در خانه خود گلدانهای رنگی بسازید!

ابعاد استاندارد مبل ال راحتی سه نفره شامل : طول ۱۸۹سانتی متر تا ۲۲۳ سانتی متر و عمق نشیمن مبلمان ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متر است و عمق قسمت عقبی مبل تا قسمت جلویی آن ۱۷۲ تا ۱۸۲ سانتی متر است. نشیمن کمی کوچکتر از پذیرایی بوده و اگر بخواهید در نشیمن خود از مبلمان کوچکتری استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال کند ما به شما مبلمان ال را پیشنهاد می کنیم. بسته به سبک و پارچه ای که انتخاب می کنید، باید عرض خارجی را در دو یا سه ضرب کنید تا کاملاً مناسب پرده های لوردراپه یا پارچه را بدست آورید. به طور کل سبک سنتی ایرانی کاملا تطبیق پذیر و منعطف است. به عنوان مثال قالیچه های آنتیک و قدیمی ترکمن و نیز گلیم و جاجیم ها، قالیچه های شاهسون، فرش های دستبافت قدیمی بختیاری و عشایر و دیگر بخش ها و قومیت های ایرانی که از مواد، الیاف و رنگ های کاملا طبیعی با طرح ها و نقوش برگرفته از طبیعت بافته می شوند، زیبایی خاص و منحصر به فردی را در هر خانه ای از جمله در خانه هایی با سبک سنتی ایرانی بوجود می آورند که تلفیقی از ذوق و سلیقه، روح و طبیعت ایرانی را به ساکنین آن فضا یادآوری می کنند.

طاق های نیم دایره، استفاده از موزائیک بر دیوار، نواره، آب نما، سونا و استخر و تبدیل نقاشی دیواری به کاغذ دیواری از رنگ خصوصیات معماری این سبک دکوراسیون داخلی هستند. طراحان و دکوراتورهای داخلی سطح دیوار را اندازه گیری می کنند که مقدار محصول مورد نیاز برای رنگ دیوار یا کاغذ دیواری را تعیین نمایند. اندازه گیری و تصمیم گیری و محاسبه بر اساس نتایج، یکی از عناصر اصلی کار است. آیا ممکن نیست بعد از خریدن آنها، به مشکل و چالشی در جای دادن و چیدن آنها به نحوی که فکر میکردید بر بخورید؟ پس با دکوطرح همراه تا با ویژگی های سبک سنتی ایرانی و طراحی داخلی بندرعباس و جنوب کشور به طور کامل آشنا شوید. پس از آن تا اواخر قرن نوزدهم خدمات دکوراسیون به صورت مجزا در کشورهای غربی رواج پیدا کرد. دکوراسیون داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی کننده اصولی باشد که در فوق به آنها اشاره شد.

شرکت های معماری زیادی در کشور ما وجود دارند که مهندسین آن فارغ التحصلان برتر رشته مهندسی معماری از بهترین دانشگاه های ایران و دنیا هستند، اما برای اینکه بهترین شرکت معماری را برای طراحی نقشه ساختمانی خود انتخاب کنیم نیاز است که اسامی دفاتر معماری تهران و سایر نقاط کشور را بدانیم؛ این مسئله نیازمند صرف وقت و بررسی همه جانبه ویژگی های یک شرکت معماری است، از این رو هلدینگ ساختمانی سپنتا تصمیم گرفته در قالب یک مقاله به معرفی بهترین شرکت های معماری ایران بپردازد و ویژگی هایی که سبب شده این شرکت ها جزو بهترین ها شوند را معرفی کند، پس تا انتها همراه ما باشید. اما طراحی داخلی با اینکه شغلی جذاب و جالبی است در ایران با مسائل و مشکلاتی روبرو است از جمله: تعداد دانشگاه های دارای این رشته محدود و ظرفیت آنها محدود، کاربردی نبودن دروسی که در دانشگاه ها تدریس می شود، حضور تعداد زیادی از افراد بدون تخصص که در این زمینه فعالیت می کنند و باعث پایین آمدن کیفیت شده اند و هم چنین باعث محدود شدن فرصت های شغلی برای افراد مجرب شده، خلاقیت نداشتن و تقلیدی بودن بسیاری از الگوها در طراحی داخلی، عدم درک کافی مردم از اهمیت طراحی داخلی و استقبال کردن از آن می تواند در این شغل تاثیر به سزایی داشته باشند.

