بررسی روغن دیزل شل ریمولا

دیزل ژنراتورها چقدر عمر میکنند؟ دود آبی حاصل از دیزل ژنراتور به دلیل سوختن روغن در سیلندرها ایجاد می شود. از این رو تصفیه گازوئیل ورودی بعنوان سوخت به موتور دیزل می تواند تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از ایجاد رسوب در داخل موتور دیزل و افزایش راندمان خروجی داشته باشد. اگر موتور قادر به احتراق کامل سوخت نباشد ، ایجاد دود سفید می کند که چند دلیل می تواند داشته باشد. در حالی که موتور برق بنزینی از شمع برای ایجاد احتراق استفاده می شود. با توجه به پیشرفت روزافزون مصرف برق و نقش مهم این انرژی با ارزش شرکت پیشرو موتور پارسیان با بیش از چند سال تجربه و اخذ مجوز های رسمی در امر تامین و فروش انواع دیزل ژنراتور با بهرهگیری از تجارب سازندگان بزرگ دیزل ژنراتور در دنیا و همچنین با تکیه بر دانش مهندسان و متخصصین مجرب خود به عنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال اقدام به فروش دیزل ژنراتور، موتور های دیزلی و دیزل ژنراتور کوپله با بهترین قیمت دیزل ژنراتور ، موتور دیزلی و کوپله نموده است. در ادامه به میزان مصرف هر کدام نیز می پردازیم. رودلف دیزل برای ادامه تحصیل از لندن به آگسبورگ، شهر زادگاه پدرش رفت. در ادامه می خواهیم به معرفی اجزای دیزل ژنراتور، کاربرد و نحوه عملکرد آن بپردازیم.

آب موجود در سوخت به انژکتورها و سیستم سوخت شما آسیب می رساند.همچنین اگر موتور سرد باشد در ابتدای کار دود سفید تولید می شود. خباز، س.، خوشبختی سرای، ر.، 1389. بررسی نظری تاثیر فشار, زمان و طول پاشش سوخت دیزل بر عملکرد و آلاینده های خروجی از موتور دیزلی پاشش مستقیم. پس از آن می توانید رنگ و بوی روغن دیزل را چک کنید. در این برهه پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا اندازه مشخصی منقبض می کند. در پایان تایم اول اندازه ای گازوئیل به حالت پودر شده به داخل هوای منقبض شده و داغ موجود در محفظه احتراق تزریق می گردد و قطرات سوخت آتش می گیرد. بر اساس تخمینهای انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است.

بازدیدهای منظم از هنرستان ملی هنر پاریس و صنایع دستی در این شهر علاقه وی را به مهندسی جلب کرد. دکتر دیزل علاقه داشت که موتور دیزل ایشان پودر زغال سنگ را بسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی به دست آورد. البته دکتر دیزل در ابتدا تمایل داشت که در این موتور دیزل ها از پودر زغال سنگ به عنوان سوخت استفاده نماید، اما به سرعت متوجه شد که استفاده از نفت مناسب تر می باشد. با تغییر سوخت در این مرحله مشکلی حل نمی شود ، شما به یک مهندس ژنراتور نیاز دارید. ۱-آهن: اگر آهن در روغن نمونه برداری شده بیشتر از 100 ppm باشد این وضعیت نشان می دهد که در قسمت بوش ها، میل لنگ، سوپاپ ها، میل سوپاپ ها و رینگ ها ساییدگی بیش از حد مجاز پدید آمده است. اگر موتور هوا را بیش از اندازه متراکم کند، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود. اما موتور دیزل بر خلاف الکتروموتور، سوخت را به انرژی محرکه تبدیل می کند. در ۲۷ فوریه ۱۸۹۲ دیزل در برلین موفق به ثبت حق اختراع توسعهای خود شد.

این می تواند بین حلقه ها و آستر موتور اثر منفی بگذارد و در نتیجه باعث فشردگی و کارایی از دست رفته شود. راه های زیادی وجود دارد و مثال هایی از جمله پمپ تزریق معیوب، پمپ بالابر معیوب، سیلندرهای فرسوده، حلقه های پیستون فرسوده یا مهر و موم های بد سوپاپ می تواند باعث شود روغن داخل سیلندر قرار گیرد و دود آبی به شما بدهد. موتورهای دیزلی همواره به عنوان موتورهای پر سر و صدا ، بد بو و کم قدرت مورد استفاده قرار گرفته اند، اما زمانی که موتور دیزل و سیستم های تزریق آن در دهه 1980 اصلاح شدند، این وضعیت تغییر کرد. معمولاً قدرت یا توان انواع موتور تک دیزل که در کشور ما نیز مورد استقبال قرار میگیرد، موتورهایی با توان 7 اسب بخار، 9 اسب بخار و 12 اسب بخار هستند. نماینده ژنراتور مارلی ایتالیا MARELLI ( ژنراتور دریایی – ژنراتور تک – ژنراتور ایتالیایی – ژنراتور سه فاز – ژنراتور مارلی ) – در بین برند های وارداتی ژنراتور در ایران می توان گفت که واردات ژنراتور مارلی به عنوان برند ایتالیایی یکی از معروف ترین ها و باکیفیت ها در جایگاه خود می باشد.

