انواع دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس RO Reverse Osmosis

افزودن مواد معدنی مورد نیاز بدن پس از تصفیه کامل آب جهت گواراتر شدن آب از این نوع فیلتر استفاده می شود. فقط پس از چند ماه استفاده و خرابی متوجه فیک بودن آنها می شوید. عدم رعایت مسائل بهداشتی و آلوده بودن احتمالی بطری و درب بطری در خط پرکن آب معدنی می تواند موجب آلودگی آب معدنی گردد. هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اطلاع داشتن از گواهینامه های بهداشتی و استاندارد هایی که دستگاه انتخابی ما باید دارای آنها باشد ضروری است. عمر این فیلتر یک تا دو سال است که بستگی به کیفیت آب ورودی دارد. تاییدیه گواهی غذا و دارو آمریکا را دارد.

پس از فیلتر هشتم، آب آشامیدنی توسط شیر بهداشتی که روی سینک نصب شده است در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد. مشابه فیلترهای رزینی، بستر کربن فعال محیط مساعدی برای تغذیه و تکثیر باکتری ها به شمار می آیند و پس از آن گندزدایی و تصفیه میکروبی ضروری می باشد. فیلترهای کربن فعال خاصیت جذب مواد آلی و بعضی فلزات سنگین محلول در آب را دارد و رنگ، بو، کلر و ترکیبات کلر آب را حذف می نماید. در مرحله چهارم، ممبران اسمز معکوس مینروا توانایی حذف تمام املاح مضر آب مانند نیترات، نیتریت، فلزات سنگین را تا ابعاد یک ده هزارم میکرون دارد که پس از تصفیه این املاح ، آن ها از راه خروجی به پساب فاضلاب هدایت می شوند. علاوه بر تصفیه اب، اکثر آلاینده های شیمیایی مانند: باکتری ها، انگل های، فلزات سنگین، که موجب بیماری های گوارشی، کلیوی می شوند را از بین می برد.

آبی سالم و تمیز داشته باشید و سلامتی خودتان و خانوادهتان را تضمین کنید به یک دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز دارید. آب آشامیدنی تمیز نعمت بزرگی است که متأسفانه در دنیا از هر 9 نفر یک نفر از آن محروم هستند! تصفیه با فیلترهای سرامیکی تنها روش غیرشیمیایی می باشد که بدون نیاز به برق، آلودگی های میکروبی آب را حذف می نماید. نیاز به تعویض مداوم فیلترهای تصفیه کننده آب، عدم توانایی در تصفیه آب های بسیار شور و قیمت گران از جمله معایب این دستگاه ها هستند. فیلترهای سرامیک مرغوب، در مواقع شیوع بیماری های اپیدمی نیز بهترین شیوه تامین آب شرب سالم در محل مصرف می باشند. در سال های اخیر تحقیقات به عمل آمده نشان داده اند که مواد آلی موجود در آب با کلر ترکیب شده و ایجاد تری هالومتان ها، کلرات و سایر ترکیبات جانبی مضر و سمی می نمایند که باعث بروز انواع بیماری های صعب العلاج در انسان می گردند.

فلزات سنگین با توجه به توسعه شهرنشینی و صنایع که منجر به افزایش میزان فاضلاب و پساب تولید گردیده است، عمدتا از طریق دفع نادرست و غیربهداشتی فاضلاب شهری و پساب صنعتی وارد محیط زیست می گردد. علاوه بر این وجود کلسیم و منیزیم در آب های آشامیدنی سخت مانع جذب فلزات سنگین نظیر سرب، کادمیوم، روی و مس و رسوب آنها در استخوان ها می شود. زئولیت ها رزین های طبیعی هستند که دارای خاصیت مبادله کاتیونی و حذف فلزات سنگین می باشند. فلزات سنگین از طریق نفوذ پساب صنعتی در آب آشامیدنی به انسان منتقل می شوند. فلزات سنگین شامل سرب، جیوه، روی، نیکل، کرم، کادمیوم و غیره می باشد.

قبل از ورود آب به فیلتر ممبران ۳ مرحله پیش تصفیه قرار دارد که به ترتیب فیلترهای cto-udf-pp نام دارند و وظیفه جداسازی ناخالصی ها مانند گل و لای،شن و ماسه،زنگ زدگی و کلر(برای گندزدایی آب در تصفیه خانه های شهری به آب کلر زده میشود) را دارند و علاوه بر بهبود طعم و رنگ و بوی آب باعث جلوگیری از ورود این مواد به ممبران و ممسدود شدن منافذ آن میشوند.لازم به ذکر است استفاده از فیلترهای پیش تصفیه مرغوب و همچنین تعویض به موقع آنها باعث افزایش عمر ممبران خواهد شد. در این میان راهکار دیگری هم وجود دارد؛ راهکار دیگری که به تشکیل بازار گسترده فروش تجهیزات تصفیه آب خانگی در کشور منجر شده است. قیمت فیلترها بسته به کشور سازنده و همچنین کارایی آن ممکن است فرق کند و هر شرکت میتواند قیمتهای متفاوتی داشته باشد. تصفیه آب فرا بنفش مناسب مناطقی است که از چاه خانگی استفاده کنند مثل ویلا ها و شهرک های شمال کشور و هر جای دیگری که منبع آب آن ها چاه باشد.

