کاربردها و انواع موتورهای دیزل صنعتی صنایع کوپله رعد | dieselcommittee

در واقع مجله خبری دیزل کمیتههای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد. برای لوکوموتیوها، کاربری های دریایی و … نیز از موتورهای دیزلی بزرگ با توان بیش از 750 کیلووات استفاده می شوند که دارای سیستم‌ های تزریق مستقیم، توربوشارژ و … هستند. موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود.

موتور تک دیزلی

فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد.

او به عنوان مهندس یخچال بعد از فارغ التحصیلی شروع به کار کرد. طراحی موتور یکی از محبوب ترین کار هایی بود که او با تمام عشق دوست داشت تا آن را انجام دهد. از این رو هم رودولف دیزل طرح های بسیاری را درباره موتور های حرارتی داشت که موتور هوا با انرژی خورشیدی از جمله اختراعات این مخترع آلمانی بود. درست است که موتورهای دیزل نیازی به شمع ندارند، اما شمع گرمکن در موتورهای دیزل کاربردهای زیادی دار… سری 1200 موتورهای پرکینز با سختگیرانه ترین استانداردهای آلایندگی هوا IIIB / Tier 4 Interim و با مصرف سوخت پایین تر و بهینه تر و با توان 225 کیلووات (300 اسب بخار) در بازار به فروش رسید.

  • قدرت موتور های دیزل ژنراتور در مقایسه با نوع گازی آن ها و با در نظر گرفتن حجم های مشابه، بیشتر است.
  • از مدل های مختلف موتور دیزل می توانید در دستگاه های مختلفی مانند سیستم های چمن زنی، موتور برق، دیزل ژنراتوری، خودرو ها، ویلا و مراکز صنعتی و نیروگاهی بزرگ بهره مند شوید.
  • در این نوع موتور ها دو عدد میل‌‌لنگ وجود دارد که هر دو با یک دور مساوی یکدیگر دوران می‌کنند و سیلندرها می‌توانند افقی و یا عمودی قرار گرفته باشند.
  • نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نمی‌توان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی؛ بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگاه، به نوع و حجم کار، موقعیت مکانی، سرعت و…

ارزش این معامله بزرگ در سال 1998 نزدیک به 1.3 میلیارد دلار بود. پرکینز به عنوان یکی از زیر مجموعه های کاترپیلار همچنان با برند خود به تولید و عرضه موتورهای دیزل در بازار اقدام می‌کند. ورود هوا و یا مخلوط هوا با سوخت به داخل سیلندر به‌وسیله یک سوپاپ دوراهی کنترل می‌شود. در این سیستم، پیستون چهارزمانه موجب بهبود مراحل تخلیه دود و ورود هوا به داخل سیلندر می‌شود. اگر قصد بررسی و خرید موتور تک دیزلی دارید، توصیه می کنیم به ویژگی ها و البته محدودیت های آن که در ادامه اشاره می کنیم، توجه نمایید.

http://boostercctv.ir

نوع احتراق موتورهای دیزلی موجب شده است که کارآیی و قدرت آن ها در مقایسه با نوع بنزینی، بسیار بیشتر باشد. اما لازم به ذکر است که این موتور ها در صنعت هوابرد و در بالگرد ها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند، به طوری که در قوی ترین بالگرد آمریکایی که قادر به حمل 8 هزار تن می باشد، موتور دایره ای دیزلی 24 سیلندر، به کار گرفته شده است. طرز اتصال موتورهای دیزلی در بالگردها به این صورت است که به جای متصل کردن آن ها به میل لنگ و فلایویل، آن ها را به طور مستقیم به میل پره اتصال می دهند.

کارکرد و ویژگی انواع موتور دیزل