دانلود کتاب موتورهای دیزل – مهندسی دانلود

در خودروی بنزینی وقتی پای خود را از پدال گاز برمیدارید دریچه هوا بسته شده که باعث تولید وکیوم در سیلندر می شود که نتیجه آن کاهش سرعت خودرو و به اصطلاح ترمز موتور است. دلیل دیگه اینه که موتور های دیزلی بازدهی دمایی بهتری از خودشون نشون میدن. همه میدونیم که موتور های دیزلی بازدهی بیشتری از موتور های بنزینی دارند. تجربه رانندگی: با وجود عایقهای جدیدی که برای کاهش سر و صدا در موتورهای جدید دیزلی به کار گرفته میشود، موتورهای دیزلی همچنان سر و صدای بالاتری از موتورهای بنزینی دارند. بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند. خود به خود است و سیستم جرقه زنی در آنها وجود ندارد.

دلیل اینکه ترمز موتور در موتور های دیزلی صدای بلندتری از موتور های بنزینی دارد، به دلیل خروج با فشار مخلوط متراکم شده از دریچه خروجی سیلندر است. محمد شهباز نجف علیزاده مدیر عامل شرکت دانش بنیان موتور سازی تراکتورسازی ایران، با اشاره به مشخصات فنی این دستگاه بیان کرد: موتورهای دیزلی کشاورزی و صنعتی، باقدرت 45 تا 150 اسب بخار طراحی و تولید میشوند، که علاوه بر اینکه در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند، نیاز صنایعی همچون ماشین آلات راهسازی، لیفتراک، کمپرسور و ژنراتور و پمپ را مرتفع میسازند. مدیر عامل شرکت دانش بنیان موتور سازی تراکتورسازی ایران، در ادامه با اشاره به نگاه فناورانه در راستای خدمت به صنعت کشور عنوان کرد: اين شركت از بدو شروع فعاليت خود، استراتژي حفظ بازار داخلي در بخش موتورهاي كشاورزي را در كنار استراتژي تنوع محصول و توسعه بازار در پيش گرفت و ضمن اولويت دادن به تأمین موتورهاي موردنیاز بازار داخلی در صنایع مختلف، با جديت برنامه ايجاد تنوع در محصولات توليدي به عرضه انواع محصولات با متععد پرداخت.

تغییرات ولتاژ تصادفی – نوسانات در میزان ولتاژ ژنراتور ،در حد 0.5٪ عملکرد طبیعی است. این فعال حوزه فناور بابیان اینکه این شرکت تنها تولید کننده موتورهای گازسوز با سوخت گاز طبیعی است گفت: طراحی و تولید این محصول تماماً در مراکز تحقیقات این شرکت به انجام رسیده است و برای کاربرد در ژنراتورهای گاز سوز به بازار داخلی عرضه میشود. در موتورهای دیزل تا 30 درصد کاهش مصرف سوخت نسبت به موتور بنزينی با سطح فناوري مشابه دیده می شود . رودلف کریستیان کارل دیزل (به آلمانی: Rudolf Christian Karl Diesel) متولد شده در ۱۸ مارس ۱۸۵۸ و وفات در ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۳ یک مخترع و مهندس مکانیک آلمانی بود که برای اختراع موتور دیزل شهرت یافت. وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد . دیزل ژنراتور نیز با توجه به ماهیت کارکردی آن همواره نیاز به سرویس و نگهداری صحیح دارد. در جواب این سوال باید گفت موتورهای دیزلی نیاز به شمع ندارند؛ بنابراین در موتورهای دیزلی از شمعهای جرقهزنی و تراکمی استفاده میشود که محفظه احتراق را گرم میکنند تا درصورتیکه موتور سرد باشد، دیزل بتواند به احتراق کمک کند. وقتی موتور روشن می شود و در دور کم کار می کند ، این میراگرها بسته می شوند.

گرمکن الکتریکی کوچکی که در محفظه احتراق اولیه موتور های دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود . موتورهای دیزل، به انواع گسترده ای از موتور ها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند. در این موتورها ابتدا دمای محفظه احتراق را بالا میبرند و سپس ماده سوختی را به همراه هوا وارد اتاقک می کنند. انواع زیادی از موتور دیزل وجود دارد که اساس کار همگی شعله ور کردن ماده سوختی بدون نیاز به جرقه است. نمایندگی فروش انواع موتور کامینز چینی، دائم کار و اضطراری، مشاوره خرید، نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی، مشخصات فنی، خدمات پس از فروش و جهت استعلام قیمت موتور دیزلی کومنز چینی و یا خرید، با کارشناسان فروش تماس بگیرید. این بدان معنی می باشد که موتور سوخت را به خوبی می سوزاند و ذرات سوخت دوده یا آلودگی دیگری در گازهای خروجی موتور وجود دارد.