انواع فیلتر تصفیه آب

از طرف دیگر بالا بودن مقدار کلر تزریقی در تصفیه خانه ها برای مقابله با این آلودگی ها موجب ایجاد آلودگی شیمیایی آب می گردد که علاوه بر طعم و بوی نامطبوع، کلر موجب ایجاد ترکیبات بیماری زای تری هالومتان ها می شود. به علاوه بروز سکته های قلبی در نقاط با آب های سخت تر به مراتب کم تر از نقاط با آب های سبک تر است. امراض مختلفی به وسیله آب به انسان منتقل می شوند. که به وسیله یک پمپ فشار بالا از داخل ممبران گذر کرده و با توجه به طراحی و کارایی نیمه تراوا آب دو بخش تصفیه و فاضلاب از هم جدا می شوند. شرکت راد گستر نوین از بزرگ ترین و معتبر ترین نمایندگی های دستگاه های تصفیه آب خانگی و اداری در ایران می باشد که بهترین برند های تصفیه آب در دنیا را وارد کرده و مستقیما به فروش می رساند.

انواع دستگاه تصفیه آب

آب چاه خانگی که در ویلاهای شمال و برخی شهرکهای مسکونی تهران و کرج استفاده میشوند آبی است که از لوله کشی عبور میکند اما بر سر راه آن تصفیه خانه های وسیع شهری وجود ندارند و عملا کلرزنی هم نمیشود. و قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی در مرکز فروش تصفیه آب تهران و کرج چه میزان است ؟ در دستگاههای تصفیه آب خانگی اسمز معکوس آب با وارد آوردن فشار از طریق پمپ مخصوص دستگاه تصفیه آب به داخل فیلتر ممبران هدایت شده و از میان لایه های ممبران که در واقع غشا نیمه تراوا هستندعبور کرده و ناخالصی های آب در پشت لایه های ممبران گیر افتاده و از طریق مجرای فاضلاب از دستگاه خارج میشوند و آب تصفیه شده و خالص از طریق مجرای آب به مرحله بعد انتقال میابد.لازم به ذکر است که در ممبران تمام املاح آب گرفته میشود که املاح مفید برای بدن نیز جزو این املاح میباشند در نتیجه در مراحل بعدی با استفاده از فیلترهای مینرال و پست کربن و انواع مختلف دیگر فیلتر آب خروجی بهینه شده و برای مصرف آماده میشود.

خرید تصفیه آب

فیلترهای سرامیکی با منفذهای عبور آب حدود 5/0 میکرون، مانع عبور مواد معلق و کلیه انگل ها و میکروب ها گردیده و با اطمینان کامل آلاینده های بیماری زای آب را حذف می نمایند. جدیدا برای مقابله با تکثیر میکرواورگانیزم ها در محیط رزینی، فیلترهای رزینی نوع Bacteriostatic تولید گردیده است که تا حدودی مانع تکثیر سریع میکروب ها در داخل فیلتر می گردد. بنابراین از میان انواع دستگاه تصفیه آب ، تصفیه کننده آب UF برای مکان هایی مناسب است که آلودگی شیمیایی آب آن کم است. آب آشامیدنی آلوده است. چیزی که اهمیت دارد این است که شما باید یک دستگاه تصفیه آب قدرتمند و حرفهای داشته باشید تا تمام آلایندهها را از آب حذف کند و سختی آب و pH آن را تنظیم کنید. دقت داشته باشید که ماحل گفته شده مربوط به تصفیه آب شهری است که در آن آب قرار است با یک سری پاکسازی های شیمیایی قابل شرب گردد.

لیست دستگاه های تصفیه آب

در واقع وظیفه اصلی تصفیه آب را همین فیلترها انجام میدهند. این مزیت رقابتی اصلی برند سافت واتر تایوانی است. باید بدانید که برند سافت واتر توانسته تاییدیههای WaterQuality , CE , خرید دستگاه تصفیه آب ISO و FDA را کسب کند. عبارت ” آب آشامیدنی “ قید شده بر روی بطری ها نشان دهنده آن است که این آب ها فاقد املاح معدنی کافی بود و اکثرا از چاه های داخل یا اطراف شهر بدست می آیند. میکرواورگانیزم ها در شرایط مساعد در داخل بطری به سرعت رشد و تکثیر می یابند. در اکثر کشورهای غربی برای شرب از آب لوله کشی استفاده نشده و به جای آن از آب آشامیدنی بسته بندی شده در بطری استفاده می شود. همه آب های بطری شده آب معدنی نمی باشند.

آب این چاه ها سختی آب تهران را بالا برده است و در صورتیکه قبل از ورود به شبکه تصفیه و گندزدایی نگردد می تواند از طریق نشت پساب منشاء آلودگی های انگلی و میکروبی و فلزات سنگین شود. وجود فلزات سنگین در غلظت بیش از استاندارد در آب شرب باعث عوارض مختلف نظیر مسمومیت، حساسیت شدید، ضایعات کروموزومی، عقب افتادگی ذهنی، فراموشی، پارکینسن، سنگ کلیه، نرمی استخوان و انواع سرطان من جمله سرطان پروستات می گردد. مرگ و میرهای آبزیان در اثر تخلیه پساب های محتوی فلزات سنگین در دنیا و ایران بی سابقه نیست. یکی از کارشناسان محیط زیست، آلودگی محیط مخصوصا آب با فلزات سنگین را به عنوان بزرگترین گناهی که بشر در طبیعت انجام می دهد ارزیابی نموده است.. اطمینان حاصل کنید که غشاء به طور منظم برای عملکرد مطلوب تعویض می شود.

آب آشامیدنی آلوده است.