کاربردها و انواع موتورهای دیزل صنعتی صنایع کوپله رعد | dieselcommittee

همچنین دیزل ژنراتورهایی در ابعاد بزرگ وجود دارند که قابلیت تولید توان در مقیاس مگا ولت آمپر را دارند و از برخی آنها در شبکه های قدرت کوچک استفاده می شود. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند.

  • این پیشرفت درموتور دیزلها تا پایان جنگ جهانی دوم برای یک مدتی پایین بود.
  • دیزل ژنراتورها امروزه کاربردهای فراوانی در صنعت و حتی زندگی روزمره مردم دارند.
  • پیش‌تر در تهران یکتا به انواع فیلترهوای ماشین سنگین اشاره کردیم.
  • موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال 1925 به بازار عرضه شدند.
  • موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند.
  • در طول فشرده سازی، دو دریچه ورودی و خروجی موتور بسته می شوند.

این مجله خبری دیزل کمیتهها در ابتدا به عنوان جایگزین ارزشمندی برای موتورهای بخار انتخاب شدند. از دهه 1910، این موتورها در کشتی ها و زیر دریایی ها مورد استفاده قرار گرفتند. استفاده از این موتورها در لوکوموتیوها، کامیون ها، تجهیزات سنگین و ژنراتورهای برق در سال های بعد رواج یافت. در سال های 1930، موتورهای دیزل به تدریج در تعدادی از اتوموبیل ها نیز مورد استفاده قرار گرفتند. از شروع 1970 به بعد، استفاده از موتورهای دیزل در وسایل نقلیه جاده ای و آفرود در ایالات متحده افزایش یافت.

محدودیت ورودی هوا به دیزل

موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد. سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود.

سیستم های کمکی موتور دیزل: پمپ باد – پمپ هیدرولیمی – قطعات سیستم کولر – گرمکن آب موتور.

موتورهای دیزلی به دلیل نسبت تراکم بالای خود، بالاترین راندمان حرارتی را در بین تمامی انواع موتور احتراق داخلی و احتراق خارجی دارند. در فاز سوم، موتورهای دیزلی به دلیل دما و فشار بالایی که در انتهای تراکم درون آن‌ها به وجود می‌آید، احتراق به صورت خودبه‌خود انجام می‌شود. فشار درون سیلندر به اندازه ی ۴۰ اتمسفر افزایش پیدا می کند و به دیلیل این منقبض شدن بالا حرارت هوا درون سیلندرموتور دیزلبه شدت بالا می رود و به اندازه ی ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود.

چرا موتور دیزل را فشار ثابت گویند؟

همه وظایف در موتور های جدید توسط ارتباط ECM با مجموعه از سنسور های پیچیده ای که هر چیزی را از دور موتور تا دمای روغن و مایع خنک کننده را اندازه گیری می کنند ، حتی وضعیت موتور(i.e. T.D.C.) کنترل می شود . ECM دمای هوای محفظه را حس می کند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند. هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم می شود در نتیجه گرمای زیادی ایجاد شده، که به روشن شدن موتور کمک می کند . موتورهای دیزل در دو نوع دو زمانه و چهارزمانه طراحی و ساخته می شوند.

http://boostercctv.ir