از موتور دیزل چه می دانید؟ جی آی اس پی | dieselcommittee

علاوه بر تعویض روغن با زمان‌بندی و کیفیت مناسب، بهره بردار باید نسبت به بازدیدهای روزانه و آنالیز دوره‌ای روغن اقدام نماید. توجه به کیفیت و نوع روغن مورد استفاده در موتور، از عوامل موفقیت برنامه تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل محسوب می‌شود. موتورهای گاز سوز از سیستم اشتعال متفاوت و پیچیده تری برای موتورهای دیزلی استفاده می کنند. در اینجا ، سوخت و گاز طبیعی با هم تزریق و فشرده می شوند و باعث می شوند مخلوط هوا و گاز منفجره شود.

http://boostercctv.ir

تعویض منظم مجله خبری دیزل کمیته و فیلتر (یا تمیز کردن فیلترهای روغن گریز از مرکز) باعث می‌شود روغن، ضایعات اضافه را از موتور خارج کند که این امر موجب تمیزی داخلی موتور و کاهش فرسایش در اجزاء آن می‌شود. موتور دیزل ژنراتورها سوخت را دریافت کرده و می‌تواند با تولید احتراق یک نیروی مکانیکی ایجاد کند. این نیروی مکانیکی به‌وسیله ساختار ویژه‌ای که در ژنراتور قرار دارد به جریان الکتریکی تبدیل شده و این جریان الکتریکی به‌عنوان خروجی دریافت می‌شود. قسمت‌های مختلف در دستگاه وظایف متفاوتی را بر عهده دارند و هرکدام عملیات به خصوصی را انجام می‌دهند. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که وظیفه ژنراتورها دریافت سوخت از طریق مخزن و در ادامه تبدیل آن به جریان الکتریکی است.

  • همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود.
  • اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، به طور کلی موتورهای دیزلی با چهار عمل اصلی مکش یا تنفس، تراکم یا فشار، کار یا انفجار و تخلیه دود، انرژی تولید می‌کنند.
  • موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق می‌شود.

توربین متصل به توربوشارژر با سرعت دورانی بیش از 150،000 دور در دقیقه می چرخد که برآورد شده است این سرعت 30 برابر بیش تر از دور موتور است . در سال 1962 ، خودروی آلمانی کلاس 1004 اولین خودرویی بود که از تسمه تایم استفاده می کرد و به تولید انبوه رسید. سپس در سال 1966 پونتیاک برای اولین بار در آمریکا از تسمه تایم در محصول Tempest خود استفاده کرد.

اجزای آلترناتور و نقش آن‌ها در نحوه کار دیزل ژنراتور

آهنرباهای الکتریکی آهن یا فولاد هستند و با سیم پیچیده می‌شوند. میدان مغناطیسی زمانی ایجاد می‌شود که الکتریسیته از سیم عبور کند. گیج‌های متفاوت دارای پارامترهای مهمی از جمله ولتاژ باتری، سرعت چرخش موتور، دمای مایع خنک کننده، فشار روغن و مدت زمان کارکرد می‌باشند و اگر به طور دائم تحت نظارت باشند، سبب می‌شود تا با قرار گرفتن این پارامترها از سطح آستانه خود، ژنراتور خاموش گردد. آموزش – در این نوع موتورها سوپاپ تنفس نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد. و به جای آن در فاصله معینی از مجراهایی که در بدنه سیلندر تعبیه شده است عمل تنفس انجام می شود.

هزینه تولید برق با ژنراتور گازی چقدر است؟ | گران است یا ارزان؟

روی این مخزن یک صافی بنزین وجود دارد که این صافی می‌تواند از ورود گردوغبار و آلودگی‌ها جلوگیری کند. پس از دریافت سوخت توسط مخزن، پمپ سوخت آن را از مخزن و از طریق لوله‌کشی به موتور ارسال می‌کند. با رسیدن سوخت به موتور عملیات احتراق آغاز شده و در نتیجه احتراق، پیستون‌ها حرکت می‌کنند و انرژی مکانیکی تولید می‌شود. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد. شاید بتوان گفت روغن کاری مهم‌ترین عنصر در یک برنامه خوب تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل می‌باشد. روغن موتور قطعات متحرک موتور را روانکاری می‌کند، از قطعات در مقابل خوردگی‌ها محافظت می‌کند، آلودگی‌ها را جذب و خنثی کرده و به عنوان خنک‌کننده و ابزاری برای آب‌بندی استفاده می‌شود.

سیستم سوخت