برای مثال الگوی گل ظریف میتواند حس تازگی و باطراوتی را به شخص القا کند. طرح و نقش های الهام گرفته شده از طبیعت مانند درخت، گل و بوته، حیوان و انسان و نیز طرح ها و نقوش گلدار، هندسی و بوته جقه ای هستند که با رنگهای متنوع و شاد موجود در طبیعت، الگو برداری می شوند. استفاده از طراحی و روانشناسی رنگ ها به طور همزمان در دکوراسیون اداری یک روند طراحی خیلی محبوب هست. در و پنجره های مشبک و ارسی که با ابزارهای چوبی منبت شده با استفاده از طرح و نقش های هندسی و گره های ایرانی، به همراه شیشه های رنگی طراحی می شوند. نقشه های اولیه تنظیم کند و طرح ساختمان را متناسب با تنظیمات مشتری تنظیم نماید. به این صورت که فرد خودش میتواند یک دفتر کار با چند کارمند افتتاح کرده و با تبلیغات صحیح، مشتری خود را جذب نماید و اگر هم سرمایه اولیه ای ندارد میتواند به صورت فریلنسر پروژه بگیرد و انجام دهد. به توسعه حرفه طراحی داخلی معاصر کمک کرده است.

طراحی داخلی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای زیباسازی اجزای یک محیط در کنار هم و بهبود ساختار یک فضا به کار می شرکت طراحی داخلی مهران طاهری روند. پذیرای یا سالن اصلی یکی از مهمترین مکان ها در خانه هر ایرانی می باشد.ما بیشتر طول روز رو در پذیرایی به سر می بریم و معمولا تلویزیون و مبلمان اصلی در این مکان قرار دارد.هرچه این محیط از نظر بصری و زیبایی دارای طرح بهتری باشد روز بهتری را می توان در آن سپری کرد.در دکوراسیون پذیرایی مبلمان و پرده ها دارای اهمیت خاصی میباشند.دکوراسیون پذیرایی مانند دیگر موارد دارای سبک ها خاص خود می باشد که قوانین مربوط به خود را دارا میباشد.در سبککلاسیک پذیرایی معمولا از لوسترها و مجسمههای سلطنتی استفاده میشود وگاهیاز پتینه بر روی سقف هم برنمایشدادن سقف بصورت بلندتر استفاده میشود درسبک دکوراسیون داخلی پذیرایی کلاسیک گاهانه از فرورفتگی گنبدی شکل در سقف استفاده میشود و بروری دیوارها از ابزارهای برجسته استفاده میشود. انتخاب این المان باید با توجه به سبک طراحی که از آن استفاده نموده اید، صورت پذیرد. علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای خانه، برای ایجاد دکوراسیون باید میزان کارایی و کیفیت را هم در نظر بگیریم.

قبل از چیدمان و یا خرید هر وسیله ای بهتر است بدانید که هیچ ابعاد استاندارد پذیرایی وجود ندارد فقط باید نوع پذیرایی شما نامتقارن نباشد، مثلا پذیرایی تان مستطیلی با طول بسیار زیاد و عرض کم جز شکل های نامتقارن بوده و اصطلاحا اتوبوسی نامیده می شود که چیدمان در این پذیرایی ها بسیار سخت است. نقطه کانونی و مرکزی فضاهای ایرانی؛ فرش های دستباف، قالی ها، قالیچه ها و جاجیم و گلیم هستند که همگی کاملا طبیعی می باشند و به فضای اتاق عمق می بخشند. همچنین مشاهدهی تصاویر مختلف، میتواند به مشتریان ایدههای مختلفی برای انجام طراحی دکوراسیون بدهد. همچنین تناسبات دقیق فضا، به کار گیری منطق و حکمت در معماری داخلی و خارجی فضا، انجام و رعایت محاسبات دقیق فنی، فرم ها و پوشش های مناسب، تزیینات گوناگون و متعدد، استفاده از اشکال منظم هندسی از دیگر نشانه های اصلی این سبک به شمار می روند که همه و همه در عین سادگی در کنار هم باعث خلق فضایی با شکوه شده اند. اگرچه گزینه های محاسبه پنجره متفاوت است، روند طراحی با اندازه گیری هر پنجره آغاز می شود. در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه، اتاق خواب آن می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر میزان آرامش و رفع خستگی افراد دارد. این نقش می تواند شامل دکوراسیون خانه جایی که در آن بیشترین سهم از زندگی را دارید، استراحت می کنید، پذیرایی می کنید و یا آشپزی می کنید و یا این که دکوراسیون فضای کاری و اداری شما باشد که به طور میانگین 8 ساعت از شبانه روز خود را در آنجا سپری می کنید. عرض، ارتفاع و عمق کلی قطعات بزرگ را قبل از خرید اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید از داخل درهای شما رد می شوند. پیشنهاد ما این است که قبل از صرف وقت و هزینه زیاد برای یادگیری دکوراسیون داخلی، هدف خود را مشخص کنید؛ آیا میخواهید آشنایی کلی با این رشته پیدا کنید تا بتوانید محیط اطراف خود را به خوبی دکوراسیون کنید یا میخواهید متخصص این امر شوید و با اصول طراحی دکوراسیون آشنا شوید؟

