اجزای اصلی دیزل ژنراتور اطلاعاتی درباره ی دیزل ژنراتور و قطعات آن | dieselcommittee

بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتور ها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتور دیزل وجود دارد و در سایر موتور های احتراق داخلی وجود ندارد. همچنین برای خرید انواع دیزل ژنراتور، قطعات یدکی ژنراتور، باتری دیزل ژنراتور و یا جهت نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور میتوانید با کارشناسان متخصص و مجرب ماه نیرو در ارتباط باشید. این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند. برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود. سیستم روغن کاری موتور، برای کاهش اصطکاک و سایش هایی است که در موتور به وجود می آید. گرما و حرارت موتور را کاهش میدهد، مواد اضافی را از موتور خارج می کند و رینگ و سیلندرهای پیستون را از یکدیگر جداسازی میکند.

http://boostercctv.ir

مجله خبری دیزل کمیتههای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می شوند. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال 1925 به بازار عرضه شدند. اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد.

اجزای کلی موتور دیزل

منبع اگزوز معمولاً بخشی از موتور نیست، بلکه یک وسیله اضافی برای کاهش سر و صدا برا کاربران است. گاز خروجی از توربو شارژر عبور می‌کند تا در جایی که نصب شده‌است بچرخد. دربرگیرنده مجموعه مطالبی پیرامون تشریح ساختمان و نحوه عملکرد موتورهای دیزلی بوده و به شما این امکان را میدهد تا از طریق این دسته بندی دسترسی سریع تری به دسته بندی دلخواه خود از مجموعه مطالب اجزای موتورهای دیزلی داشته باشید. موتور دیزل، به انواع گسترده ای از موتور ها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند. در این موتور ها برای شعله ور ساختن سوخت از حرارت های بالا استفاده می شود.

اجزای مختلف موتور دیزل ژنراتور

در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بففاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.

  • هرچقدر هم برای سرویس و نگهداری یک موتور دیزل منابع صرف شود، عیوب و خرابی‌ها چه به صورت تصادفی و چه در تناسب با عمر و وضعیت بهره‌برداری، اتفاق خواهند افتاد.
  • سوپاپی است که درمسیر راه آب برگشتی از موتور به رادیاتور قراردارد و کار آن ثابت نگهداشتن دمای آب موتور می باشد.
  • پیروها به وسیله فنرهای پیش گذاری شده با بادامکها در تماس میباشند.
  • پیستون های فولادی که با اتصالاتی چون یاتاقان به یک میل لنگ متصل می شوند به صورت بازی کردن به صورت حرکت عمودی و با گردش در انتهای حلقه شاتون موجب حرکت خطی میل لنگ شده که این اتفاق همان خروجی نیروی موتور است که بدست می آید.
پیش از آن مرسدس بنز و سایر شرکت‌ها از موتور‌های دیزل بر روی خودرو‌های باربری و اتوبوس‌های خود استفاده کرده بودند اما این نخستین بار بود که موتور دیزل بر روی یک خودروی سواری به شکل انبوه نصب می‌شد. این موتور هر چند تنها 40 اسب بخار قدرت داشت اما در زمان خود پیشرف مهمی به شمار می‌رفت و مرسدس بنز را در مسیر موفقیت‌های آینده در زمینه موتور‌های دیزل سواری قرار داد، روندی که تا سال‌ها بعد ادامه داشت. این موضوع در حالی است که بنزین در دمای 20 درجه دچار آتش سوزی می‌شود.