موتورهای بنزین سوز ، موتورهای دیزل ( با سوخت گازوئیل ) ، موتورهای گاز سوز ( با سوخت گاز طبیعی CNG ) و حتی موتورهایی با سوخت نفت (مانند برخی موتورپمپ های کوچک و یا موتور برق های کوچک قدیمی ) انواع گوناگون موتورهای احتراق داخلی میباشند سایت dieselcommittee . با این که هر دو پیشرانه، انرژی لازم را از طریق انفجارهای کنترل شده و کوچک به وجود میآورند اما با این حال تفاوت اصلی که دارند، شیوهای است که به وسیله آن، احتراق را در محفظه سیلندر ایجاد میکنند. به همین دلیل است که تقریباً تمام شرکتهای ارتباطی و مخابرات به هر شکلی به ژنراتورهای دیزلی روی میآورند که گزینه برق پشتیبان اولیه آنهاست. امروزه کاهش هزینه برق پشتیبان و تسهیل نصب ژنراتورها، در حال تبدیل شدن به یک امر معمول است.

به عنوان نمونه میتوان موتور دیزل را بر اساس اندازه ی تعداد احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتور دیزل چهار زمانه و یا موتور دیزل دوزمانه بخش بندی نمود و یا بر اساس قدرت تولیدی که به نوع اسب بخار بیان می شود. این دستگاه از دو بخش اصلی متصل به هم تشکیل شده که با هماهنگی همدیگر، حجم و فشار هوای ورودی به محفظه سیلندر را افزایش داده و در نهایت موجب افزایش قدرت کلی موتور میگردند. در واقع با طراحی این سیستم ها و قطعات است که موتور شروع به کار کرده و می تواند انرژی شیمیایی انجام عمل احتراق را به انرژی مکانیکی تبدیل کند و در نهایت گشتار و نیروی مکانیکی مورد نیاز را ارائه دهد.

طرح و چهارچوب ساختار موتور دیزل فقط در سیستم مصرف و تنظیم سوخت با موتورهای دیزل اشتعال جرقهای متفاوت است؛ پس چهارچوب بسیار مشابهی بین این موتور دیزل ها وجود دارد و تنها تفاوت ساختاری آنها دستگاهها و قطعات ذیل می باشد که در موتور دیزل ها وجود دارد و در بقیه ی موتور دیزل های احتراق داخلی وجود خارجی ندارد. سیستم سوخت رسانی موتور دیزل: انژکتورها – پمپ انژکتور – باک سوخت – لوله های انتقال سوخت از باک به سمت پمپ – پمپ سه گوش. سیستم روغن کاری دیزل: اویل پمپ یا روغن – کارتل – سوپاپ بای پس – فیلتر روغن – کولر روغن – صافی روغن – سوپاپ ها: راهنمای سوپاپ ها – سوپاپ های دود و هوا – میل سوپاپ – نشیمنگاه یا سیب سوپاپ – میل تایپیت – اسبک ها و قالپاق سوپاپ ها. محفظه چرخشی باعث ایجاد فشردگی در سوخت می شود به طوری که با هوا در محفظه احتراق بهتر می شود. گسترش پمپ های سوخت پاش که همان پمپ های انرژکتور با پیشرفت موتورهای دیزلی کوچکی که جهت استفاده نمودن در خودروها ایده آل بودند متعادل شد. موتور اختراعی دیزل پس از نمایش در نمایشگاه مونیخ ۱۸۹۸ مشهور شد. موتور اختراعی دیزل با استفاده از ارزانترین سوخت موجود در آن زمان یعنی پودر زغالسنگ کار میکرد.

اجزای هر موتور و تقسیمات آن به نوع کارکرد موتور بستگی دارد. پیستون موتور دیزل از نقطه درون سیلندر در پایینترین سطح به بالاترین نقطه در داخل سیلندر حرکت می نماید و در طورتی که هر دو سوپاپ بسته شده باشد سوپاپ تخلیه و سوپاپ هوا، هوای درون سیلندر منقبض می شود و در این حالت نسبت تراکم از ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش پیدا می کند. در این زمان ایده موتور دیزل در ذهن وی شکل گرفت چرا که معتقد بود میتوان موتوری ساخت که چهار برابر کارآمدتر باشد. لوله های انتقال سوخت: این لوله ها باید در برابر حریق مقاوم بوده و پایداری بالایی را نسبت به فشار داشته باشند. در این قسمت درجه حرارت گازهای آتش گرفته به دو هزار درجه سانتیگراد میرسد و فشار درون سیلندر موتور دیزل تا اندازه ی ۸۰ اتمسفر بالا می رود. برخی از محصولات جانبی حاصل از احتراق (سرب، روی و فسفر) به شدت می تواند توانایی کاتالیزور ها در تصفیه گازهای خروجی را تحت تاثیر قرار دهند. در صورت استفاده از حلقه های پیستون، روغنی که سیلندرها را روغن کاری می کند از حلقه های پیستون رد می شود و به داخل سیلندر می رود، جایی که گرمای حاصل از احتراق دیزل باعث سوختن آن می شود و دود آبی را آزاد می کند.

