بایگانی‌ها اجزای موتورهای دیزلی صفحه 4 از 4 فن آوران داده پژوه دایرة المعارف صنعت و مهندسی | dieselcommittee

مقررات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای در سال های اخیر سخت تر شده است . قیمت انواع شاتون ژنراتور بستگی مدل موتور و توان موتور دیزل ژنراتور و همچنین کشور تولید کننده دیزل ژنراتور و همچنین به میزان درجه کیفیت این محصول بستگی دارد جهت اطلاع از قیمت این محصول با کارشناسان واحد فروش تماس بگیرید. میل سوپاپ های DOHC به صورت جفتی و در بالای سیلندرها قرار گرفته اند.

چند نوع موتور دیزل داریم؟

پروسه تولید آن کمی پیچیده است اما در نهایت سوختی حاصل می‌شود که می‌توان با آن موتور خودرو‌های دیزل را به حرکت در آورد. فقط توجه داشته باشید این سوخت با اتانولی که از ذرت به دست می‌آید و در برخی از کشور‌ها به عنوان مکمل بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است. اما علت اصلی گران‌تر بودن سوخت دیزل در برخی از کشور‌ها از جمله آمریکا مالیاتی است که از آن اخذ می‌شود. به عنوان نمونه در آمریکا دیزل به عنوان سوخت صنعتی شناخته می‌شود و به همین دلیل مالیات بالایی بر آن وضع شده تا جایی که باعث می‌شود قیمت آن از بنزین هم بالاتر باشد. در اروپا البته این مالیات اندکی کم تر است اما در نهایت قیمت سوخت دیزل و بنزین بسیار نزدیک به هم است.

  • ژنراتور سیار برای حمل و نقل آسان از سایت های مختلف بر روی تریلرها سوار می شوند.
  • سر بزرگ شاتون به شکل یک یاتاقان دو تکه است که متحرک نیز می باشد (یعنی لنگ میل لنگ در داخل این یاتاقان دارای چرخش می باشد) و لنگ میل لنگ را در بر می گیرد.
  • در لغت به معنی دریچه و یکی از قطعات قارچی شکل موتور که روی سیلندر موتور قرار می گیرد و ورود هوا و خروج دود را کنترل می کند.
  • این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند.

سوخت مورد نیاز موتور در مرحله بعد به بخش پمپ تغذیه، جهت هدایت سوخت منتقل میشود. این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. توربو شارژرها دارای دو فن می باشند که بر روی یک محور ثابت اند. رادیاتورها برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد به شما کمک می کنند تا ژنراتور شما را در حد حرارتی توصیه شده نگه دارد. از آنجا که آنها از خطوط لوله موجود گاز استفاده می کنند ، ذخیره سوخت مشکلی ایجاد نمی کند. اما پیشرفت در فن آوری به این معنی است که سوخت دیزل می تواند تمیزتر از گذشته سوزانده شود.

http://boostercctv.irاز آنجا که دیزل ژنراتورها حاوی قطعات متحرک هستند ، باید دارای سیستم روغن کاری باشند. سیستم روغن کاری کمک می کند تا قطعات متحرک اصطکاک بیش از حد ایجاد نکنند و بیش از حد گرم شوند ، که این امر باعث قفل شدن سیستم می شود. موتورهای دیزل MTU به مانند دیگر موتورهای دیزل بعد از مدت زمان مشخص نیاز به تعویض برخی مجموعه ها یا قطعات و تعمیرات سالیانه و اساسی دارند.

موتور‌های دیزل حتی در رقابت‌های اتومبیل‌رانی آمریکا هم شرکت کرده‌اند

مجله خبری دیزل کمیتههای دریایی موتورهای دریایی ژنراتورهای دریایی را تأمین می کنند و معمولاً با دیزل یا بنزین کار می کنند. در بعضی از طراحی های موتور ، تسمه تایم همچنین می تواند برای به حرکت دراوردن دیگر اجزاء موتور از قبیل پمپ آب و پمپ روغن نیز استفاده شود. موتوردیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. نحوه عملکرد موتورهای دیزلی بر خلاف موتورهای بنزینی بر مبنای هواست. در این سیستم هوا به درون سیلندر وارد شده و در حدود ۱۴ تا ۲۵ برابر فشرده می‌گردد. این فرآیند موجب بالا رفتن دمای هوا تا حدود 500 درجه سانتی گراد می‌رسد.

طرز کار