مشابه کوسن ها، فرش ­ها هم یک روش عالی برای تکرار پالت رنگی شما در یک فضا هستند و پیشنهاد ما برای شما این است که طراحی دکوراسیون برای اتاق خواب خود را با پهن کردن یک فرش مناسب کامل کنید. مقیاس و تناسب در طراحی داخلی و طی کردن مراحل طراحی داخلی به چیزهایی فراتر از سلیقه خوب نیاز دارد. به طور کلی گفته می شود که برای پذیرایی و نشیمن های بزرگ از مبل های بزرگ و برای نشیمن های کوچک از مبل های کوچکتر استفاده شود که این اندازه گیری دقیق نبوده و شامل خطای بالایی نیز است. طراحان همچنین طول و عرض کلی هر اتاق را اندازه گیری می کنند تا مقادیر لازم قالبهای تخته و قرنیز، مواد کف و رنگ سقف را محاسبه کنند. تعیین اندازه ها در طراحی داخلی منزل از طریق برنامه ریزی برای فضا با اندازه گیری طول و عرض کلی یک اتاق شروع می شود. اگر قصد استفاده از روکش مجدد را دارید، برای محاسبه متراژ به ابعاد کلی مبلمان احتیاج دارید.

یک معمار و طراح ساختمان، شخصی است که درکشیدن نقشه پلان ساختمان آموزش دیده همچنین در طراحی و نظارت در ساختمان نیز حرفهای است. عرض راه پله و متراژ راهرو نیز باید محاسبه گردد. برای ایجاد تناسب در طراحی داخلی، طراحان عرض و عمق مبلمان موجود و بالقوه را اندازه می گیرند تا بتوانند آن را در سطح کف قرار دهند. طراحی دکوراسیون داخلی، هنر چیدمان داخل فضای ساختمان است به منظور ایجاد یک فضا برپایه سلامت روحی و زیبایی شناختی سازه ای است که فرد یا افرادی داخل آن زندگی میکنند و یا فعالیت اجتماعی انجام میدهند. طرح ها در پاسخ به هماهنگی با پوسته ساختمان ایجاد می شوند و با موقعیت فیزیکی و بستر اجتماعی پروژه هماهنگی دارند . تاریخچه معماری به هزاران سال قبل زمانی که انسان ها به دنبال سرپناه بودند باز می گردد اما معماری عصر حاضر با تلفیق صنعت ساخت و ساز با علوم و فنون مختلف رنگی تازه به خود گرفته و در شکل یک هنر اجتماعی با فضای پیرامون بشر در ارتباط است. فضای استاندارد و کافی برای رفت و آمد بین مبلها بین ۷۵ تا ۹۰ سانتیمتر است و در صورتی که میزهای عسلی را از قبل جلوی مبلها قرار میدهید لازم است حدود ۳۰ سانتیمتر از مبلها فاصله داشته باشند.

