بایگانی‌ها اجزای موتورهای دیزلی صفحه 4 از 4 فن آوران داده پژوه دایرة المعارف صنعت و مهندسی | dieselcommittee

لیکن سر بزرگ آن بصورت دو تکه ساخته می شود که با کمک پیچ و مهره به هم متصل می شوند. برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود. موتور دیزل گونه ای از موتور های درون سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می شود. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.

قطعات یدکی موتور میتسوبیشی

اطلاع و آگاهی از معایب و مزایا یک قطعه می‌تواند موجب افزایش نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف آن گردد. همچنین این موضوع دنیای دیگری را برایتان نمایان کرده و روند انتخاب و بررسی را تسریع می‌بخشد. به این نکته مهم توجه داشته باشید که سیستم اگزوز شما نباید متصل به هیچ تجهیزات دیگری باشد. عملکرد این سیم‌پیچ‌ها همانند سیم‌پیچ‌های استاتور اولیه بوده و سبب تولید جریان AC می‌گردند. این مورد لازم است تا هرگونه سرریز در حین پر کردن مجدد مخزن باعث نشت مایع روی مجموعه ژنراتور نشود.

  • حداکثر فشار انژکتور در این پمپ ها به صورت معمول حدود 240 بار میباشد ولی در بعضی از ماشین آلات میتواند تا حدود 1300 بار نیز برسد.
  • این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد.
  • دستگاه خنک کننده غیر مستقیم ، که کلیه دستگاه با آب خنک می شودو دارای رادیاتور می باشند.
  • بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می‌کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل‌لنگ که به انتهای آن متصل است، می‌چرخد و این فرایند ادامه پیدا می‌کند.
  • این میله با توجه به ساختار و شکل برجستگیهای روی آن (بادامک ها) تعیین می کند که سوپاپ ها می بایست در چه زمانی باز شده و پس از آن بسته شوند.
اینکار تا زمانی ادامه می یابد که پیستون شروع به متراکم ساختن هوای ورودی سازد در این زمان سوپاپ هوا و سوپاپ دود هر دو بسته شده اند. بسته بودن سوپاپ تا پایان مرحله قدرت ادامه پیدا می کند در این لحظه با شروع پیستون به حرکت رو به بالای خود سوپاپ دود هم باز شده و تا رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا باز می ماند. موتور دیزلنیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه بندی هستند.

http://boostercctv.ir

انواع میل سوپاپ را در ادامه معرفی و مورد بررسی و تحلیل قرار میدهیم. میل سوپاپ نیروی خود را از طریق میل تایپیت ها و اسبک ها به سوپاپها وارد می کند.البته در موتورهایی که میل سوپاپ در بالای سر سیلندر قرار دارد ؛بادامک مستقیماً با اسبکها در تماس است. یک موتور دیزل قبل از نصب بر روی ماشین در خطوط مونتاژ و نیز پس از انجام تعمیرات بایستی توسط دستگاه های مخصوص بررسی و کنترل شوند تا از مقدار قدرت خروجی موتور بر حسب اسب بخار یا کیلو وات آن اطمینان حاصل شود. برای انجام این کار از وسیله ای به نام دینامومتر استفاده میگردد.

در مجله خبری دیزل کمیته ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود. از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود.

فرآیند موتور دیزل چهار زمانه