تامین قطعات و لوازم برقی،یدکی و مکانیکی موتور دیزل ژنراتور | dieselcommittee

در روش اول هر سیلندر ریخته‌گری شده و سپس به بلوک‌ها پیچ می‌شود. این روش عموماً برای موتورهای دیزلی بزرگ و ژنراتور استفاده می‌شود. برای انجام این پروسه در موتورهای چهار زمانه چهار کورس پیستون یا دو دور گردش میل لنگ نیاز است تا این سیکل کامل شود. در واقع اگر بخواهیم کامل تر بگوییم این چهار کورس به عنوان زمان های تنفس، تراکم، تولید توان و همچنین تخلیه می باشند.

موتور دیزل

انرژی مکانیکی تولید شده با ورود به بخش دینام به انرژی الکتریکی تبدیل می‌گردد. دینام از دیگر اجزای دیزل ژنراتور است و وظیفه آن تولید جریان الکتریکی است. پس از رسیدن انرژی مکانیکی به دینام، این انرژی به‌وسیله نیروی الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

موتور‌های دیزل نمی‌توانند از کاربوراتور استفاده کنند

پارس آرای کوهستان تحت عنوان برند تجاری “کوهستان” به توزیع گسترده و سراسری انواع ماشین آلات کشاورزی می پردازد. دستگاه خنک کننده غیر مستقیم ، که کلیه دستگاه با آب خنک می شودو دارای رادیاتور می باشند. این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود .

  • بدین صورت که از جریان خروجی اگزوز ، یک توربین را که به یک پمپ هوا متصل است ، می چرخاند.
  • و به جای آن در فاصله معینی از مجراهایی که در بدنه سیلندر تعبیه شده است عمل تنفس انجام می شود.
  • موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند.
  • ۶٫موتور دیزل نیازی به احتراق با ولتاژ بالا ندارد در نتیجه باعث امنیت و اعتماد بیشتر ، سازگازی آسان با محیط های مرطوب می‌شوند.
  • زمانبندی موتورها در ابتدا توسط زنجیر انجام می شد که باعث می گردید موتور ماشین با سر و صدا و اصطلاحا سنگین کار کند.
در مجله خبری دیزل کمیته بلوک سیلندر استوانه های تو خالی بنام سیلندر وجود داشته که پیستون در داخل ان استوانه ها حرکت رفت و برگشتی خود را انجام می دهد . سانتیگراد می رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود 80 اتمسفر افزایش می یابد. چرخه دیزل یا سیکل دیزل در علم ترمودینامیک چرخه ایده آل موتور های احتراق داخلی اشتعال تراکمی است.این چرخه ترمودینامیکی از یک فرایند هم حجم ، یک فرایند هم فشار و دو فرایند هم آنتروپی ثابت تشکیل شده است. مخترع آلمانی موتور دیزل مهندس Rudolf Christian Karl Diesel در سال 1913 سوار بر کشتی به مقصد لندن شد اما هیچ گاه با پای خود از کشی پیاده نشد چرا که جسد او را پس از آنکه خدمه کشتی اعلام کردند ناپدید شده حدود 10 روز بعد در ساحلی در اقیانوس پیدا کردند. موتور دیزل غول پیکر این لکوموتوی‌ها می‌تواند گشتاور بسیار بالایی تولید کند اما نمی‌تواند دور موتور بالایی داشته باشد تا جایی که در بعضی از نمونه‌ها حداکثر دور موتور در دقیقه حتی به 1000 هم نمی‌رسد. از سوی دیگر نمی‌توان مانند کامیون‌ها و تریلی‌ها بر روی آن گیربکس نصب کرد چرا که هیچ کلاچ و گیربکسی تحمل گشتاور عظیم تولید شده توسط این موتور‌ها را ندارد.

نحوه کار دیزل ژنراتور چگونه است و وظیفه هر بخش چیست؟

به همین دلیل سوخت موتورهای دیزل از امنیت بیشتری برخوردار هستند. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. آهنرباها در این دستگاه‌ها می‌توانند دائمی یا الکتریکی باشند که دو نوع اصلی آهنربا هستند. ژنراتورهای دیزلی کوچک معمولاً از آهنرباهای دائمی استفاده می‌کنند و نیازی به منبع تغذیه مستقل ندارند.

http://boostercctv.ir