کاربردها و انواع موتورهای دیزل صنعتی صنایع کوپله رعد | dieselcommittee

علاوه بر این، موتورهای دیزلی به مهار کردن ترکیب سوخت وارده برای کنترل قدرت وابسته نیستند. در موتور دیزلی فشرده‌سازی گازوئیل با شدت بیشتر انجام می‌شود در حالی‌که در موتور بنزینی برای احتراق سوخت به اندازه گازوئیل فشرده نمی‌شود. فشرده‌سازی در موتور دیزلی 15 تا 25 برابر بالاتر از موتور بنزینی است. سیستم احتراق در موتور بنزینی استفاده از جرقه شمع است برای همین نیاز نیست سوخت در موتور بنزینی فشردگی زیادی داشته باشد. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند.

بررسی بسیار کوتاه دیزل ژنراتور های fpt سری NEF

یقیناً کسانی که از موتور دیزل پرکینز در صنایع خود استفاده می کنند از مزیت های منحصر به فرد آن نیز مطلع هستند. از آنجایی که طیف عمده ای از این محصول در بازارهای مختلف وجود دارد و کاربران زیادی انواع سریع تر آن را در دست دارند. به همین منظور خالی از لطف نیست اگر اندکی از مطالب خود را به شرح مزایای استفاده از دیزل پرکینز اختصاص دهیم.

چند نوع موتور دیزل داریم؟

گاه خریدار بر اساس توان خروجی نیز خرید موتور دیزل انجام می‌دهد که لزوماً نمی‌توان به عنوان انواع دیزل موتور دسته‌بندی کرد ولی به شکلی این دسته‌بندی نیز عنوان می‌شود. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد. یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند.

حالت های موتور چهار زمانه

در واقع می‌مجله خبری دیزل کمیته گفت موتورهای دیزلی بیشتر برای کارهای سنگین، آهسته و قدرتی مناسب هستند؛ بنابراین از موتورهای دیزلی در کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، بلدوزرها، تراکتورها و به طور کلی ماشین‌های سنگین استفاده می‌شود. در واقع موتور تک دیزلی به تنهایی کاربرد تخصصی ندارد، اما با ترکیب و سوار شدن بر روی تجهیزاتی نظیر پمپ ها، ژنراتورها و انواع وسایلی که نیاز به انرژی مکانیکی برای فعالیت دارند، امکان استفاده از آن ها را فراهم می کند. با این توضیح موتور تک دیزلی از تجهیزات کاربردی با دامنه استفاده فراوان می باشد. موتور تک دیزلی نیز یکی از مهمترین انواع موتور تک هاست که انرژی مکانیکی لازم را با استفاده از سوختن گازوئیل تأمین می نماید. طبق تخمین‌های صورت گرفته این درجه حرارت تا ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد هم بالا می‌رود. در مرحله بعدی زمانی که پیستون در نقطه بالای مرگ قرار گرفته است، با پاشش سوخت دیزل انفجاری رخ می‌دهد.

  • در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد.
  • یکی از ویژگی های مهم انواع موتور دیزل این است که فاقد شمع هستند و با کمک پیستون می توانند به خوبی کار کنند.
  • پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود.
  • موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی قدرت بیش‌تری دارد، سوخت کم‌تری مصرف و آلودگی کم‌تری تولید می‌کند.

استفاده آن‌ها از جرقه الکتریکی، تزریق سوخت، و سیستم‌های مدیریت موتور سطح بالا نیز باعث آسانی عملکرد نسبت به موتورهای وسایل نقلیه هوایی با جرقه احتراقی کرده است. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد.

http://boostercctv.ir