
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
کندترین خودروی BMW M آن چیزی نیست که شما فکر می کنید
XM یک معامله بزرگ است، یا حداقل این چیزی است که BMW می خواهد. اولین مدل اختصاصی M از زمان ابرخودروی M1 با موتور وسط، کفش های بزرگی برای پر کردن دارد. با این حال، به دلیل طراحی غیرمعمول، وزن بسیار زیاد و قیمت درخواستی هنگفت، جنجال برانگیخت. همه ما می توانیم قبول کنیم که حتی اگر تلاش می کرد نمی توانست از M1 دورتر باشد. خوب، این دو چیز مشترک دارند - یک موتور شش خطی.
اگرچه XM فروخته شده در اکثر نقاط جهان فقط V-8 است، برخی از بازارها نیز یک مدل پایه به نام 50e دارند. همانطور که این تصاویر نشان می دهد، تقریباً مشابه مشتقات قوی تر مجهز به موتور بزرگتر است. مدل پایه برای مدتی عرضه شده است، اما نسبتا مبهم است، مگر اینکه از علاقه مندان به BMW باشید. شما به کندترین خودروی M موجود در حال حاضر نگاه می کنید.
XM 50e هنوز هم یک هیبریدی پلاگین است، اما باید تنها به 469 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت بسنده کند. برای در نظر گرفتن این اعداد، 14 پونی کمتر از X5 xDrive50e دارد در حالی که همان مقدار گشتاور دارد. هر چه بیشتر مشخصات فنی آنها را مقایسه کنید بدتر می شود زیرا XM وزنی معادل 5776 پوند دارد. این باعث می شود که آن را 441 پوند سنگین تر کند.
XM 50e که رسماً به عنوان یک خودروی سفارشی M شناخته می شود، 5.1 ثانیه طول می کشد تا به سرعت 62 مایل در ساعت برسد. X5 برقی که نام بردیم این کار را تنها در 4.8 ثانیه انجام می دهد. همچنین از چندین مدل M Performance عقب مانده است، حتی Z4 M40i با گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب که 4.6 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت نیاز دارد. هک، حتی از M135 نیز کندتر است، یک خودروی جمع و جور با موتور چهار سیلندر و پلت فرم مبتنی بر دیفرانسیل جلو، اگرچه این نسخه دارای xDrive استاندارد است. هات هاچ اسپرینت را در 4.9 ثانیه کامل می کند.
جدا از برگه های مشخصات، XM 50e همچنان هزینه زیادی دارد حتی اگر نسخه های V-8 را کاهش دهد. با قیمت 132,400 یورو (143,500 دلار) در آلمان، نسبت به X5 xDrive50e دارای امتیاز فوق العاده 35100 یورویی (38000 دلار) است. چرا کسی باید وسیله نقلیه گران تر، کم قدرت تر و کندتر را بخرد؟ به سختی می توان دلیل منطقی پیدا کرد مگر اینکه آنها نقطه نرمی برای طراحی چشمگیر XM داشته باشند.
موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی احتمالاً در برخی کشورها در مقایسه با 4.4 لیتری V-8 مالیات کمتری را متحمل می شود، اگرچه تنظیمات هیبریدی پلاگین به XM کمک می کند تا از هزینه های سنگین در بسیاری از مناطق، به ویژه در اروپا طفره برود. این شاسی بلند بزرگ تنها خودروی M است که در حال حاضر به فروش می رسد که دارای دو گزینه موتور است که در تاریخ مدل های M نادر است.
مشکل XM 50e فقط این نیست که X5 xDrive50e پیشنهاد قانع کننده تری است، البته برد الکتریکی بهتری دارد. قیمت آن بیشتر از X5 M60i و X5 M پرچرب است که هر دو دارای یک V-8 بزرگ هستند. شاسی بلندهای با کارایی بالا قطعات الکتریکی را از بین می برند که برخی آن را یک مزیت می دانند. X5 M تمام چربی 13800 یورو (15000 دلار) در بازار داخلی خود ارزان تر است.
BMW تصمیم گرفته است که XM 50e را به ایالات متحده بیاورد، که احتمالاً برای بهتر شدن است. مدل های V-8 با تخفیف 17500 دلاری برای فروش بیشتر این ماستودون های M به فروش می رسند. در نیمه اول سال جاری، تنها 1078 دستگاه XM در ایالات متحده فروخته شد که در مقایسه با بازه زمانی ژانویه تا ژوئن 2023، 7.9 درصد کاهش داشت.

90 عکس ها
بی ام و
منبع: https://www.motor1.com/news/727824/bmw-xm-50e-slowest-m-car/