آنتی اسکالانت ضد رسوب ممبران شرکت زلال پایاب

آنتی اسکالانت می تواند سبب سوختگی در اندام های گوارشی شده و این اثر را نه تنها در معده، بلکه تا روده هم به درازا بکشاند. برخورد این ماده با چشم هم می تواند خطر آفرین بوده و سلامت این عضو حساس را تهدید کند. قرمزی و التهاب چشم و در موارد تماس شدید و طولانی، وارد شدن آسیب های دائمی و غیر قابل جبران نظیر نابینایی از مواردی است که تماس آنتی اسکالانت با چشم ها ممکن است به وجود آورد.

این رسوبات به مرور باعث گرفتگی منافذ غشای ممبران می شود که سبب کاهش راندمان آب خروجی از سیستم آب شیرین کن RO می گردد. آنتی اسکالانت پایه پلیمری غلظت بالایی دارد و اجازه رسوب به هیچ نوع ماده ای نمی دهد. با استفاده از مدل پایه پلیمری دیگر نیازی نیست که خیلی زود به زود ممبران شسته شود و می توان در فاصله های طولانی آن را شستشو داد. امروزه آنتی اسکالانت به یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزای دستگاه های تصفیه آب و آب شیرین کننده های صنعتی تبدیل شده است.

عوارض آنتی اسکالانت ها

اسیدهایی که عمدتاً بدین منظور استفاده می شوند، اسید کلریدریک و اسید سولفوریک هستند. از آنجایی که تزریق اسید سولفوریک به میزان بالا می تواند سبب فولینگ فیلتر ممبران شود، بنابر این از این اسید به صورت محدودتری استفاده می گردد. فراموش نکنید که قیمت ممبران دستگاه آب شیرین کن صنعتی بسیار بیشتر از قیمت آنتی اسکالانت آنتی اسکالانت است. آنتی اسکالانت فلوکن یک آنتی اسکالانت وسیع طیفی می باشد که برای جلوگیری از تشکیل رسوب به سیستم آب شیرین کن تزریق می گردد. بنابراین با استفاده از آنتی اسکالانت با کیفیت و تزریق مداوم آن به سیستم با میزان دوز مشخص میتوان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد که این امر سبب افزایش طول عمر غشای ممبران می گردد. آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس حاوی نمک های محلول کلسیم، منیزیم و سایر املاح می باشند که این نمکهای محلول در اثر عبور از غشاهای دستگاه اسمز معکوس با گذشت زمان بر روی غشای اسمز معکوس رسوب می کنند.

ضد خوردگی

آب های طبیعی معمولاً حاوی غلظت های بالایی از یون های کلسیم، بی کربنات و سولفات هستند که در فرایند تصفیه آب به آسانی می توانند تشکیل رسوب دهند. نمک های معدنی متداولی که معمولاً در رسوب گذاری بر سطح غشای ممبران نقش دارند، شامل کلسیم کربنات ، کلسیم سولفات ، باریم سولفات و استرانیوم سولفات می باشند. مواد رسوب زدای غیرمتداول دیگری که می توانند موجب فولینگ یا گرفتگی غشای فیلترها شوند، ترکیبابی نظیر کلسیم فسفات و کلسیم فلوراید هستند. این ترکیبات هنگامی که در آب به میزان اشباع خود برسند، باعث ایجاد ذرات متبلور و کریستال هایی بر سطح غشای فیلتر ممبران صنعتی می شوند.

فشار لازم در این روش توسط پمپ دستگاه تامین می شود، که برای عبور بهتر محلول ها و مولکول ها از فیلتر لازم است. به این ترتیب آب خالص از لایه های فیلتر ممبران عبور کرده و آلاینده هایی جدا شده وارد مجرای فاضلاب می گردد. در واقع فیلتر ممبران دارای دو مجرا است، که یکی برای عبور آب و دیگری جهت هدایت ناخالصی ها به سمت فاضلاب می باشد.

فروش آنتی اسکالانت یک محلول آبی که دارای ماده ای فعال به عنوان ضد اسکال غشایی با تاثیر بسیار بالا با مکانیسم مهار مقیاس آستانه طیف گسترده از انواع آب عمل می‌کند. آنتی اسکالانت ها با توجه به نوع خود (آنتی اسکالانت پایه فسفاته و آنتی اسکالانت پایه پلیمری) از ارگانوفسفات و یا آکریلیک اسید تشکیل شده اند و گروهی از مواد شیمیایی هستند. این مواد از جمله مواد پرکاربرد در رسوب زدایی سیستم های اسمز معکوس یا RO می باشند که جهت از بین بردن رسوب های موجود در فیلترهای اسمز معکوس استفده می شوند.

لزوم استفاده از آنتی اسکالانت

کاربردهای مهم آنتی اسکالانت جنسیس شامل استفاده به منظور بازیافت آب شور یا کاهش PH آب خام است، حتی اگر PH آب با تزریق نمودن اسید کاهش نیافته باشد. آنتی اسکالانت جنسیس با انواع فیلترهای ممبران سازگار است و جهت استفاده برای آب های لب شور و آب دریا مناسب می باشد. این آنتی اسکالانت دارای انواع مختلفی است و در گالن های 25، 250 و 1300 لیتری به فروش می رسد.

آنتی اسکالانت ضد رسوب ممبران شرکت زلال پایاب

در مرحله اوول جهت تست آنتی اسکالانت می توان میزان PH,دانسیته و رنگ آنتی اسکالانت را با دیتا شیت آن چک نمود. در مرحله بعد بایستی کارایی و اثر بخشی آنتی اسکالانت را بر کنترل رسوبات آزمایش نماییم. تست آزمایشگاهی آنتی اسکالانت، شبیه سازی فرآیند رسوب در محیط ازمایشگاهی و در مقیاس پایلوت می باشد. برای این کار نمونه آب مورد نظر را در شرایط مشابه با تصفیه خانه جهت اثر بخشی آنتی اسکالانت تست می کنیم. همچنین آنتی اسکالانت اگر در اندازه مناسب تزریق نشود ممکن است به دستگاه آسیب رسیده و رسوب زیادی به در ممبران ایجاد شود.

• اگر از واحد تزریق مقداری آنتی اسکالانت نشت پیدا کرد، محل نشت را با خاک یا ماسه پر کرده و مواد نشت یافته را با مقداری آهک یا ترکیبات مناسب خنثی نمایید. • ضد رسوب ممبران باید در ظروف در بسته، ترجیحاً از نوع پلاستیک یا پلی اتیلن نگهداری شود. آنتی اسکالانت های وارداتی موجود در بازار بر اساس برندهای فلوکن، آویستا، جنسیس و دکوئست متفاوت می باشد.

  • با در نظر گرفتن موارد فوق و نرم افزار های اختصاصی مانند COROLA.T و … که توسط شرکت سازنده ارائه می شود، می توان مقادیر دقیق دوز تزریقی آنتی اسکالانت را تعیین کرد.
  • آنتی اسکالانت اوستا یا AVISTA VITEC یکی دیگر از انواع مدل های آنتی اسکالانت می باشد که در بازار ایران موجود است و PH آن بین ۵ تا ۶.۵ بوده و دانسیته ۱.۱ دارد.
  • با توجه به اینکه میزان tdsآب ورودی پایین است می توانید از آنتی اسکالانت های اویستا و فلوکن و همچنین آنتی اسکالانت ایرانی استفاده کنید .