تاتا مکان 4 میلیارد پوندی کارخانه گیگ در بریتانیا را تایید کرد

تاتا مکان 4 میلیارد پوندی کارخانه گیگ در بریتانیا را تایید کرد

به مکان‌های بزرگ‌ترین کارخانه باتری اروپا فکر کنید و احتمالاً قبل از سامرست مکان‌هایی وجود دارد. اما این جایی است که تاتا قرار است کارخانه جدید خود را با ظرفیت ۴۰ گیگاوات ساعت و ۴ میلیارد پوند بسازد. با تایید مکان، اولین باتری ها – که برای خودروهای تاتا و JLR هستند – از سال 2026 در بریگواتر ساخته خواهند شد.

این اولین تاسیسات باتری‌سازی تاتا در خارج از هند خواهد بود که توسط شرکت تابعه آگراتاس اداره می‌شود و در پردیس هوشمند گرانشی به مساحت 620 هکتار، که زمانی یک کارخانه سلطنتی مهمات بود، مستقر است. انتظار می رود کارخانه بریجواتر 4000 شغل مستقیم ایجاد کند که تعداد بیشتری از آنها در زنجیره تامین قرار دارند. پس از تایید نیسان مبنی بر توسعه عملیات ساندرلند، تصمیم تاتا – با بودجه 500 میلیون پوندی دولت – به نظر یک خبر خوب دیگر برای تعهدات انرژی سبز بریتانیا است. 40 گیگاوات ساعت سلول باتری که کارخانه جدید در نهایت قادر به تولید خواهد بود برای تامین حدود نیم میلیون خودروی الکتریکی کافی است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بریتانیا تا سال 2030 به 100 گیگاوات ساعت ظرفیت باتری‌سازی نیاز خواهد داشت تا بتواند با میزان خودروهای مورد انتظار ساخته شود.

حرکت آگراتاس به طور قابل پیش بینی با استقبال خوبی از سوی اعضای شورای شهر سامرست مواجه شده است. بیل ریوانز گفت: «این برای شهرستان، اقتصاد آن و برای نسل‌های آینده بسیار مهم است. این در مورد استفاده از یک فرصت باورنکردنی برای قرار گرفتن در قلب صنعت انرژی سبز بریتانیا است که هزاران شغل سبز با مهارت بالا، با دستمزد خوب ایجاد می کند. سرمایه گذاری عظیم آگراتاس در شهرستان پتانسیل تغییر اقتصاد محلی و منطقه ای را دارد.

ساخت و ساز در سایت قرار است به زودی آغاز شود. شورای سامرست می گوید که در کنار آن طی پنج سال آینده در زیرساخت ها، مهارت ها، دسترسی به سایت و اتصال مورد نیاز سرمایه گذاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که سامرست تا حد امکان از سرمایه گذاری آگراتاس سود می برد. آن JLR های برقی با باتری های ساخت بریتانیا قبل از اینکه متوجه شویم اینجا خواهند بود.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48251