آکادمی کن جوتسو ایران دریا، تهران نقشه نشان | shahsavandmarket

از قرن يازدهم به بعد، اين هنر رزمي مورد مطالعه، تحقيق و تمرين جنگجويان و نظاميان ژاپني که به Bushiها معروف هستند قرار گرفته است. در قرن شانزدهم ميلادي، تغييرات بسياري در فنون و اجراي آنها به وجود آمد؛ در واقع Kenjutsu، پدر Kendo که يک هنر رزمي معروف است به شمار مي آيد. در اين هنر، از خنجرها يا شمشيرهاي اصيل ژاپني با نام هاي کاتانا ، واکيزاشي و نودايچي (No- Daichi) استفاده مي شود. اين سبک، يک سلسله فنون قوي و ضربات بسيار خطرناک و سنگين را شامل مي شود که هدف عمده از انجام آنها، کشتن حريف مي باشد. کن جوتسو یک بخش از هنر نظامی است که در قرن پانزدهم در ژاپن بوجود آمد این هنر در ابتدا برای پرورش سامورائیها پایه گذاری شد تا آنها بتوانند همانند سربازان در میادین نبرد مبارزه کنند.

خط ترکیبی ژاپنی

بازسازی میجی در سال 1868 منجر به فروپاشی طبقه حاکم نظامی ژاپن Japan شد. بنابراین، سنت چند صد ساله این کشور از طبقه سامورایی منحل شده و در نهایت باعث می شود که کنجوتسو Kenjutsu از محبوبیت کم شود. با این حال، این لزوماً پایان کنجوتسو Kenjutsu نبود. در حالی که محبوبیت آن کاهش یافت، عناصر اصلی همچنان در مدارس مختلف در سراسر ژاپن تدریس می شدند. در قرن بیستم، همه چیز به عقب برگشت، زیرا علاقه جدیدی به هنرهای رزمی ژاپنی پیدا شد. آکادمی کن‌جوتسو ایران (بوشیکان) زیر نظر مستقیم شیهان اشرفی، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب هنر شمشیرزنی اصیل سامورایی را به علاقمندان و هنرجویان این مکتب آموزش داده و در پایان هر دوره گواهینامه معتبر اهدا مینماید.

معرفینین جوتسو

امروز تمرين کن دو به دليل آنکه براي تعالي فکر ، روح و جسم انسانها مفيد و مهم تشخيص داده شد ، به طور رسمي جزوء دروس اصلي مدارس ژاپن قرار دارد . از قرن یازدهم به بعد، این هنر رزمی مورد مطالعه، تحقیق و تمرین جنگجویان و نظامیان ژاپنی که به Bushiها معروف هستند قرار گرفته است. در قرن شانزدهم میلادی، تغییرات بسیاری در فنون و اجرای آنها به وجود آمد؛ در واقع Kenjutsu، پدر Kendo که یک هنر رزمی معروف است به شمار می آید.

نقاش ژاپنی

آکادمی کن جوتسو ایران دریا، تهران نقشه نشان | shahsavandmarket

مدارس مختلف روش ها و ایدئولوژی های آموزشی کن جتسو متفاوتی دارند. برخی از مدارس با بوکوتو ساده (شمشیرهای چوبی) تمرین می کنند، در حالی که مدارس دیگر از سلاح های مختلفی مانند فوکورو شینای یا حتی شاخه های درخت برای آموزش استفاده می کنند. برخی از مدارس کنجوتسو Kenjutsu را با سطوح مختلف محافظت از دستکش های چرمی نازک اولیه تا محافظت از دست و ساعد بسیار ضخیم انجام می دهند که به عنوان یک هدف دوچندان می شود. شمشیر چوبی، بوکوتو (木刀) یا بوکن، سلاح معمولی است که برای تمرین کنجوتسو Kenjutsu استفاده می شود.

  • حتی امروزه، شمشیرهای بامبو هنوز توسط بسیاری از مدارس کنجوتسو Kenjutsu، هم در ژاپن و هم در خارج از کشور استفاده می شود.
  • در سال 1952 میلادی تمامی محدودیتهایی که در گذشته بر آن اعمال می شد ، از میان رفت و فدراسیون یکپارچه کن دو ژاپن شکل گرفت .
  • این سبک که از طبقه سامورایی ژاپن نشئت گرفته است به معنی تکنیک یا روش شمشیر است و آموزش روش عملی و کاربردی استفاده از شمشیر ژاپنی در مبارزات واقعی در این سبک انجام میشود.
  • نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس داروخانه می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

کن‌جوتسو که از شیوه‌های سامورایی در دوره فئودال ژاپن نشأت گرفته، که به معنای فنون ویژه شمشیر سامورایی است. اما در دوره « ميجی » حمل شمشير براي سامورائيها ممنوع و هنر اصيل سامورايي کم رنگ شد و در سراسر ژاپن به جز چند « دوجو » تقريبا همه مدارس تعطيل شدند . اين وضع مدتها به طول انجاميد تا اينکه در سال 1877 ميلادي استادان سامورايي با تلاش و ممارست نمايشي از اين هنر اصيل را دوباره به صحنه اجتماع و فرهنگ ژاپن آوردند و باعث توجه دوباره مردم به آداب و رسوم گذشته سامورائيها شدند . متعاقب آن در سال 1879 ميلادي پليس ژاپن در توکيو ، کلاسي براي آموزش کادر خود تاسيس کرد و در سال 1911 ميلادي کن دو در مدارس متوسطه اين کشور در رديف مهمترين دروس قرار گرفت . سرانجام پس از فراز و نشيب هاي گوناگون و در نهايت ، حذف موارد خشن از تمرينات آن صورتي مدرن يافت . در سال 1952 ميلادي تمامي محدوديتهايي که در گذشته بر آن اعمال مي شد ، از ميان رفت و فدراسيون يكپارچه كن دو ژاپن شكل گرفت .