در موتورهای بنزینی وقتی پیستون به مرحله بالا مرگ نزدیک میشود، شمع جرقهای تولید میکند که موجب انفجار مخلوط سوخت و هوا میشود، اما این اتفاق در موتور دیزل به این صورت است که وقتی پیستون به نقطه پایین مرگ میرسد، سوپاپ هوا باز شده و مقداری اکسیژن وارد پیستون میشود، با بستهشدن سوپاپ، پیستون به سمت بالا حرکت میکند و بهقدری اکسیژن را متراکم میکند که هوای داخل پیستون بسیار داغ میشود. زمانی که پیستون به یکسوم بالایی سیلندر میرسد، جلوی منفذ یا سوپاپ هوا را میبندد بهاینترتیب هوای داخل سیلندر متراکم میشود. چرا که استانداردهای روغن روی بطری روغن درج میشوند و معمولا از استانداردهای API و یا رتبهبندی ACEA برای آن استفاده میکنند. شما باید با کارشناسان فنی شرکت بینش ابتکار تماس حاصل فرمایید تا نگاهی به آن بیندازند. اگر صمغ درختان را دیده باشید و با دست آنها را لمس کرده باشید، یک روغنموتور خوب تقریباً باید همان ویژگیهای صمغ را داشته باشد که تا حدودی چسبناک است و غلیظ است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ محققان کشورمان با رویکرد حفظ بازار داخلی در بخش کشاورزی، توسعه بازار را آنچنان هدف قرار دادهاند، که تاکنون 98 درصد سهم بازار داخلی در بخش موتورهای دیزلی و کشاورزی تولیدشده است. پس از لغو گزارش مفقودی، تا ۳ روز از کارت استفاده نشود. موتور دیزل، گونهای موتور درون سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود. VIN یا شماره شناسایی خودرو که اصطلاحا به آن شماره شاسی هم گفته میشود، کدی ۱۷ رقمی متشکل از اعداد و حروف است که برای شناسایی خودرو ها استفاده میشود. اما میدونین چه تفاوت هایی با هم دارند؟ از آنجایی که انواع مختلف سوختها به فشار کاری متفاوتی نیاز دارند این امر بر نحوه طراحی کردن موتورهای دیزلی و بنزینی تاثیر میگذارد. پس موتور دیزلی با استفاده از نسبت تراکم بیشتر مخلوط سوخت و هوا را آتش میزند و در موتور بنزینی مشتعل شدن بوسیله شمع و جرقه آن اتفاق می افتد.

هر دو موتور های بنزینی و دیزلی با احتراق ۴ مرحله ای کار می کنند. آب موجود در سوخت به انژکتورها و سیستم سوخت شما آسیب می رساند.همچنین اگر موتور سرد باشد در ابتدای کار دود سفید تولید می شود. دود سفید از اگزوز خارج میشود: اگر در هنگام کارکرد موتور ضربه خفیف بود و دود سفید نیز از اگزوز خارج میشد، نشانه تنظیم نبودن زمان پاشش سوخت است. هرچند تا پیش از این معایب آن به قدری بود که از افراد از انتخاب این دستگاه سرباز می زدند. او کار طراحی موتور را با هدف بهرهوری بیشتر آن شروع نمود و تلاش داشت تا موتوری را بر پایه چرخه کارنو طراحی نماید. اما از این طرح منصرف شد و کار بر روی طرحی از خود را آغاز نمود که سپس به افتخار او موتور دیزل نام گرفت. در سال 1981 توافق نامه های صدور مجوز کامینز و چین برای کامیون های سنگین ، کارخانه موتور سازی در موتور دیزل چونگ کینگ کامینز با قدرت اسب بخار (سری N ، K). اگرچه موتور دیزل و موتورهای بنزینی قطعات مشترکی با یکدیگر داشته و می توان گفت که در عملکرد هر دو نوع، چرخه ی بالا تکرار می شود.

