درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | dieselcommittee

در مجله خبری دیزل کمیته دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد می‌شود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده می‌شود. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود. موتورهای دیزلی جدید دارای سیستم های تزریق سوخت CRD و فیلترهای ذرات دیزل هستند که باعث بی سروصدا کار کردن و پاکیزه تر شدن این موتورها شده است.

  • سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است.
  • اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد .
  • دیزل حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به بنزین بوده و در نتیجه گازهای گلخانه‌ای کمتری آزاد می‌کند.
  • گازوئیل حدود 36.7 مگاژول و بنزین حدود 33.7 مگاژول محتوای انرژی دارد که به همین دلیل سوخت دیزل حدود 16 درصد از سوخت بنزین در این زمینه جلوتر می‌باشد.

ترکیب شیمیایی بنزین معمولاً C9H20 است در حالی که گازوئیل اغلب C14H30 است. و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد. علت این مشکلات می تواند اورینک انژکتور معیوب ، نازل معیوب و یا والوو معیوب باشد.

تزریق مستقیم سوخت

در صورتي كه بخواهيد لوله اي را باز كنيد ، يا اتصالي را كه نشتي دارد سفت كنيد بايد دقت كنيد كه لوله نتابد يا چين نخورد . طول همه لوله­هايي كه گازوئيل را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها مي­رسانند، برابر است. گرمکن الکتریکی کوچکی که در محفظه احتراق اولیه موتور های دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود . طول همه لوله هايي كه گازوئيل را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها مي رسانند، برابر است. اینکه از چه نوع سوختی برای دستگاه خود استفاده می‌کنید، بستگی به نوع دستگاه و نظر سازنده دارد. باید بدانید که سوخت دیزل به نسبت بنزین متراکم‌تر بوده و به همین دلیل پمپ بنزین نمی‌تواند مخلوط این سوخت را در دستگاه حرکت دهد که در نتیجه آن سیستم با مشکلاتی روبرو می‌شود.

مقایسه موتورهای دیزلی و بنزینی از نظر آلایندگی محیط زیست و هوا

سوخت دیزل یک نوع سوخت تقطیری است که در وسایل نقلیه، ژنراتور های دیزلی، … و هر وسیله ای که برای تامین نیروی محرکه خود از احتراق تراکمی استفاده می کند به کار می رود. موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها وابسته به نوع دیزل، و همچنین شرایط محیطی کارکرد آن می باشد. اگر موتور شما با دور کم کار می کند ، پمپ دیزل شما قادر به تولید فشار سوخت به اندازه کافی برای راه اندازی تزریق سوخت نیست، و مشکلاتی را شروع می کند.

http://boostercctv.ir

يونيت سوخت پاش زمان پاشيدن سوخت و مقدار سوخت پاشيده شده را تنظيم مي كند، فشار سوخت را افزايش مي دهد و آن را پودر مي كند و به داخل محفظه احتراق مي پاشد. سوخت های دیزل به دلیل مزایایی که دارد کاربرد های بسیار فروانی نیز دارد. این سوخت به دلیل راندمان بالا و قیمت مناسب بسیار مقرون به صرفه است. اکثر ماشین های سنگین، قطارها، کامیون و اتوبوس ها، وسایل کشاورزی، خودروهای نظامی و … از این سوخت برای تامین نیاز خود استفاده می کنند. از دیگر استفاده های این سوخت، کاربرد آن در تامین برق مناطقی است که از شبکه تولید برق فاصله دارند یا در قسمت هایی قرار دارند که به دلیل فشار زیاد مصرف برق در شبکه دچار قطعی برق می شوند. بیمارستان ها، منازل، باغ ها، مطب ها، کارخانه ها و … از دیزل ژنراتور ها برای تامین برق خود استفاده می کنند.

کارایی موتور دیزل چگونه است ؟