تامین قطعات و لوازم برقی،یدکی و مکانیکی موتور دیزل ژنراتور | dieselcommittee

پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستم های پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ های سوخت پاش خود را آغاز کرد. موتور درون سوز داخلی موتوری است که سوخت در بخش اصلی موتور (سیلندر) که در آن قدرت تولید می شود سوزانده می شود. این موتور تفاوت های بسیاری با موتور های احتراق خارجی مانند لوکوموتیوهای قدیمی دارد. در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد.

  • در واقع سوپاپ بایپس ، فشار داخل توربین هوا را کنترل می کند و اگر فشار بالاتر ازحد مجاز رفت ، سوپاپ باز می شود و مقداری از هوا به خارج از محفظه توربین ، هدایت می شود.
  • به خاطر داشته باشید که در این مرحله کماکان سوپاپ تخلیه بسته است.
  • دوام بالا به معنای راحتی خیال راننده و تیم مکانیک او در یک رقابت 24 ساعته مانند لمانز است و مصرف سوخت پایین نیز به معنای آن است که خودرو کمتر نیاز به سوخت‌گیری خواهد داشت و به این ترتیب کمتر زمانی در پیست استاپ تلف می‌شود.
  • آنها به طور هدفمند برای استفاده در قایق ها و سکوهای نفتی دریایی طراحی شده اند.
موتورهای دیزلی، مصرف سوخت کمی دارند و برای وسایل نقلیه سنگین مناسب هستند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان کامیون از موتورهای دیزلی استفاده می کنند. هرچقدر هم برای سرویس و نگهداری یک موتور دیزل منابع صرف شود، عیوب و خرابی‌ها چه به صورت تصادفی و چه در تناسب با عمر و وضعیت بهره‌برداری، اتفاق خواهند افتاد. در ادامه به شکلی مختصر، سیستم‌های اصلی در یک موتور دیزل به همراه قطعات و خرابی‌های رایج مرور می‌شوند و در نهایت برای نگهداری بهتر از این سیستم‌ها راهکاریی عملیاتی ارائه خواهد شد. ژنراتورها به منظور تأمین برق در مکان های دور افتاده و شهری و تأمین برق در صورت قطعی برق برای صنایع مختلف بسیار مهم هستند.

نحوه کار دیزل ژنراتور و اجزای آن چگونه است

موتورهای یک خط دارای دو میل بادامک و موتورهای V شکل دارای چهار میل بادامک می باشند. هنگامی که میل بادامک می چرخد ، برجستگی ها متناسب با پیستون ها ، سوپاپ ها را بالا و پایین می کنند. برای این منظور ، رابطه مشخصی بین برجستگی بادامک ها و نحوه عملکرد موتور در سرعت های مختلف وجود دارد. در یک موتور درونسوز سرسیلندر به قطعه ای گفته می شود که بر فراز بخش بالایی سیلندرها قرار دارد.

http://boostercctv.ir

به این صورت که مکش و مجله خبری دیزل کمیته در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام می‌شود. سیستم روغن کاری سیستم روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سیستم روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد. اگر سطح مایع خنک کننده پایین‌تر از حدی برسد که پمپ آن هوا بکشد و این هوا وارد مجاری خنک کاری شود ظرفیت خنک کاری به شدت کم می‌شود و آسیب مکانیکی جدی به موتور وارد می‌شود. محفظه های ضد آب کاملاً در برابر آب مقاوم هستند تا از آسیب به آب و موقعیت های خطرناکی که می تواند در هنگام نفوذ آب به سیستم الکتریکی ایجاد شود ، جلوگیری کنید.

مقیاس های اندازه گیری و محاسبه توان دیزل ژنراتور

در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد. در این مقاله شما را با بخش ها و اجزای موتور دیزل آشنا خواهیم کرد. اما هرچقدر هم که در برنامه‌ریزی خوب عمل شود، بدون دسترسی به نیروهای متخصص که بتوانند در زمان نیاز به اجرای تعمیر و نگهداری موتور دیزل، خدمات باکیفیت را در زمان کوتاه به صورت قابل اعتماد ارائه کنند، اهداف مدیریت دارایی فیزیکی محقق نمی‌شود.

شاتون :