سپس، ارتفاع دیوار را از سقف تا کف، همچنین به سانتی متر اندازه کنید. برای رنگ آمیزی، مربع دهانه پنجره و درب را از کل کم کنید و سپس متر مربع تنظیم شده را بر عدد ۱۱۰۰ لیتر مورد نیاز تقسیم کنید. نتیجه خود را بر ۱۴۴ تقسیم کنید تا متراژ مربع را پیدا کنید. برای محاسبه متر مربع مساحت دیوار، طول هر دیوار را به سانتی متر اندازه بگیرید و طول تمام دیوارها را با هم جمع کنید. اندازه مناسب برای این امر ۷۰ سانتی متر است. اگر دفتر اداره کوچک باشد و بخواهیم به صورت رسمی طراحی داخلی آن را انجام دهیم این کار دشوار می شود. تا چه حد این سبک را می پسندید و حاضرید آن را در فضای داخل محل زندگی و یا کاری خود اجرا کنید؟ آن چه که در بین تازه ترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی به چشم می خورد، استفاده از المان های آنتیک و کلاسیک می باشد. در اینجا قصد داریم نکات ضروری در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۲۰ را به شما گوشزد کنیم و پس از آن میتوانید با الهام گرفتن از این ایدهها، طراحی ایدهآل پذیرایی منزل خود را انجام دهید.

بدلیل گستردگی سبک سنتی ایرانی ما در دکوطرح به ویژگی های کلی سبک سنتی ایرانی و معرفی برخی المان ها و عناصر تشکیل دهنده این سبک اشاره می کنیم. قالی و فرش دستبافت، کرسی، پشتی، مخده های بزرگ، تخت های بزرگ به همراه بالشتک های بزرگ برای لم دادن، دیوارکوب های قدیمی، سفال و ظروف سفالینه، مبلمان خاتم کاری شده، صندلی های چوبی منبت کاری شده، در و پنجره های ارسی، گلیم یا گبه، چراغ های نفتی، صندوقچه های بزرگ، مهره های فیروزه ای، سماورهای زغالی قدیمی، ظروف مسی، نقاشی های دیواری، چوب، آجر، کاهگل، کاشی ها و سرامیک های پر طرح و نقش، آینه، پرده های کلفت سرمه دوزی شده، پشم و پارچه های طرح دار، پارچه هایی با الگوهای بته جقه، شمعدان، آب نما و یا حوضچه های کوچک به همراه ماهی و گل های شمعدانی که همگی مثال هایی از المان ها و عناصر تشکیل دهنده این سبک می باشند. استفاده از رنگ ها و متریال های طبیعی در سبک سنتی ایرانی بسیار مرسوم است. شما باید پیش از خرید هر وسیله ای ابعاد تمام قسمت های نشیمن را بگیرید تا برای وسایل و مسیر رفت و آمد دچار مشکل نشوید. این کار به دانش زیادی نیاز دارد و برای این که نتیجه کار مطلوب باشد باید فرد طراح دانش انجام این کار را برای تمام قسمت های ساختمان داشته باشد زیرا طراحی دکوراسیون قسمت های مختلف متفاوت می باشد.

یکی از این جعبه ها را از جنس یک سنگ مرمر لوکس یا یک شیشه یا جعبه چوب طبیعی برای بخشی از فضای خانه جهت ایجاد سبکی ساده و دکور داخلی خود پیدا و انتخاب کنید. از ویژگی ها و المان های معماری مهم سبک ایرانی می توان به طاقچه ها و طاق های درگاه ها، ایوان های رفیع، ستون های بلند و استفاده از تیغه ها و دیوارهای زیاد برای تاکید بر حریم خصوصی فضاها اشاره کرد. برای پرده ها یا پارچه هایی که می خواهید باز و بسته بکنید، عرض داخلی را بر سه تقسیم کنید و نتیجه را به عرض خارجی اضافه کنید تا طول میل پرده مناسب محاسبه شود. همچنین قالی ها و قالیچه ها و پارچه های مورد استفاده این سبک از الیاف و مواد طبیعی مانند پشم، ابریشم و مخمل ساخته شده اند که همگی یادآور طبیعت می باشند. شاید از این حرف من تعجب کنید چون در بافت فرهنگی و نوع تفکر ما چنین کاری کاملا تشریفاتی و غیر ضروری تعریف شده است. ابعاد استاندارد مبلمان پذیرایی بستگی به نوع مبل دارند، مثلا اگر بخواهید از یک مبل راحتی استفاده کنید ابعاد آن با استفاده از یک مبل ال و یا مبل سلطنتی بسیار متفاوت است.