از موتور دیزل چه می دانید؟ جی آی اس پی | dieselcommittee

در واقع سوپاپ بایپس ، فشار داخل توربین هوا را کنترل می کند و اگر فشار بالاتر ازحد مجاز رفت ، سوپاپ باز می شود و مقداری از هوا به خارج از محفظه توربین ، هدایت می شود. بدین صورت که از جریان خروجی اگزوز ، یک توربین را که به یک پمپ هوا متصل است ، می چرخاند. در این روش هر دو سوپاپ گاز و دود درسیلندر قرار داشته و جهت خروج گاز و ورود دود در یک خط مستقیم به شکل می باشد که راندمان حجمی موتور 95 درصد می باشد. در اثر حرارت و نیروی وارد به بلوک سیلندر باعث پیچیدگی و تاب دیدگی بلوک می شود و محل نشیمنگاه یاتاقانیها از محور اصلی منحر می شود و این عیب سریع یاتاقانها را از بین خواهد برد.

  • در این راستا تصمیم گیری ها برای موتور دیزل میبایست بر اساس انواع دسته بندی قطعات موجود صورت بگیرد.
  • موتورهای دیزل در طیف بسیار متنوعی از صنایع و تجهیزات به کار گرفته می‌شوند.
  • سیستم خنک کننده موتور برای حفظ عملکرد مطلوب اجزای مختلف موتور، از داغی بیش از اندازه موتور جلوگیری کرده و دمای موتور را در حد مطلوب نگه میدارد.
  • در این زمینه باید به موتورهایی که لوله‌های سیلیکونی دارند توجه ویژه‌ای کرد، زیرا این نوع لوله‌ها همیشه اتصالات محکمی با قطعات موتور برقرار نمی‌کنند.
  • در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند.

گفتنی است، در این نوع موتورها، تنظیم زمان بندی دقیق سوپاپ ها در سرعت های بالا، قدری مشکل است. نکته منفی دیگر این که در این نوع موتورها، نصب بیش از دو سوپاپ برای هر سیلندر غیر ممکن است.. هر توربو شارژری شامل دو قسمت مهم به نامهای توربین و کمپرسور است. در واقع قسمت توربین با استفاده از فشار گاز خروجی از اگزور به حرکت در آمده و قسمت کمپرسور آن را فعال میکند.

سیستم روغن کاری موتور

سوخت موتور را چرخانده و همزمان با چرخش موتور ، اجزای مختلفی از جمله دینام و سیستم باتری ، این انرژی مکانیکی را به برق قابل استفاده برای تجهیزات شما تبدیل می کنند. اندازه موتور به طور معمول میزان تولید برق توسط ژنراتور را تعیین می کند. ۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمی‌گیرد . این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود .

سیستم اگزوز

که در مجله خبری دیزل کمیته هر یک از حفره های موجود در بدنه سیلندر قرار می گیرد. بلکه شرط لازم جهت تعیین ضخامت آن به دست آوردن ریخته گری منظم است. میل سوپاپSOHC که بیشتر در موتورهای خطی وجود دارد به صورت ردیفی در بالای سیلندر قرار گرفته است. طراحی خوب ، سبک بودن ،استحکام بالا ، قابلیت ماشین کاری آسان و کاهش صدای موتور از مشخصه های یک بلوک سیلندر با طراحی مدرن می باشد. موتورهایی که منبع انبساط دارند برای اضافه کردن آب نیاز به باز کردن در رادیاتور ندارند بلکه آب را داخل منبع انبساط می ریزند این کار به کمتر زنگ زدن رادیاتور کمک می کند. بدلیل افزایش فشار پاشش در این سیستم میزان مصرف سوخت بیش از 30 درصد و میزان گازهای آلایند تا 70 درصد ( بسته به نوع دستگاه ) کاهش یافته است .

http://boostercctv.ir

ضخامت بوش های تر حدود ۴ تا ۸ میلی متر بوده و معمولا از آلیاژهای چدنی ساخته می شوند. برای بهبود آبندی بوش با بدنه موتور به منظور جلوگیری از نشت آب از اطراف بوش به داخل کارتر روغن ، در قسمت پایین بوش یک یا دو عدد گلوگاه جهت قرار دادن حلقه لاستیکی در نظر گرفته می شود. بوش های تر با روش خاصی تهیه می شوند تا در اثر نیروی سایشی مقاوم باشند لذا اغلب با روش گریز از مرکز ریخته گری می شوند و با روش سمانتاسیون سطوح داخلی آن را تا عمق معینی سخت می کنند.

اجزای سیستم برق رسانی موتور دیزل