییر جهت داده و دور جدیدی آغاز میشود.

در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت میکند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز میگردد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو جهش در نوآوری و شکوفایی و همچنین داخلی سازی و کاهش وابستگی تولید را طبق راهبردهای وزارت صمت از اهداف سال جاری این خودروساز دانست و گفت: جهش در حوزه کیفیت و ادامه اجرای پروژه های ارتقای کیفیت نیز از اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری است. وی تاکید کرد: پسا کرونا به صورت ویژه در حوزه صنعت میتواند تبدیل به یک فرصت شود و باید به دقت مطالعه و رصد قرار گیرد. هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم می شود در نتیجه گرمای زیادی ایجاد شده، که به روشن شدن موتور کمک می کند . امید به آن است که این مقاله به شما کمک کند تا با اطلاعات کافی که بدست می آورید بتوانید بهترین روغن موتور دیزلی را برای خودروی خود انتخاب کنید.

اغلب، آرایش سوپاپ هایی دوگانه – دو دریچه ورودی و دو دریچه اگزوز استفاده می شود. مبدل کاتالیزوری محفظه ای است که حاوی پرکننده فلز است که بین موتور و صدا خفه کن در سیستم اگزوز قرار دارد. با توجه به تصویر بالا روغن موتورهایی که سطح کیفی آنها در کادر سبز رنگ قرار دارد، در حال حاضر تولید می شوند و روغن موتورهایی که سطح کیفی آنها در کادر آبی یا بفش قرار دارد، تولید آنها متوقف شده است. در موتورهای بنزینی وقتی پیستون به مرحله بالا مرگ نزدیک میشود، شمع جرقهای تولید میکند که موجب انفجار مخلوط سوخت و هوا میشود، اما این اتفاق در موتور دیزل به این صورت است که وقتی پیستون به نقطه پایین مرگ میرسد، سوپاپ هوا باز شده و مقداری اکسیژن وارد پیستون میشود، با بستهشدن سوپاپ، پیستون به سمت بالا حرکت میکند و بهقدری اکسیژن را متراکم میکند که هوای داخل پیستون بسیار داغ میشود. پیشرانههای بنزینسوز، قابلیت تقویت و دستکاری بسیار بیشتری نسبت به موتورهای دیزلی دارند.

برای اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. می توانید محدوده فشار روغن موتور دیزل را از کارشناسان ما بپرسید. سوختي كه از باك خارج مي شود، تا رسيدن به پمپ گازوئيل، بسته به محل قرار گرفتن باك، تحت فشار گرانش (ثقل) يا مكش است. در صورتی که موتور دیزل (در هر سرعت موتور )، توسط یک سیستم غیر متمرکز که فقط توسط شیر ورودی باز و بسته می شود، کار می کند. در زیر 10 مورد از بهترین موتورهای دیزلی که در 20 سال گذشته وارد تولید شده اند آورده شده است. نخستین موتور درونسوز چهارزمانه توسط نیکلاس اوت اوتو، مخترع آلمانی ویلیام وگنر و در سال ۱۸۷۶ ساختهشد. یکی از موتورهای درون سوزی که از سالیان تقریباً دوری همچنان در کورس رقابت با موتورهای جدید قرار دارد، موتور دیزلی است. ابتدا سوخت در یک فرآیند با حجم تقریباً ثابت می سوزد در حالی که پیستون در نزدیکی نقطه مرگ بالایی قرار دارد.

البته لازم به ذکر است که این نمایندگان، و انتقال محصولات از درب کارخانه به بازار فروش با قیمت پایین، فعلا در تهران اجرایی شده است. نمایندگی فروش دیزل ژنراتور لوول چین LOVOL در سراسر کشور. این نسبت فشرده سازی برای موتور دیزل ها معمولا به صورت 1:20 می باشد، در صورتی که در موتور های بنزینی این نسبت 1:9 است. البته با پیشرفت علم و تکنولوژی، مشکلات یاد شده برطرف و پیشرانههای دیزلی بهبود پیدا کردند و به این صورت بود که بعدها از آنها در سیستم اتومبیلهای تولید شده که توسط شرکتهای بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز ساخته میشدند، استفاده شد. در نتيجه تقطير نفت خام فرآورده هاي مختلفي حاصل مي شود، از بنزين هواپيما با عدد اوكتان بالا ، تا قير كه در راه سازي و عايق كاري بامها به كار مي رود. فيلتر بعدي ،كه گاهي فيلتر اوليه ناميده مي شود، بيشتر ذرات ريز را مي گيرد. تکمیل گردید این موتور در حال حاضر بر روی مینی بوس نصب و مراحل آزمون های جاده ای و زینه بندی نهایی را طی می کند. رضا رحمانی افزود: برنامه های افتتاح که امروز در آذربایجان شرقی انجام میشوند مصداق عینی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند و در حقیقت نمود عینی جهش تولید به شمار می آیند.