۴٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. مجهز بودن این دستگاهها به سیستم هشداردهنده و محافظتی دیزل در صورت سرعت بیش از حد موتور و دمای بالای آب موتور دیزل .این سیستم های حفاظتی در دیزل ژنراتور ولوو پنتا مانع از وارد شدن خسارت و آسیب به موتور دستگاه می شوند. این گروهبندی بر اساس پروسه زمانی است که سیلندر یکبار به شاتون فشار وارد میکند. این پیشرفت در موتور دیزل ها تا پایان جنگ جهانی دوم برای یک مدتی پایین بود. امروزه برای افزایش طول عمر ماشین ها، صاحبان خودروها هزینه های زیادی می کنند به همین دلیل بازار عظیمی برای روغن موتور در صنعت خودرو به وجود آمده است. برای همه افراد مهم است که موتور برق با طول عمر بالا خریداری کنند.

در برخی موارد در خروجی اگزوز جرقه های آتش همراه با دود خاکستری مشاهده می شود که دلیل آن خرابی انباره اگزوز ودر مواردی تنظیم نبودن فیلر سوپاپ ها و تایمینگ نبودن زمان پاشش سوخت یا به اصطلاح پس سوزی است. زمانی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند، سوپاپ اگزوز باز شده و گاز سوخته شده در مرحله ی قبل از آن خارج می شود. سیستم ورود هوا و خروج دود: فیلتر هوا – هواکش – توربو شارژر – خنک کن های هوا – انبار اگزوز – لوله اگزوز. سیستم کنترل (Control Panel): به عنوان مرکز فرمان در دیزل ژنراتور وظیفه اعلام خلاصه وضعیت دستگاه شامل مقدار کارکرد، بروز مشکل در عملکرد بخش های مختلف را بر عهده دارد. مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد. مواد مصرفی موتورهای درونسوز نیز مانند روغن، روغن گیربکس و مایع خنککننده برای طبیعت موادی آلاینده هستند. موتورهای دیزلی نیز مانند موتورهای بنزینی از یک چرخه احتراق چهارزمانه استفاده می کنند. این موتور دیزل ها سنگین، سرعت پایین، شامل یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. به همان صورت که توضیح داده شد موتور دیزل بر نوع و نحوه کارکردن به دو دسته تقسیم می شوند موتور دیزل چهارزمانه و موتور دیزل دوزمانه می باشند.

به این ترتیب، راندمان دور آرام موتور تک دیزل بسیار برتر از موتور بنزینی بوده و کاهش راندمان قدرت موتور کمتری دارد. با کاهش سطح پیستون یک محدوده خلأ جزئی در محدوده سیلندر تولید می گردد و هوای خالص به وسیله ی مجرای سوپاپ هوا موتور دیزل داخل سیلندر می شود. توربو شارژر موتور دیزل: وظیفه ی بالا بردن هوای ورودی به داخل سیلندر های موتور دیزل میشود. دیزل ژنراتور از انواع موتور برق های است که با سوخت گازوئیل کار می کند. استفاده از موتور دیزل سنگین به گونه ای چشمگیر می تواند در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی نماید و با راندمان حداقل هشتاد درصد در صنایع مختلف کاربرد داشته باشد.

او با انجام پژوهش هایش در رابطه با بهرهوری سوخت، که این تحقیقات او را به سمت ساختن موتور بخاری سوق داد و موفق شد تا موتوری را که با بخار آمونیاک کار میکرد اختراع کند. در سال ۱۸۹۰ میلادی آکروید استوارت صاحب امتیاز تولید موتور دیزل را دریافت نمود که در این ساختار موتور دیزل هوای خالص در سیلندر موتور دیزل متراکم می شد و بعداً (به دلیل مانع شدن از اشتعال پیشرس) سوخت به درون هوای منقبض شده تزریق میشد، این موتور دیزل با فشار پایین تولید شده بودند و برای روشن کردن سوخت تزریق می شود به وسیله ی یک لامپ الکتریکی و یا از طرق دیگر در خارج از سیلندر استفاده می گردد. سوخت اغلب با کیفیت پایین دارای محتوای آب بالایی است که در ابتدا منجر به دود سفید موتور می شود، اما این آب می تواند به انژکتورها و اجزای دیگر آسیب برساند و منجر به دود سیاه شود. دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزلی با ژنراتور برق (اغلب یک دینام ) برای تولید انرژی الکتریکی است. سیستم برق رسانی دیزل: استارتر – دینام – شمع گرمکن – سوئیچ – عقربه ها و چراغ های هشدار دهنده. همچنین اگر روغن به طور تصادفی به سیستم سوخت اضافه شود و گازوئیل به روغن آلوده شود،این امر نیز اعمال خواهد شد.