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور با توجه به ماهیت برق اضطراری آن در صنایع مختلف اهمیت دو چندان می یابد. امروزه از روغن های توربو دیزل برای افزایش طول عمر موتور های دیزلی مدرن در برابر تنش های موتوری استفاده فراوانی می گردد. ژنراتورهای دیزلی به دلیل طول عمر زیاد و هزینه های عملیاتی کمتر توصیه می شوند. پس از احتراق به دلیل فشار زیاد گاز منبسط شده پیستون به طرف پایین رانده می شود.حرکت پیستون از طریق شاتون به میل لنگ منتقل میشود و باعث به حرکت درامدن میل لنگ می شود .در این مرحله دمای گاز حدود ۲۰۰۰ درجه و فشار سیلندر تا ۸۰ اتمسفر زیاد می شود.

این دیزل ژنراتور دارای توان نامی 80 کاوا معادل 85 اسب بخار و حداکثر توان 85 کاوا معادل 95 اسب بخار نیز می باشد. بر همین اساس شرکت شهاب خودرو و سایپادیزل نیز از خدمات ارائهشده این شرکت در زمینه بهره مندی از موتورهای دیزلی خودرو، در زمره استفادهکنندگان محصولات تولیدشده داخلی بودهاند. با به وجود آمدن زیر مجموعه جدیدی در تشکیلات MTU به نام MTU Onsite ، که مختص تامین پکیجهای دیزل ژنراتور است، این محصولات نیز به گستره محصولات قابل ارائه اورانوس صنعت اضافه شده است. کامینز در چین یک شبکه خدمات متشکل از 10 مرکز خدمات منطقه ای و بیش از 230 توزیع کننده و ارائه دهنده خدمات مجاز تشکیل داد. برای برطرف سازی این مورد نیز بایستی با ارائه مدارک لازم به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سراسر کشور بروید. چرا که این روغن موتور، وظیفه محافظت از موتور را داشته و در برابر سایش با کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک مقاومت بالایی دارد. تنها تفاوت موجود بین این دو موتور، به شیوه بروز این انفجارها بازمیگردد. به دلیل ضعیفشدن فنر رگلاتور، مرحله ارسال سوخت به موتور، زودتر از حالت طبیعی تمام میشود و جلوی ارسال سوخت گرفته میشود.

در سال 2005 کامینز به طور همزمان با موتورهای استاندارد انتشار یورو 4 و استانداردهای زیست محیطی فاز III متحرک غیر جاده ای اروپا به موتور ماشین آلات مهندسی بازارهای اروپا ، آمریکا و چین مطابقت داشت. کامینز بیش از دویست و چهل میلیون دلار آمریکا در چین سرمایه گذاری کرده است، کامینز دارای 14 سرمایه گذاری مشترک و شرکت های کاملاً متعلق به تولید موتورهای دیزلی در چین، تولید موتور، توربوشارژر، فیلتر، سیستم اگزوز در چین، سیستم سوخت، مجموعه های دینام و ژنراتور و سایر محصولات. هم چنین رودلف دیزل موفق شد تا طرح خود را در آلمان و کشور های دیگری همچون ایالات متحده آمریکا به ثبت برساند. قیمت دیزل ژنراتور لوول هم بستگی به محدوده آن دارد، قطعا ۲۰ کیلو ولت آمپر ها از قیمت کمتری نسبت به سایر مدل ها برخوردار هستند.

تفاوت شکل ظاهری موتور دیزل با موتورهای جرقه ای در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت است. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند. دو عامل اکسیژن و حرارت برای احتراق مورد نیاز است اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور به دورن محفظه سیلندر کشیده می شود پیستون ها هوا را فشرده می کنند انقدر تراکم اکسیژن زیاد می شود که دمای ان بسیار بالا می رود سپس سوخت وارد محفظه گرم شده که با افزایش دمای ان ماده سوختی شعله ور می شود.

انواع مصارف نیازمند تامین برق اضطراری با به کار گیری دائمی برق در وضعیت عدم دسترسی به شبکه، از جمله ساختمان های اداری، برج ها، مراکز تجاری، بهداشتی، درمانی، آموزشی و همچنین تامین برق مصارف مورد نیاز در محیط های باز مثل پروژه های عمرانی، کشاورزی، معادن و صنایع فولادی و نفت از طریق استفاده از دستگاه های ژنراتور برق انجام می سایت dieselcommittee شود. بعد از پایین امدن کامل پیستون سوپاپ تخلیه که بسته بود باز میشود و گاز موجود در سیلندر خارج میشود سپس پیستون به طرف بالا حرکت میکند تا تمام گاز سوخته را از داخل محفظه خارج کند به این ترتیب یک چرخه کامل از زمان شروع تا تخلیه صورت گرفت .